1.2 HTP ztráta tlaků na válcích - podpálené ventily?
1.2 HTP ztráta tlaků na válcích - podpálené ventily?
Ahojte přátelé, prosil bych vás o radu. Mám vozidlo Škoda Fabia, rok 2005. Motor 1.2 HTP, 47 kw, 12ti ventil, najeto cca 165.000 km. Auto mi začalo při volnoběhu cukat a diagnostika hlásila chybu na 3. válci, tak jsem vyměnil svíčky a cívky. Avšak problém se nevyřešil. Až když jsem změřil tlaky na jednotlivých válcích, tak jsem naměřil: 1. válec 12 barů; 2. válec 8,65 barů a 3. válec 7,85 barů. A bylo jasno, domníval jsem se, že jsou podpálené ventily, jak je to běžné u tohoto "výjímečného" motoru. Dneska jsem motor rozebral a ventily vypadají takto (viz přiložené foto druhého válce). A rád bych znal váš názor, jestli takto vypadají ventily, které by mohly zapříčinit takovou ztrátu tlaku. Děkuju přátelé...
Re: 1.2 HTP ztráta tlaků na válcích - podpálené ventily?
Skusil bych zalit ventily lihem jestli protikaji ale vzhledem k tomu ue to nema tlaky tak asi jo
Re: 1.2 HTP ztráta tlaků na válcích - podpálené ventily?
------LuisOK píše:Ahojte přátelé, prosil bych vás o radu. Mám vozidlo Škoda Fabia, rok 2005. Motor 1.2 HTP, 47 kw, 12ti ventil, najeto cca 165.000 km. Auto mi začalo při volnoběhu cukat a diagnostika hlásila chybu na 3. válci, tak jsem vyměnil svíčky a cívky. Avšak problém se nevyřešil. Až když jsem změřil tlaky na jednotlivých válcích, tak jsem naměřil: 1. válec 12 barů; 2. válec 8,65 barů a 3. válec 7,85 barů. A bylo jasno, domníval jsem se, že jsou podpálené ventily, jak je to běžné u tohoto "výjímečného" motoru. Dneska jsem motor rozebral a ventily vypadají takto (viz přiložené foto druhého válce). A rád bych znal váš názor, jestli takto vypadají ventily, které by mohly zapříčinit takovou ztrátu tlaku. Děkuju přátelé...
Zdravím,
měl jsem stejný problém ( fabia 1.2 HTP 47 Kw 12V rok 2006 , najeto 105000 )... vždy diag. hlásila chybu na 3. válci. Pak jsme nechal změřit tlak a byl cca 10 . Motor při volnoběhu cukal jakoby se hádali válce. Pak jsem nechal sundat hlavu - ventily byly OK , nebyly podpálené ale zasekával se výfukový ve vodítkách. Nechal vyměnit , vše prověřit i hlavu a ostatní ventily a nechal následně udělat i rozvody. Je klid .. motor šlape ..stabilní otáčky i výkon trochu narostl ( bylo cítit že asi tím problémovým válcem strácel )
- BigBang
- Příspěvky: 1758
- Registrován: 27.04.2010 15:40
- Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
- Bydliště: Duchcov & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.2 HTP ztráta tlaků na válcích - podpálené ventily?
vyfoť všechny válce, ale minimálně na 3. válci to vypadá, že podpálenej je
Škoda Fabia 1.2TSI 66kW '15 Stylový šicí stroj + Sharan 1.9 TDI PD 85kW '01
Ex: Polo 86c 2f 1.3 40kW '92 !!!RIP!!! + Golf III variant 1.4 '95 + Škoda Fabia 1.2htp 40kW '03
Rozleštění světel
Detailing club - aby vaše auto bylo hezké
Ex: Polo 86c 2f 1.3 40kW '92 !!!RIP!!! + Golf III variant 1.4 '95 + Škoda Fabia 1.2htp 40kW '03
Rozleštění světel
Detailing club - aby vaše auto bylo hezké
Re: 1.2 HTP ztráta tlaků na válcích - podpálené ventily?
Čaute, tak nakonec jsem nechal hlavu opravit v Auto Pejšek (doufám, že to není reklama ). Motor teď šlape jak hodinky, žádné chvění při volnoběhu, žádná ztráta výkonu. Tak doufám, že teď vydrží dalších 170.000 km. Ještě nechám proměřit tlaky, ale myslim, že by měly už být v normě tak díky