Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté, nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Octavia I - nafťáci - styl jízdy
OdeslatNapsal: 09.01.2012 11:56 
Offline

Registrován: 15.11.2010 10:46
Příspěvky: 56
Dobrý den,

jaký upřednostňujete styl jízdy? Při kolika otáčkách (cca) řadíte? Má u rotaček vliv na turbo, jestli se pravidelně řadí mezi 2000 ot - 2200 otáčkách? Jaký je podle Vás nejvhodnější styl jízdy, aby mělo co nejvyšší životnost?


Nahoru
 Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Octavia I - nafťáci - styl jízdy
OdeslatNapsal: 09.01.2012 13:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 07.02.2011 15:31
Příspěvky: 161
Řeknu to fakt jak teda jezdim. Ráno nastartuju. Vyrazim a řadim tak na cca 1,8-2,0k otáčkách každej kvalt, pomalej táhlej rozjezd. Žádný škubání. Jakmile se mi to trochu ohřeje (ručička se pohne), tak už přitvrdim a řadim tak na 2,2. Jakmile už sem dál a mám to ohřátý tak většinou nejvíc roztahuju dvojku a trojku. Z jedna na dva řadim furt tak na 2,2 a to samý ze 4 na 5. Většinou 2 - 3 tak na 3,5k otáčkách. Ale jenom jak kdy. Prostě, když vim že už to mám ohřátý a jedu někde kde to můžu takhle rozjet tak to udělám. Turbo prej otevírá na 100% kolem 2,5k otáček jestli si dobře pamatuju. Někdy tady u nás na dvouproudovce když se zařazuju tak pořádně napálim trojku třeba až do 4,5k-5k abych to pořádně protáhl a pak už navazuju normální jízdou. Prostě se snažim jezdit tak aby si i turbo zatahalo. Ale žádný prasárny nedělám. Jako třeba, že bych dával jedna plnej, dva plnej, tři plnej. To vůbec.

U zahřátýho motoru jako uživatel 81kw po dvou letech můžu konstatovat, že řadit furt aj při zahřátým motoru na 2000 otáčkách nedělá dobrotu. Taky jsem tak jezdil. Pak šlo turbo furt do nouze. Vyčistili jsme ho a já začal jezdit trochu svižneji. Od té doby pohoda.

_________________
1,9 TDi :: Octavia 1 Face :: 81kw, ASV, EGR OFF
1,6 MPi :: Octavia 2 :: 75kw


Nahoru
 Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Octavia I - nafťáci - styl jízdy
OdeslatNapsal: 09.01.2012 14:04 
Offline

Registrován: 03.04.2010 16:51
Příspěvky: 528
Optimum je řadit tak, aby fungovala regulace jak má a zbytečně se nezanášelo turbo a další části.
Ideál je jezdit tak že se řadí nad 2600 ot při zahřátém motoru.

Při jízdě do 2000 ot auto nejede, lidi na něj mají tendenci šlapat.
Palivo se nespaluje úplně optimálně.
Motor a turbo není při zátěži optimálně mazané.
Turbem a potažmo sáním lítá velké množství nečistot.

Skončí to tak, že se buď zaprasí regulace turba a nebo začne turbo pouštět olej.


Nahoru
 Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté, nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší  [ Příspěvků: 3 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přeskočit na:  





Nejlevnější alu kola Škoda skladem od Moje Elektrony.cz

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group