Tlak turba a vse co jej ovlivnuje..

Všechny modely

Moderátoři: BigBang, Majk

Zamčeno
bartes
Příspěvky: 6
Registrován: 29.06.2010 17:21

Tlak turba a vse co jej ovlivnuje..

Příspěvek od bartes »

Zdravim vsechny,
koupil jsem octavii 1.9TDI 77kW (BXE) DSG. Nejelo to spatne ale 114kW ktery sliboval Cimbu mi prisli zajimavy pac jsem pred tim mel fabii 74kW -> 103kW a to "trhalo asfalt" ;)

Cimbu prijel, odvezl si ridici jednotku a za 4h ji dovezl, namontoval, vzal penize a odjel. Pripadlo mi ze to jede lip, ale fabia jezdivala pocitove lip - to asi tim silnejsim turbo efektem. Tak jsem jel do servisu at mi reknou kolik tlaci turbo. Tak jsme to projeli a namerena hodnota max cca 2000, kroutak 280nm a nejaky drobny. Poprosil jsem kolegu v praci co ma stejny auto a motor (starsi BJB) ale v manualu a chip od porsche brno a jede mu to pocitove lip - jen ma uz spojku u konce - jestli by to se mnou nesel zmerit do stejnyho servisu a tlacilo mu to cca 2200, kroutak 300nm. Jeste jsem vzal firemniho superba (2.5TDI) ktery je taky chipnuty od mr.cimbu a tam turbo tlacilo cca 2450, kroutak 380nm. Vaha vzduchu vsem trem ukazovala hodnotu kolem 1000(mg?).

Pak jsem zavolal Cimbovi a ten mi rekl ze turbo ma tlacit 2500 kratkodobe a pak klesat na 2450. Ok, mam spatny turbo rekl jsem si (najeto pry 140tkm ve francii). Takze jsem dal na doporuceni vsech a nechal turbo repasovat u turbocaru ve velke bitesi (7800,-). Vymenili pry lopatky, loziska a regulaci - pry to bylo nacaty. Takze jsem ted zajizdel "nove turbo" cca 1000km a kdyz uz jsem na to konecne poradne slapl tak prislo zklamani ve forme stale stejneho linearniho tahu bez turbo efektu. Jeste dnes jdu na opetovne zmereni tlaku turba a hned to sem dam ale mam dost silny pocit ze ten tlak bude stejny.

Otazka zni:
Co vsechno mam zkontrolovat / vymenit aby "nove" turbo bylo schopno tlacit onech 2450-2500. Predpokladam nejaky hadicky / hadice ale je tam jeste neco? Jinak tah motoru je velice linearni - tzn. temer zadny turboefekt - muze toto ovlivnit treba DSG - proc by ale nepoustela turbo na max? Muzu na tomto motoru SuperVAGem nejak vypnout nebo omezit provoz EGR aby si motor nepoziral vlastni vykaly?

Diky za jakykoliv konstruktivni napad ;)

bartes
Příspěvky: 6
Registrován: 29.06.2010 17:21

Re: Tlak turba a vse co jej ovlivnuje..

Příspěvek od bartes »

Takze jsem to byl opet projet s napichlym SuperVAGem a turbo si trosku polepsilo - misto 2000 to slaci lehce pres 2100 ale jen na vterinu pak to klesa na 1900-2000. Nicmene se projevila vaha vzduchu ktera nyni ukazovala v zatezi 600-800.. Zitra tam jde nova origo za 3000,- a uvidime jestli to byl zakopanej pes nebo budu pokracovat s hadickama okolo turba.

bartes
Příspěvky: 6
Registrován: 29.06.2010 17:21

Re: Tlak turba a vse co jej ovlivnuje..

Příspěvek od bartes »

Takze vaha vzduchu vymenena origo bosch a auto jede stejne a turbo ma stale stejne hodnoty. Kontaktoval jsem Cimba tak uvidime na co prijde on.

Uživatelský avatar
1pavel
Příspěvky: 495
Registrován: 08.10.2008 16:11
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Pardubice

Re: Tlak turba a vse co jej ovlivnuje..

Příspěvek od 1pavel »

oni pánové od cimbu zapoměly ti přepsat některou z regulačních map turba v řj ( ona tam není jedna ) :lol: , takový přístup - vymontují jednotku - odjedou - namontují - zaplatíš se ti líbí ? to by se ti v dieselpower nestalo , tam nejdříve skontrolují jestli vše funguje správně případně opraví - turbo , váha , nastavení motoru , poté provedou vlastní úpravu u které jsi , uděláš zkušební jízdu kde se dá chip ještě poupravit aby ti průběh vyhovoval , a opět skontrolují jestli vše funguje správně , bejtr tebou požadoval bych vrácení peněz a původního softvéru ( doufám že ti ho vyzálohovaly ) a nechal bych udělat úpravu odborníkům
G4 TDI GTI kat off egr off chip Reesha turbo special turbopower ( 2, .... bar )
140 Kw 435Nm do práce ideál

Uživatelský avatar
1pavel
Příspěvky: 495
Registrován: 08.10.2008 16:11
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Pardubice

Re: Tlak turba a vse co jej ovlivnuje..

Příspěvek od 1pavel »

tady máš obrázek o práci cimbu : http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=51370
G4 TDI GTI kat off egr off chip Reesha turbo special turbopower ( 2, .... bar )
140 Kw 435Nm do práce ideál

marquee
Příspěvky: 3
Registrován: 09.10.2008 09:17

Re: Tlak turba a vse co jej ovlivnuje..

Příspěvek od marquee »

Měl jsem tu čest vidět pár úprav od pana C a už vím že bych si od něj auto udělat nenechal, navíc nechápu proč odvážel jednotku, když se dá přehrát v autě :D pravděpodobně proto že to neumí a zapájel ti tam podobný nesmysl jako je tady na obrázku :D Navíc musel probouchat víko jednotky aby se to tam vešlo, o obsahu(úpravě) vůbec nemluvím (na ho...). C. kupuje chipy od firmy v německu a tady se prsí a ostatní pomlouvá.
Přílohy
cimbu_2.jpg

bartes
Příspěvky: 6
Registrován: 29.06.2010 17:21

Re: Tlak turba a vse co jej ovlivnuje..

Příspěvek od bartes »

Zdravím všechny blbečky co jen pomlouvají a nechcou nebo neumí poradit.

Kdyby náhodou někdy někdo řešil něco podobnýho jak já tak hlavně žádný repas turba! Po 150tkm to chce nové originální turbo, vyčistit intercooler, omladit katalyzátor a tlumič (třeba z vrakoviště). Poté je z auta žihadlo!

Děkuji CIMBU za skvělou práci.

Uživatelský avatar
1pavel
Příspěvky: 495
Registrován: 08.10.2008 16:11
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Pardubice

Re: Tlak turba a vse co jej ovlivnuje..

Příspěvek od 1pavel »

:?
G4 TDI GTI kat off egr off chip Reesha turbo special turbopower ( 2, .... bar )
140 Kw 435Nm do práce ideál

Zamčeno

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“