MOTOR, CHOD: 1,4 16V 55kW jede na tri valce

Moderátoři: BigBang, Majk

Martin998
Příspěvky: 6
Registrován: 09.06.2012 13:54

Re: fabia 1,4 55kW 16V jede na tri valce

Příspěvek od Martin998 »

Budu muset, ale nerad :( moc pozitivnímu výsledku nevěřím.
Už vím proč mi to na křižovatkách nepadá na tři válce. Je to pro, protože svítím. Postačí pouze nepatrně zvýšit odběr, otáčky nepatrně narostou, počet chyb ve skupině 15 na prvním válci se dostanou max. na 20 a tím je vše OK - je to v rámci mezí jednotky. Díval jsem se také na volnoběžné otáčky jsou tak 3O pod doporučenou hodnotou.
Také dodávám, že dle vagu jsou lamdy a kat. v pořádku, netěsnost s falešným nasáváním vzduchu sem také neobjevil.

Vím, že to není řešení, ale je možné nějak ty otáčky pevně zvednou? Postačilo by tak o 30 - na ty doporučené.

By mě zajímalo , jak dlouho jsem s tím jezdil, než jsem na to přišel. Přece jenom se motor do stavu volnoběhu bez jakéhokoliv spotřebiče dostane velmi zřídka... a nějaké třepaní motoru není pozorovatel, jen tehdy, když se to dostane do chodu 3 válce.

Uživatelský avatar
Fleer
Příspěvky: 76
Registrován: 09.10.2011 15:52
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: s miláškem na venkově a je mi hej
Kontaktovat uživatele:

Re: fabia 1,4 55kW 16V jede na tri valce

Příspěvek od Fleer »

Nepostřehl jsem co to píše za chybu. JInak kontrola výpadku zapalování je především na volnoběh aktivní, při přidávání plynu občas, spíš při stálých otáčkách, při deceleraci není aktivní také.

Když bliká check, značí to okamžitě vypnout motor, hrozí poškození katu - válec nepálí, ale žene to do něj palivo, které následně může spálit kat.

Přehoď mezi sebou vstřiky, svíčky a zapalovací moduly tak aby nebyly na původních místech a vyzkoušej, zda výpadek bude stále na prvním válci. Také se podívej po kabeláži která vede podle l.p. podběhu (od řj motoru) jestli na ní neni plně uzavřená gumová izolace a jestli nejsou shnilé kabely.
Zkoušel jsi lambda sondy jen přes bloky naměřených hodnot, nebo přes testy v základnim nastavení? Zkoušel jsi v základnim nastavení činnost ventilu zpětného vedení výfukových plynů? Zkoušel jsi taktéž hodnotu tlaku/podtlaku v sání? V jakym stavu jsou rozvody? jak moc motor klepe (maji problémy s kroužkama a s ovalitou válců) tu kompresi bych změřil rovnou už při prohazování svíček a zároveň by se dal změřit i tlak paliva na vstřikovací liště. Popřípadě i vstřikované množství když by jsi vyndaval vstřiky.
Diagnostika,opravy,přizpůsobení Immo+klíčů+tacho,felicia reset škrt. klapky, domontáže příslušenství.Vše jen na domluvě. VW,ŠKODA,SEAT,AUDI 604541007
http://www.facebook.com/JFK.cardiagnostik

Martin998
Příspěvky: 6
Registrován: 09.06.2012 13:54

Re: fabia 1,4 55kW 16V jede na tri valce

Příspěvek od Martin998 »

Takže kompresní tlaky OK. Zapalovací cívkou, vstřikem ani svíčkou to není - to jsem již zkoušel.

,,Také se podívej po kabeláži která vede podle l.p. podběhu (od řj motoru) jestli na ní neni plně uzavřená gumová izolace a jestli nejsou shnilé kabely. " Nerozumím, co si mám představit jestli není plně uzavřená gumová izolace? jinak kabelový svazek, je páskou sepnuty a přizvednuty, aby se nemáchal ve vodě.

Lambda sondy jsem zkoušel v základním nastavení přes testy. EGR v 074 ADP OK. Rozvody mají cca 10 000km (auto 120 000km). Při nastartování motor klepe, do minuty to přestane. Nevím jak se dá změřit vstřikované množství, ale když jsem to měl venku tak na pohled stříkají rovnoměrně. Nechal jsem měnit palivový filtr před týdnem s tím, že mám podezření na špatnou dodávku paliva - palivová soustava prý OK.
Můžu se zeptat jak vyzkoušel hodnotu tlaku/podtlaku v sání?

Teď jsem jen tak vyzkoušel, jestli mi auto spadne na tři válce na volnoběh a po cca 15 minutách se nic nestalo, tak jsem to hodil na vag jak je to možné a ve skupině 15 mi to psalo 0 chyb deaktiv. Aktiv ani neproblikl, divný, nechápu. Co se mohlo pokazit? Motor byl zahřáty a auto bez odběru (vše vypnuté)? Smrad z výfuku po nedokonale spáleném benzínu nebyl cítit.

To jsou mi záhady

To jsou mi záhady.....budu rád za jakékoliv rady připomínky.

Martin998
Příspěvky: 6
Registrován: 09.06.2012 13:54

Re: fabia 1,4 55kW 16V jede na tri valce

Příspěvek od Martin998 »

Ještě k mému problému. Myslíte, že by to mohlo ovlivňovat seřízení předstihu či rozvodů?

Děkuji za případné odpovědi

Martin998
Příspěvky: 6
Registrován: 09.06.2012 13:54

Re: fabia 1,4 55kW 16V jede na tri valce

Příspěvek od Martin998 »

Teď do toho všeho mi to začalo cukat... Při akceleraci nebo deakceleraci (uvolnění plynového pedálu) mi to hopsa. Teď netuším, jestli mám hledat společnou příčinu s tím vynecháváním válce. Nevím, jak to přesně popsat, ale pokusím se o to.
Připadá mi to, jako by řídící jednotka při náhlém sešlápnutí nebo uvolnění nereagovala na vyrovnávání těchto náhlých změn. Jestli se nemýlím, tak by řídící jednotka měla upravovat směs a nemělo by reagovat tak prudce na polohu plynu. Dále do toho pozorují, že dokonce i za jízdy slyším otevírání škrtící klapky. Jakmile za jízdy mám zcela uvolněny plynový pedál a náhle přidám, jde slyšet syčení proudícího vzduchu kolek škrticí klapky, pak to lupne, jako když se vytáhne špunt z láhve a škrtící klapka je zcela otevřená. Je tohle normální stav? Dříve jsem si toho nějak nevšiml. Pozoruji-li to dobře, tak to cukne právě tehdy, když se klapka plně otevře. Při akceleraci je to výraznější, zarazí mě to do sedačky a má to pěkný odpich, ale auto dostane ránu (není to rána od spojky). Samozřejmě základní věci, jak nastavení klapky, jsem provedl, dokonce i komplet adaptaci celé řídící jednotky, EGR rovněž přenastavený.

Když jsem nechal měřit kompresní tlaky tak jsem měl rovnou nechat přeměřit lambdy a předstih, jsem to trouba...
Co jsem se dočetl na netu, tak tento motor se často potýká s cukáním tohoto typu, ale zatím se nikde nemůžu dočíst, co s tím nakonec bylo, snad to není neřešitelný problém.

Jediná věc s tím cukáním mě napadá, že to budou ty lambdy, ale vag nic nehlásí a testy dle vag jsou OK, čas reakce rovněž, ale to asi nic nemění na tom, že můžou být špatné, ale je divné, že průměrná spotřeba se nezměnila, stále 6,2 l. Kdyby byly chycené lambdy, tak by se to přece podepsalo na spotřebě.

Zdůrazňuji, že za jízdy mi ten válec nevynechává, takže společnou příčinu bych nehledal.

Nevíte jaké čidlo, měří vynechávání těch válců, že by bylo nějaké špatné?


Opravdu se s tímto problémem nikdo nesetkal??? Vždyť těchto typů motoru je tu spousta...


Na závěr bych chtěl poprosit, jestli neznáte v okolí Hranic na Moravě nějaký dobrý servis, případně kvalitního garážníka, co umí s diagnostikou a nevyměňuje jen náhradní díly.

Martin998
Příspěvky: 6
Registrován: 09.06.2012 13:54

Re: fabia 1,4 55kW 16V jede na tri valce

Příspěvek od Martin998 »

Tož pomoooc !!

Najít tu chybu je mazec, co s tím kurňa může být..

Našel jsem tohle:

,,Nedávno jsem tu řešil stejný problém...Seat Ibiza, motor 1.4 55kW, stejný jako ve Fabii, začala při dojetí na křižovatku, stání na volnoběh rozsvícení kontrolky, závada vynechání zapalování na 1 válci. Výměna svíček-nic, kabely-nic, zapalovací modul-nic, jiné svíčky-nic, kontrola proměřování elektriky, prohazování vstřikovačů, pořád stejný problém, 1 válec nepálí... nakonec jedno řešení, do motoru se nalil vytěsňovací přípravek/ taková ta "medová" hustá směs, a najednou je po problémech, jednoduše nestejnoměrný tlak ve válcích, dvě svíčky byly vždycky trošku tmavší, tím pádem to pod menším tlakem hůř pálilo, elektronika to dohání přidáváním paliva na ostatních válcích, když už to nemůže "dotáhnout", dojde k odpojení 1.válce, aby nedošlo k poškození katalyzátoru, tyto motory jsou na to hrozně háklivé, malý obsah, nadupané, 16 ventilová hlava, mám tu jednu fábku, ta valí takové množství olejových par nahoru k filtru, že byl za 1é tisíc km celý zaolejovaný, museli jsme vyvést hadici na odvětrání pod auto, pak s auto i jízdně podstatně zlepšilo... "

Přesný popis mého auta. Sice kompresní tlaky jsou OK, ale mám před výměnou oleje, takže nějakou přísadu tam naliji. Když to zabere vyměním olej a dám tam novou přísadu, když ne, tak olej vyměním a přísadu tam dávat nebudu, ať neničím motor ještě víc.

Můžete mi někdo doporučit, co za přísadu koupit? Rád bych něco účinného, ale zase nechci nic, co by rozežralo i motor.

Děkuji

fabiotik
Příspěvky: 3
Registrován: 10.07.2012 19:45

Re: FABIA ide na 3 valce

Příspěvek od fabiotik »

Ten samej problem po vymene tesneni pod hlavou. 1.4 MPI. Vymeneno cidlo teploty, svicky, vag nic neukazuje, tak nevim :( . Jeste zkusim zapal. listu a pak uz nevim.

Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1758
Registrován: 27.04.2010 15:40
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Duchcov & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: FABIA ide na 3 valce

Příspěvek od BigBang »

proč se měnilo těsnění pod hlavou??? ztrácela se voda?? byla rovnaná hlava??
Škoda Fabia 1.2TSI 66kW '15 Stylový šicí stroj + Sharan 1.9 TDI PD 85kW '01
Ex: Polo 86c 2f 1.3 40kW '92 !!!RIP!!! + Golf III variant 1.4 '95 + Škoda Fabia 1.2htp 40kW '03

Rozleštění světel
Detailing club - aby vaše auto bylo hezké :D

fabiotik
Příspěvky: 3
Registrován: 10.07.2012 19:45

Re: FABIA ide na 3 valce

Příspěvek od fabiotik »

Beznej porblem u tehle motoru. Poskozene tesneni, ztrata chlad. kapaliny. Hlava prekontrolovana rovna. Tlaky v poradku. Uz se stebla chytam.

Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1758
Registrován: 27.04.2010 15:40
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Duchcov & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: FABIA ide na 3 valce

Příspěvek od BigBang »

hmm tak to nevim... uvidíma jak se vyjádří např. libero ;)
Škoda Fabia 1.2TSI 66kW '15 Stylový šicí stroj + Sharan 1.9 TDI PD 85kW '01
Ex: Polo 86c 2f 1.3 40kW '92 !!!RIP!!! + Golf III variant 1.4 '95 + Škoda Fabia 1.2htp 40kW '03

Rozleštění světel
Detailing club - aby vaše auto bylo hezké :D

Odpovědět

Zpět na „Motory“