Dobrý den,
mám pár měsíců "nově koupenou" OCT II 1.6 MPI a uvažuji, vzhledem k nájezdu km, o chipu. Vyplatí se v této motorizaci? Případně na jakou hodnotu byste mi doporučili (máte zkušenost)..?
Motor jako takový, vzhledem ke zkušenostem z OCT I 1.9 TDi není tak pružný, neakceleruje tak vehementně, a má poměrně vyšší spotřebu, tak se snažím tyto skutečnosti zlepšit.
V případě, že máte zkušenosti např. z modelovými typy 2011, můžete se pochlubit.
Díky všem,
D.
Octavia II 1.6 MPI (2011) - chip..?
Re: Octavia II 1.6 MPI (2011) - chip..?
Ahoj,
partnerka si na mé doporučení koupila pravděpodobně stejnou Octavii, kterou máš.
V rámci vylepšení auta jsem uvažoval i o chiptuningu hlavně z důvodu snížení spotřeby. Pak jsem ale náhodou narazil na stránce http://www.cimbu.cz/index.php?page=faq&lng=cze na bod 22 (úplný text viz. níže).
Pokud vím, nejsou v CIMBU Autosport žádní neználci. Proto se řídím jejich závěrem a chiptuning nebudu u této motorizace ani pokoušet.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"22. Proč neupravujete softwary motorů 1,6 l 74/75 kW MPI Octavie a 1,4 l 74 kW Fabie?
Aby výrobce motorů dosáhl v tomto případě požadovaných 74 resp. 75 kW z motoru o objemu 1,6 l s dvěma ventily na válec a točivého momentu 145 N.m v případě Octavie, nebo 74 kW z motoru o objemu 1,4 l a točivého momentu 125 N.m v případě Fabie, nemohl si dovolit žádné rezervy, což je jinak běžná marketingová praxe. Princip úpravy u atmosférického motoru spočívá ve zvětšení předstihů zážehu. Tyto motory pracují už v sérii na mezi klepání (detonační spalování), takže zvyšování předstihu by mělo za následek naopak jejich snižování, jako zpětné vazby od čidla klepání. Modifikací datových polí nelze u atmosférického motoru dosáhnout většího množství vzduchu do motoru (běžná praxe u motorů s turbodmychadlem), to lze jen mechanickou úpravou zdvihu, nebo průměru sacích ventilů. O negativech použití sportovního filtru píšeme v bodě 14 FAQ. Pokud do motoru nedostaneme větší množství vzduchu, nemá cenu přidávat ani benzin, neboť by jeho množství zpětně korigovaly jedna, nebo obě lambda sondy (podle data výroby a plnění emisních norem), setkali jsme se i s případem, kdy následkem nekvalifikované úpravy softwaru došlo k zatavení katalyzátoru.
Závěr: u této motorizace nelze prostou úpravou datových polí dosáhnout měřitelných lepších výsledků točivého momentu a tím i výkonu. "
partnerka si na mé doporučení koupila pravděpodobně stejnou Octavii, kterou máš.
V rámci vylepšení auta jsem uvažoval i o chiptuningu hlavně z důvodu snížení spotřeby. Pak jsem ale náhodou narazil na stránce http://www.cimbu.cz/index.php?page=faq&lng=cze na bod 22 (úplný text viz. níže).
Pokud vím, nejsou v CIMBU Autosport žádní neználci. Proto se řídím jejich závěrem a chiptuning nebudu u této motorizace ani pokoušet.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"22. Proč neupravujete softwary motorů 1,6 l 74/75 kW MPI Octavie a 1,4 l 74 kW Fabie?
Aby výrobce motorů dosáhl v tomto případě požadovaných 74 resp. 75 kW z motoru o objemu 1,6 l s dvěma ventily na válec a točivého momentu 145 N.m v případě Octavie, nebo 74 kW z motoru o objemu 1,4 l a točivého momentu 125 N.m v případě Fabie, nemohl si dovolit žádné rezervy, což je jinak běžná marketingová praxe. Princip úpravy u atmosférického motoru spočívá ve zvětšení předstihů zážehu. Tyto motory pracují už v sérii na mezi klepání (detonační spalování), takže zvyšování předstihu by mělo za následek naopak jejich snižování, jako zpětné vazby od čidla klepání. Modifikací datových polí nelze u atmosférického motoru dosáhnout většího množství vzduchu do motoru (běžná praxe u motorů s turbodmychadlem), to lze jen mechanickou úpravou zdvihu, nebo průměru sacích ventilů. O negativech použití sportovního filtru píšeme v bodě 14 FAQ. Pokud do motoru nedostaneme větší množství vzduchu, nemá cenu přidávat ani benzin, neboť by jeho množství zpětně korigovaly jedna, nebo obě lambda sondy (podle data výroby a plnění emisních norem), setkali jsme se i s případem, kdy následkem nekvalifikované úpravy softwaru došlo k zatavení katalyzátoru.
Závěr: u této motorizace nelze prostou úpravou datových polí dosáhnout měřitelných lepších výsledků točivého momentu a tím i výkonu. "
akt: Fabia Combi II 1.4 16V
ex : Felicia Combi 1.3 MPI
ex : Felicia Combi 1.3 MPI
- BigBang
- Příspěvky: 1758
- Registrován: 27.04.2010 15:40
- Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
- Bydliště: Duchcov & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Octavia II 1.6 MPI (2011) - chip..?
Zisk chiptuningu je u atmosferických motorů nula nula nic. Citace Cimbu mluví za vše, je to nesmysl
Škoda Fabia 1.2TSI 66kW '15 Stylový šicí stroj + Sharan 1.9 TDI PD 85kW '01
Ex: Polo 86c 2f 1.3 40kW '92 !!!RIP!!! + Golf III variant 1.4 '95 + Škoda Fabia 1.2htp 40kW '03
Rozleštění světel
Detailing club - aby vaše auto bylo hezké
Ex: Polo 86c 2f 1.3 40kW '92 !!!RIP!!! + Golf III variant 1.4 '95 + Škoda Fabia 1.2htp 40kW '03
Rozleštění světel
Detailing club - aby vaše auto bylo hezké
Re: Octavia II 1.6 MPI (2011) - chip..?
Dobře,
děkuji za odpovědi
děkuji za odpovědi
Re: Octavia II 1.6 MPI (2011) - chip..?
Chce to při koupi se neunáhlit a vybrat auto s takovým výkonem, aby dostačovalo. Já se v minulosti taky "spálil", že jsem si řekl "to bude stačit" a po čase si nadával. Před půlrokem jsem vozidlo vyměnil a nyní jsem s výkonem spokojen