Octavia 1.8 turbo 02 - při studeném startu začne cukat motor

Moderátoři: BigBang, Majk

Zamčeno
olin.uo
Příspěvky: 6
Registrován: 19.02.2010 10:10
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Usti nad Orlici

Octavia 1.8 turbo 02 - při studeném startu začne cukat motor

Příspěvek od olin.uo »

Zdravím, nesetkal se někdo s tím, že motor při studeném startu naskočí a při rozjezdu se začne dusit? Otáčky lítají kolem 600 až 800 a nejdou zvýšit. Pomůže až vypnutí motoru a znovu nastartování.
Když auto po studeném startu nechám tak dvě minuty v klidu točit, tak to neudělá. V servisu mi řekli že to dělá váha vzduchu, tu jsem vyměnil spolu s podtlakovýma hadicema a dělá to pořád. Poraďte, díky!

Uživatelský avatar
notobi
Příspěvky: 541
Registrován: 30.09.2009 22:55
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0

Re: Octavia 1.8 turbo 02 - při studeném startu začne cukat motor

Příspěvek od notobi »

jak starý jsou tam svíčky? diagnostika nepíše nic?
Octavia Combi r.v.04 1,9 TDI 81kW chip na 140hp Mimo xenon, kůže, orig navig. , zad loket. full výbava

jarek
Příspěvky: 27
Registrován: 30.01.2010 21:18

Re: Octavia 1.8 turbo 02 - při studeném startu začne cukat motor

Příspěvek od jarek »

kolego a co cidlo teploty. nevykazuje pri studenem motoru nesmyslne hodnoty

olin.uo
Příspěvky: 6
Registrován: 19.02.2010 10:10
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Usti nad Orlici

Re: Octavia 1.8 turbo 02 - při studeném startu začne cukat motor

Příspěvek od olin.uo »

notobi píše:jak starý jsou tam svíčky? diagnostika nepíše nic?
To netuším, koupil jsem ji v lednu a zatím zjišťuji vady. Na diagnostice to nevykazuje žádnou chybu ani při napojený diagnostice....

olin.uo
Příspěvky: 6
Registrován: 19.02.2010 10:10
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Usti nad Orlici

Re: Octavia 1.8 turbo 02 - při studeném startu začne cukat motor

Příspěvek od olin.uo »

jarek píše:kolego a co cidlo teploty. nevykazuje pri studenem motoru nesmyslne hodnoty
Počítám, že jde o teplotu na diagnostice, tam jsou hodnoty řekl bych normální, a nelítají, nekolísají, řekl bych že jsou v normálu....

miissoo
Příspěvky: 7
Registrován: 04.02.2010 20:30

Re: Octavia 1.8 turbo 02 - při studeném startu začne cukat motor

Příspěvek od miissoo »

Ja mam octaviu rs a tiez mi to robilo-len som z auta vymontoval skrtiacu klapku a poriadne som ju vycistil-odvtedy to uz nerobi-uz je to viac ako pol roka-skus a uvidis....

olin.uo
Příspěvky: 6
Registrován: 19.02.2010 10:10
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Usti nad Orlici

Re: Octavia 1.8 turbo 02 - při studeném startu začne cukat motor

Příspěvek od olin.uo »

miissoo píše:Ja mam octaviu rs a tiez mi to robilo-len som z auta vymontoval skrtiacu klapku a poriadne som ju vycistil-odvtedy to uz nerobi-uz je to viac ako pol roka-skus a uvidis....

Takže škrtící klapka vzduchu..... totální nesmysl, směs se připravuje až za ní, takže ani špinavá být nemůže..... pokud tedy správně funguje vzduchový filtr..... Nic na plat, tonoucí se stébla chytá a taky jsem na ni pro jistotu koukl.... a nic..... čistá...... Co jsem ale zjistil je, že to dělá ventilek od odvzdušnění klikovky..... nemám to ze svý hlavy, ale pomohlo to, takže:


Kontrola a oprava – výměna hadic na 1,8T motor AUM (od člena fóra 1.8T)

VŠEM co tady s motorem 1,8Turbo řeší kontrolku motoru a dokonce i kontrolku ASR (zřejmě kvůli zmatenosti tlaku v sání není ASR schopno omezovat výkon...) , škubání, díru v tahu, chod na 3 na volnoběh bych doporučil aby přiložili své velectěné ucho k měrce oleje (máničky pozor ať vás neskalpuje altík) biggrin.gif a budou možná překvapeni jako já - na auto 145 000km a 2003 bych problém v hadicích nečekal a to už je druhá....
Mě se to chovalo střídavě, je tam hromada hadiček a ventilů a podle toho jak je ten který otevřen či zavřen to pouští ten falešný vzduch různě jinam a podle toho i ty projevy jsou různý.....

Tak dnes jsem se do toho pustil a zde je popis pro ty co to čeká. Tímto zde děkuji všem kteří zde už o tomto problému hadic psali a navedli mne tím správným směrem.

1)sundejte dva plastové kryty motoru.
2)odpojte od filtru vzduchu vroubkovanou hadici (husí krk) co vede od čerpadla přídavného vzduchu. Je to rychlouzávěr jenom ho zmáčknete
3)odpojte druhou vroubkovanou hadici co vede od čerpadla přídavného vzduchu stejným rychloupínákem vedle přestavovače vačky.
Obě hadice zůstávají připojeny k čerpadlu.
4)Obě hadice jsou uchyceny vpředu před sacím potrubím na černý plech (zespoda jsou na něm hromady drobných hadiček a ventilů) Povolte dvě matky které drží jednu z hadic a přivažte si ji k vzpěře kapoty
5)černý plech s hadičkami a ventily vespod odšroubujte od sacího potrubí - dva zelené šrouby na imbusový klíč
6) odpojte konektor co vede k jednomu z těch ventilů na černém plechu - je spíše vlevo
7)musíte stáhnout maličkou hadičku ze sacího potrubí - je úplně vpravo na konci sacího potrubí. Je příliš krátká a nedovolila by vám pohnout černým plechem a nikam by jste se nedostali
8)vytočte černý plech a odšroubujte jednu matku držící druhou vroubkovanou hadici od čerpadla dodatečného vzduchu - i tuto hadici si přivažte ke vzpěře kapoty. Obě mají tendenci se vracet na místo a potřebujete získat prostor pro ruce a taky tam vidět což je velmi
obtížné...
8)teď už můžete černý plech dát dolů k filtru - zůstane uchycen jen na asi třech hadicích vpravo... Můžete také zkontrolovat ty hadičky a ventily na tomto plechu, ale u AUM 2003 150 000km nejevily nejmenší známky stárnutí - asi by zde hrozilo něco jen u starších aut.
9)Na spodu sacího potrubí jsou dva náustky - přesně vedle měrky na olej. Z jednoho z nich vede jen hadice, z druhého spíš trubka s nějakým ventilem. Obě dvě jsou spojeny tenkou gumovou páskou po délce cca 5cm - asi jako by jste na ty hadice natáhli 5cm duše z kola, Nemohl jsem najít žádnou prasklinu, nakonec jsem nůžkami odstřihl tuto pásku a ta prostá hadice měla v místě styku s tou druhou puklinu taky asi 5cm. Je to hadice přesně z toho samého materiálu jako je ona známá trhací hadice co odvětrává víko ventilů. Tato hadice odvětrává spodek motoru, její číslo je 06A103221BK. Všechny ostatní hadice jsou u 6letého auta ok. Prasklina v tomto případě znamenala přímou díru do sání kudy odfukoval vzduch natlačený turbem - takže čidlo tlaku registrovalo nižší tlak a zmatek v řízení... Hadice má vnitřní průměr cca 6mm a je na koncích 2x zahnutá. Rovnou hadici tam nedáte, protože vám bude páčit ventil a plastovou trubku s ním do strany a ta by časem tímto vychýlením asi praskla. Dá se to vyřešit nějakou trubkou (měď instalaterská) kterou naohýbáte a na konce dáte krátké kousky hadic jako převlek z trubky na náhubek a zapáskovat. Pozor na materiál hadice, nějaká potravinářská to asi dlouho nepřežije. Samo, nejlepší je použít originál, ale cenu podle starého ceníku v „ € “ odhaduji na 800-1000,-kč.

Při rozebírání originálních spon na hadicích velký pozor! Jsou to jednoduché spony které se zacvakávají a utahují speciálními kleštěmi. Blbě se povolují a při použití násilí (kleště, šroubovák) hrozí že vám praskne plastová trubka na kterou je ta hadice nasazena. Existuje však jednoduchý a elegantní způsob jak sponu rozpojit bez násilí a prasknutí plastu - ostrý nůž. Tím podeberete vrchní vrstvu té spony, nadzvednete ji a spona se rozpojí. šroubovák je už moc tlustý, nedostanete se pod...

Po výměně vše smontujete zpět, nezapomenout nic zapojit...
Jak jsem viděl stav všech těch trubek u 2003 - vše v pohodě až na tuto. Všichni co tu u 1,8T řešíte kontrolku motoru a ASR, díru v plynu, cukavé rozjezdy, vysoký ale stabilní volnoběh nebo naopak kolísavý volnoběh až se auto klepe a pod dřív než začnete měnit váhy a lambdy rozeberte to a jděte po této hadici. Právě lambda vám bude házet chybu protože spalování bude s falešným vzduchem špatné. Také zde mnohokrát opakovaná chyba nedosažení plnícího tlaku načtená vagem... Bohužel bez rozebrání ji nezkontrolujete, ale kdo jí neměnil a má to nějaký pátek bude nejspíš špatná. Vodítkem vám může být stav té horní hadice snadno přístupné, obě jsou ze stejného materiálu a obě plní funkci odfuku mazacího prostoru.

Doporučuju všem, nežlizačnou měmit dílce za tisíce peněz......

Zamčeno

Zpět na „Motory“