Ocelové, nebo hliníkové ráfky na zimní pneumatiky ?

Všechny modely

Moderátoři: BigBang, Majk

Zamčeno
Oyster
Příspěvky: 23
Registrován: 15.10.2009 10:58

Ocelové, nebo hliníkové ráfky na zimní pneumatiky ?

Příspěvek od Oyster »

Na jaře jsem koupil nové auto s hliníkovými ráfky. Teď mě čeká díky počasí urychlená koupě zimních pneumatik. K nim budu potřebovat i nové ráfky.

Uvažuji, jestli koupit ocelové, nebo opět hliníkové a u obou zvažuji pro a proti.

1) Hliníkové
Pro:
+ pokud vím, tak nereznou :-)
+ díky tomu by mě u nich nečekala nutnost odstraňovat po čase rez a opravovat nátěr ráfku v těchto místech. Ušetřený čas mohu věnovat něčemu jinému
+ nepotřebují "poklice" jako ocelové ráfky, takže zloději nemají co ukrást :-)
Proti:
- vyšší cena oproti ocelovým ráfkům
- otázkou je jejich odolnost vůči působení posypových solí v zimě. Nedojde pak k poškození jejich laku? Starší typy hliníkových ráfků prý k tomu bývaly náchylné a docházelo ke zmatovatění jejich laku.

2) Ocelové
Pro:
+ nižší cena ve srovnání s hliníkovými ráfky
Proti:
- po čase začnou reznout, takže pokud se na to nechci dívat, nezbývá mi nic jiného, než během letního období odstranit rez a tato místa znovu natřít.
- potřebují "poklice", které jsou pro zloděje překvapivě stále zajímavé [u předchozího auta (Felicia Combi) mi za 4,5 roku, co jsem ho měl, v Praze ukradli 3 sady originálních poklic]

Jaké zkušenosti máte s používání hliníkových ráfků u zimních pneumatik? Předem díky za Vaše názory.
Naposledy upravil(a) Oyster dne 16.10.2009 06:30, celkem upraveno 1 x.
akt: Fabia Combi II 1.4 16V
ex : Felicia Combi 1.3 MPI

Uživatelský avatar
notobi
Příspěvky: 541
Registrován: 30.09.2009 22:55
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0

Re: Ocelové, nebo hliníkové ráfky na zimní pneumatiky ?

Příspěvek od notobi »

Oyster píše:Na jaře jsem koupil nové auto s hliníkovými ráfky. Teď mě čeká díky počasí urychlená koupě zimních pneumatik. K nim budu potřebovat i nové ráfky.

Uvažuji, jestli koupit ocelové, nebo opět hliníkové a u obou zvažuji pro a proti.

1) Hliníkové
Pro:
+ pokud vím, tak nereznou :-)
+ díky tomu by mě u nich nečekala nutnost odstraňovat po čase rez a opravovat nátěr ráfku v těchto místech. Ušetřený čas, mohu věnovat něčemu jinému
+ nepotřebují "poklice" jako ocelové ráfky, takže zloději nemají co ukrást :-)
Proti:
- vyšší cena oproti ocelovým ráfkům
- otázkou je jejich odolnost vůči působení posypových solí v zimě. Nedojde pak k poškození jejich laku? Starší typy hliníkových ráfků prý k tomu bývaly náchylné a docházelo ke zmatovatění jejich laku.

2) Ocelové
Pro:
+ nižší cena ve srovnání s hliníkovými ráfky

Proti:
- po čase začnou reznout, takže pokud se na to nechci dívat, nezbývá mi nic jiného, než během letního období odstranit rez a tato místa znovu natřít.
- potřebují "poklice", které jsou pro zloděje překvapivě stále zajímavé [u předchozího auta (Felicia Combi) mi za 4,5 roku, co jsem ho měl, v Praze ukradli 3 sady originálních poklic]

Jaké zkušenosti máte s používání hliníkových ráfků u zimních pneumatik? Předem díky za Vaše názory.

na zimu jedině plechy hliníky sůl ničí stačí málá oděrka a vyžírá je to plechy vydrží víc hliníky sice hezčí ale je to nákladný a na zimu to fakt nemá smysl v tom marastu mi je kol líto
Octavia Combi r.v.04 1,9 TDI 81kW chip na 140hp Mimo xenon, kůže, orig navig. , zad loket. full výbava

luboss
Příspěvky: 6
Registrován: 02.08.2009 20:31

Re: Ocelové, nebo hliníkové ráfky na zimní pneumatiky ?

Příspěvek od luboss »

Uz niekolku sezonu mam hlinikove disky aj na zimu a nevidim ziadne zozieranie od soli.Ked to bude zle tak ich dam opieskovat a nastiekat .Ale zatial po 3 sezonach nevydno na nich nic ...Zato plechy na octavii co mam tak po jednej sezone mozu ist na generalku :)

Oyster
Příspěvky: 23
Registrován: 15.10.2009 10:58

Re: Ocelové, nebo hliníkové ráfky na zimní pneumatiky ?

Příspěvek od Oyster »

Díky moc za odpovědi.

V mezičase jsem ještě trochu hledal na Internetu a na adrese http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=420 našel mimo jiné toto:
"V zimě není nutné přezouvat na plechové ráfky, pokud nejde o ráfky z hořčíkové slitiny (elektronu – ten je skutečně posypovou solí silně napadán). Normální kola z hliníkových slitin při přiměřené péči vydrží i zimní provoz, stačí je pravidelně umývat a ošetřovat vhodnými přípravky, na trhu je jich dost."

Na základě toho jsem poslal dotaz na zákaznickou linku ŠKODA Auto ohledně ráfků, které by připadaly v úvahu:
"Prosím o informaci, z jakých slitin jsou níže uvedená kola z lehkých slitin, která nabízíte jako oficiální příslušenství.
» Kolo z lehké slitiny Line 6J x 15"; kód: CCH700001
» Kolo z lehké slitiny Atik 6J x 14"; kód: CCH700003
» Kolo z lehké slitiny Antares 6J x 15"; kód: CCH700004
» Kolo z lehké slitiny Avior 6J x 15"; kód: CCH700005
» Kolo z lehké slitiny Shell 6J x 14"; kód: CCS700002"

A tady je jejich odpověď: "Vážený pane, z jakých slitin jsou disky vyrobeny Vám sdělit nemohu, protože uvedené díly jsou předmětem subdodávky. Protože tyto originální díly Škoda Auto nerozlišuje pro zimní, nebo letní provedení, lze je vzhledem ke kvalitě jejich povrchové úpravy používat celoročně." No, o moc dál bych se na základě jejich odpovědi neposunul.

Ještě zkusím zjistit přes známou, která pracuje ve ŠKODA Auto, kdo jim tyto ráfky dodává a poptat se přímo u jejich výrobce.

Když to zatím beru jen po finanční stránce, tak když si spočítám současnou cenu ráfků z lehkých slitin na jedné straně a na druhé straně cenu ocelových a připočtu k tomu cenu 3 sad odcizených "poklic", jsem v podstatě na stejné částce. O úspoře času ani nemluvě.

Dám ještě vědět, jestli se dozvím něco nového.
akt: Fabia Combi II 1.4 16V
ex : Felicia Combi 1.3 MPI

Uživatelský avatar
notobi
Příspěvky: 541
Registrován: 30.09.2009 22:55
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0

Re: Ocelové, nebo hliníkové ráfky na zimní pneumatiky ?

Příspěvek od notobi »

nikdo ti jinak než oni neporadí ty kola se nerozlišujou na zimní nebo letní provoz
Octavia Combi r.v.04 1,9 TDI 81kW chip na 140hp Mimo xenon, kůže, orig navig. , zad loket. full výbava

medved
Příspěvky: 13
Registrován: 19.11.2009 13:10
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Kontaktovat uživatele:

Re: Ocelové, nebo hliníkové ráfky na zimní pneumatiky ?

Příspěvek od medved »

jezdím na hliníkách v zimě v létě a nemám pocit, že by jim zima nějak zvlášť škodila

Uživatelský avatar
Hanes
Příspěvky: 225
Registrován: 23.01.2009 21:36
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Javorník
Kontaktovat uživatele:

Re: Ocelové, nebo hliníkové ráfky na zimní pneumatiky ?

Příspěvek od Hanes »

Taky mám dvoje elektrony a určitě se ta sůl podepisuje, můžu potvrdit (zpočátku nic a po pěti letech to má škrábance zanesené solí, která nechce jít ničím ven). Naštěstí mám ty zimní ráfky gratis, jinak bych je tam nedával.
Octavia 1,9 Tdi
Tel.: 737 004 223

Uživatelský avatar
jozkablack
Příspěvky: 5
Registrován: 22.11.2009 17:18
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Praha 6

Re: Ocelové, nebo hliníkové ráfky na zimní pneumatiky ?

Příspěvek od jozkablack »

Souhlas. Na Cordii mám pouze jednu sadu kol a to alu. Zima a sůl se na nich podepsala, ale to je zkušenost po pár letech. Už je opískováno a dáno dohramady. kola teď v poho, ale v zimě s tim už te´d moc nenajezdim.
FORD FOCUS combi 1,8TDDi, 2003, 66kW
FORD ESCORT combi 1,8TD, 1997, 51kW
MITSUBISHI CORDIA sport cupe 1,8T, 100kW, 1987

chipmann
Příspěvky: 12
Registrován: 12.12.2009 20:50
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Ustecký kraj

Re: Ocelové, nebo hliníkové ráfky na zimní pneumatiky ?

Příspěvek od chipmann »

Oyster píše:Díky moc za odpovědi.

V mezičase jsem ještě trochu hledal na Internetu a na adrese http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=420 našel mimo jiné toto:
"V zimě není nutné přezouvat na plechové ráfky, pokud nejde o ráfky z hořčíkové slitiny (elektronu – ten je skutečně posypovou solí silně napadán). Normální kola z hliníkových slitin při přiměřené péči vydrží i zimní provoz, stačí je pravidelně umývat a ošetřovat vhodnými přípravky, na trhu je jich dost."

Na základě toho jsem poslal dotaz na zákaznickou linku ŠKODA Auto ohledně ráfků, které by připadaly v úvahu:
"Prosím o informaci, z jakých slitin jsou níže uvedená kola z lehkých slitin, která nabízíte jako oficiální příslušenství.
» Kolo z lehké slitiny Line 6J x 15"; kód: CCH700001
» Kolo z lehké slitiny Atik 6J x 14"; kód: CCH700003
» Kolo z lehké slitiny Antares 6J x 15"; kód: CCH700004
» Kolo z lehké slitiny Avior 6J x 15"; kód: CCH700005
» Kolo z lehké slitiny Shell 6J x 14"; kód: CCS700002"

A tady je jejich odpověď: "Vážený pane, z jakých slitin jsou disky vyrobeny Vám sdělit nemohu, protože uvedené díly jsou předmětem subdodávky. Protože tyto originální díly Škoda Auto nerozlišuje pro zimní, nebo letní provedení, lze je vzhledem ke kvalitě jejich povrchové úpravy používat celoročně." No, o moc dál bych se na základě jejich odpovědi neposunul.

Ještě zkusím zjistit přes známou, která pracuje ve ŠKODA Auto, kdo jim tyto ráfky dodává a poptat se přímo u jejich výrobce.

Když to zatím beru jen po finanční stránce, tak když si spočítám současnou cenu ráfků z lehkých slitin na jedné straně a na druhé straně cenu ocelových a připočtu k tomu cenu 3 sad odcizených "poklic", jsem v podstatě na stejné částce. O úspoře času ani nemluvě.

Dám ještě vědět, jestli se dozvím něco nového.
Zdar mám origo hliníky na octuly vzor ELEGENCE a v pohodě plechy bych nedal ani náhodou a co se týká výrobce tak pro škodu dodává německá fy RONAL ;)
Komplet diagnstika VAG-COM 907.7

Zamčeno

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“