Stránka 1 z 1

Problém se spojkou / převodovkou v TDi RS

Napsal: 25.01.2013 17:50
od Spidla
Zdravíčko,
mám problém s řazením. 99% jízdy auto řadí bez problémů, snadno, lehce. Občas se ale stane, že nemohu zařadit jedničku nebo zpátečku. Vím, že se to děje hodně lidem s VW Group auty, nicméně tohle má pokračování. Když se mi tam podaří rychlost narvat, auto se začne rozjíždět přestože stojím na spojce a je sešláplá až na podlahu. Jakmile to překonám, rozjedu se, tak třeba zase půl dne jezdím bez sebemenšího problému. Zdá se mi, že tenhle stav nastává nejčastěji v kopci, když se například rozjíždím před křižovatkou.

Model je Fabia RS 1.9TDi PD 96kW v původním stavu bez modifikací. Najeto 133 000km, po celou dobu servisováno v autorizovaných servisech Škoda.

Auto nedávno prošlo dost velkou rekonstrukcí motoru, tak nevím, jestli to nemohli způsobit v servisu (výměna hlavy válců, zdvihátek ventilů, vačkové hřídele, rozvodů a všeho přilehlého).

Po víkendu půjde do servisu, jen se chci zeptat, zda někdo netuší, čím by to mohlo být. Po výše zmíněné rekonstrukci motoru jsem už poněkud vyčerpanej, tak chci vědět, jestli jde o nějakou blbost, nebo jestli se mám připravit na další finanční palbu.

Díky za jakoukoliv odpověď

Re: Problém se spojkou / převodovkou v TDi RS

Napsal: 01.05.2013 12:06
od 1pavel
na 133 tis km výměna toho všeho ? :o to je buďto stočený aspoň o 200 tis nebo ti lejou olej co tam nepatří jiná varianta mě nenapadá , v první řadě bych vyměnil servis , k tvému problému , nestojíš dlouho na spojce při stání a pak nejde zařadit ?

Re: Problém se spojkou / převodovkou v TDi RS

Napsal: 01.05.2013 12:46
od BigBang
taky čumim co všechno meněný :shock: ještě mě jako důvod napadlo, že se mu to potkalo s extrémníma důsledkama, ale to se mi nechce věřit... spíš mu vyměnili hlavu s ventilama a jelikož byli líný a nechtělo se jim nic přeskládávat, tak to sfoukli a naúčtovali komplet nový a starou vačku a dobrý díly ještě střelí bokem... o autorizácích si myslim svý po zkušenostech mýho kamaráda, kterej byl v jednom na praxi ve škole :roll:

napadá mě - máš dost brzdovky?? spojka má společnou nádobku s brzdama :idea:

Re: Problém se spojkou / převodovkou v TDi RS

Napsal: 01.05.2013 17:37
od Spidla
Ahoj,
takže konec příběhu. Jel jsem s tím opět do autorizovaného servisu. Už jsem tam dost známá osoba :-). Hned jak jsem popsal problém se spojkou / převodovkou, tak mi řekli že by to zas bylo na výměnu celý spojky za další hromadu peněz. Nakonec jsme došli k názoru, že se s tím naučím žít. Po následné výměně oleje v motoru + běžném ročním servisu to přestalo zlobit, takže jsem teď spokojen.

A k té rekonstrukci motoru. Je to dlouhý příběh. Auto bylo 3x v servisu během jednoho roku. Pořád dokola se rozbíjeli zdvihátka ventilů, od druhé návštěvy už mi je ani neúčtovali a brali to jako záruční opravu té první opravy. Nakonec se na to přijel podívat nějaký guru ze Škodovky, který prohlásil, že to bude "asi hlavou válců". Následná expertíza poukázala na to, že ta hlava je špatně vyrobená (nepřesně), následkem čehož se postupně dojebalo to ostatní.

Byl to celkem boj a hromada peněz. Každopádně ke vší cti servisu se maximálně snažili a s jejich pomocí jsem i přesvědčil Škoda Auto, že to bylo vada už z výroby. Díky tomu mi i 5 let po záruce proplatili 50% opravy.

Takže mám teď půlku motoru novou. Zatím najeto 137 000km. Od té doby žádné problémy, zvuk jako nikdy předtím.

A k těm dílům. Všechny vyměněné díly mi dali (kromě hlavy válců a pak těch opakovaně rozbitých zdvihátek), takže mám teď ve sklepě vačkovou hřídel, zdvihátka ventilů, rozvody atd. :-)

Ještě mi přestalo fungovat čidlo pravých předních dveří, ale na to už kašlu (dle servisu výměna zamykací jednotky 5000 bez práce).

Re: Problém se spojkou / převodovkou v TDi RS

Napsal: 01.05.2013 17:41
od Spidla
1pavel píše:na 133 tis km výměna toho všeho ? :o to je buďto stočený aspoň o 200 tis nebo ti lejou olej co tam nepatří jiná varianta mě nenapadá , v první řadě bych vyměnil servis , k tvému problému , nestojíš dlouho na spojce při stání a pak nejde zařadit ?
Jinak stočený to neni. Auto je v rodině od chvíle, co vyjelo z fabriky. Na servisu vždy ve Škodovce, vždy originální díly. Všechno co se rozbilo se okamžitě opravilo. To auto už nemohlo mít větší péči. Servis jsem měnil. Tahle velké oprava byla první věc, kterou tenhle konkrétní servis řešil. Všechno předchozí dělal jinej. Jo a nejsem z těch, co stojí na křižovatce na spojce, takže to asi taky nic.

Re: Problém se spojkou / převodovkou v TDi RS

Napsal: 02.05.2013 19:50
od BigBang
zajímavej příběh... co ta brzdovka?? Zkouše jsi tu spojku víckrát vyšlápnout??

Re: Problém se spojkou / převodovkou v TDi RS

Napsal: 02.05.2013 20:00
od Spidla
BigBang píše:zajímavej příběh... co ta brzdovka?? Zkouše jsi tu spojku víckrát vyšlápnout??
Spojku jsem vyšlapával víckrát, bezvýsledně.. jak se to dostalo do toho stavu, tak jsem tam tu rychlost mohl narvat leda násilím. Což se teda vždycky povedlo. Brzdovky je dost. Jak říkám, od minulého ročního servisu se to neobjevilo. Ale to se měnil jen olej a ošetřovali brzdový kotouče.

Re: Problém se spojkou / převodovkou v TDi RS

Napsal: 02.05.2013 20:04
od 1pavel
a neskusil jsi zařadit nejdřív dvojku a pak znova jedničku ?

Re: Problém se spojkou / převodovkou v TDi RS

Napsal: 02.05.2013 20:14
od Spidla
1pavel píše:a neskusil jsi zařadit nejdřív dvojku a pak znova jedničku ?
Tak to mě nenapadlo, většinou jsem bojoval se zpátečkou / jedničkou při parkování. Mno jestli se to ještě objeví, tak zkusím, dík.

Re: Problém se spojkou / převodovkou v TDi RS

Napsal: 02.05.2013 20:44
od BigBang
1pavel píše:a neskusil jsi zařadit nejdřív dvojku a pak znova jedničku ?
to jsem musel občas praktikovat na Polu :D