Stránka 1 z 1

Fabia 1 1.9 SDI model 2005-Zvláštní problém s převodovkou

Napsal: 04.08.2015 13:19
od dzouzi
Zdravím kolegové kolegyně,
rád bych Vás požádal o pomoc. Na mé Fabii 1 Combi 1.9 SDI, modelový rok 2005 (stav tachometru 250 000 Km) mám problém s převodovkou. Po zdolání dálničního úseku cca 50 km tempem 140-160 Km/h tachometrových na 5. rychlostní stupeň v teplém počasí cca 30 °C jsem po sjezdu z dálnice zjistil, že nejde zařadit 4. a 1. rychlostní stupeň (ostatní rychlosti OK). Nejprve rychlosti nešly zařadit vůbec ani s meziplynem. Po cca 30 km zkoušení (vícenásobné vymačkávání spojky, meziplyny) se s meziplynem dařilo rychlosti zařadit. Bez meziplynu ne. (tzv počítání zubů). Po chvíli šel 4. a 1. rychlostní stupeň řadit normálně. Od té doby klid, vše jde hladce (v rámci běžného opotřebení). Po 3 měsících nastala identická situace-dálnice + rychlejší tempo + venku 30°C. Problém se opět sám vyřešil stejným způsobem (meziplyny atd..). Olej byl v převodovce měněn před 37 000 km (tuším, že nebyl orig. Škoda). Máte s touhle anomálií zkušenost? Je mi jasné, že pro ,,krátkou" převodovku v SDI je rychlé dálniční tempo nedobré (vysoká teplota, namáhání), motor pracuje v pásmu 3000-4000 otáček (jezdím takhle sporadicky). Máte nějaké nápady, čím by tohle mohlo být způsobené? Jak to napravit/opravit? Co diagnostikovat?

Díky za odpovědi a nápady

Zdraví Pepa

Re: Fabia 1 1.9 SDI model 2005-Zvláštní problém s převodovko

Napsal: 05.08.2015 13:51
od BigBang
je tam toho oleje dost? má správnou specifikaci?

Re: Fabia 1 1.9 SDI model 2005-Zvláštní problém s převodovko

Napsal: 05.08.2015 15:19
od dzouzi
BigBang píše:je tam toho oleje dost? má správnou specifikaci?
Díky za odpověď. Specifikaci oleje bohužel nevím. Výměnu náplně převodovky jsem svěřil automechanikovi (nikoli autorizovaný servis-pokusím se dle dokladu specifikaci dohledat-otázka je, jestli to co je na dokladu je také v převodovce). Zeptám se, jak nejlépe zkontrolovat náplň v převodovce? Tuším, že zde není žádná měrka a plní se ,,než začne vytékat plnícím otvorem". Tohle jsem nikdy nedělal, tak ani nevím jak na to (byl bych rád za přiblížení postupu). Z toho, co píšete je tedy možné, že olej měl špatnou specifikaci, bylo ho doplněno málo, nebo olej z převodovky uniká. Problém s olejem by mohl vysvětlovat to co popisuji. Pod zátěži při vysokých teplotách atd... Pokud by to byl tento problém, bylo by vyhráno a byl bych rád. Úspornější auto bych hledal těžko...