ŘÍZENÍ, SERVO: Snímač natočení kol

Moderátoři: BigBang, Majk

pavel1978
Příspěvky: 5
Registrován: 13.10.2010 08:48

Fabia 1,4i 16V r.v.2001 55kw neřešitelný problém se servem

Příspěvek od pavel1978 »

Ahoj, vím že to tu http://www.skoda-forum.cz/viewtopic.php?f=10&t=3342 již bylo probíráno, ale již jsem uživateli z tohoto fora psal dotaz na řešení závady a odpověď bohužel byla, že problém odstraněn pouze částečně. Mám zcela doslova stejný problém (omlouvám se že nerozepisuji-pomůže výše link) s tím, že mi diagnostika hlásí závadu snímače serva. Pokud vadu vymažu, den dva se nic nerozsvítí pak se kontrolka (žlutý motor)zas rozsvítí a mezitím problém se servem je stále stejný. Někdy prostě servo maká že je mi až divný jak jde z lehka a to proto, protože většinou jse strídavě z lehka. Nejvíc divný mi na tom je, že auto mám 2 roky a ještě se nestalo aby něco prosté odešlo úplné. Znáte to, nebudu kupovat čidlo když si pŕečtu že spousta lidí má stejný problém a výjmečně se shodnou na závadě. Většinou ale ne, každý má odliśný názor. Mě by zajímalo, jestli se zde najde nékdo kdo měl tento problém a podařilo se mu ho zcela vyřešit, díky

libero1071
Příspěvky: 641
Registrován: 05.09.2010 18:57
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: okr.Senica/SK

Re: Fabia 1,4i 16V r.v.2001 55kw neřešitelný problém se servem

Příspěvek od libero1071 »

zatial najlacnejším riešením je si dať skontrolovať tú kabeláž čo ide po ľavom nosníku do RJ motora..
ak bude zabandážovaná,tak je možnosť,že sa tam dostala voda a káble to neprežili :(

pavel1978
Příspěvky: 5
Registrován: 13.10.2010 08:48

Re: Fabia 1,4i 16V r.v.2001 55kw neřešitelný problém se servem

Příspěvek od pavel1978 »

libero1071 píše:zatial najlacnejším riešením je si dať skontrolovať tú kabeláž čo ide po ľavom nosníku do RJ motora..
ak bude zabandážovaná,tak je možnosť,že sa tam dostala voda a káble to neprežili :(
Jasně, to asi jo, jenže by mě i tak zajímalo, jestli to někdo nějak vyřešil

pavel1978
Příspěvky: 5
Registrován: 13.10.2010 08:48

Re: Fabia 1,4i 16V r.v.2001 55kw neřešitelný problém se servem

Příspěvek od pavel1978 »

Přátelé, řeknu Vám k tomuto problému jeden poznatek... Nejdřív přesný problém. Při nastartování a rozsvícení světel se v podstatě nic neděje. V momentě, kdy začnu točit volantem, je znát na celé elektronice (blikání světel, přístrojovky apod) že začne pobírat víc proudu a tím je způsobeno samotné kolísání. Někde jsem tu četl že samotné servo má odběr 70ampér což při konzultaci s elektromech znamená odběr podobný jako u svářečky. Zdá se že to aby celkový odběr fabie větší než svářečka je nesmysl. Nicméně pak-li že přes kabely propojím baterii fabky s baterií vw passat 1,9tdi (obě nastartovaná) k žádnému kolísání u fabie nedochází. Přivádí mě to k výsledku zázraku jako s chlebem a rybama jak je možné, že by alternátor byl schopný dobít přístroj na sváření ale celkový odběr pro bezproblémový elektronický chod fabie není schopný sprostředkovat. Když pominu zázračný rozdíl, napadá mě pouze vzít kompatibilní alternátor např. z fabie 1,9tdi (výkonější). Ten by teoreticky bez výskytu nadpřirozených sil měl logicky odběr elektroniky (v mém pŕípadě hlavně odběr serva-jiný odběr např. světla kolísání nezpůsobuje) zvládnout.
To je problém č.1
Problém č. 2 je stále samotné servo, které v minutových intervalech funguje jako pírko a střídavě se tzv. kouše(při otáčení volantem zadrhává-střídavě jde pěkně a ztuha). Četl jsem tu hodně názorů, je možné že škoda u 16v udělala při výrobě chybu a instalovala špatný kabelový svazek čímž dochází k tomuto problému. Můj názor=NEpravděpodobné. Dále že je možné, že je vadné čidlo serva umístěné u nápravnice, je v něm vlhkost. Můj názor=nevím ale proč neodejde zcela, bohužel nemám zbytečných 4500,- (mám samozřejmě to dražší) abych vyzkoušel zda je to tím. Pak názory typu vadné servo, málo kapaliny apod.

Celková moje otázka je tedy stále stejná a to že by mě zajímalo, zda nékdo tento rozšířený problém vyřešil zcela a zda se někdo pŕiklání k názoru, že změna alternátoru na výkonější je správnou cestou k satisfakci

Pavel

martinn11
Příspěvky: 4
Registrován: 14.12.2010 16:29

Re: Fabia 1,4i 16V r.v.2001 55kw neřešitelný problém se servem

Příspěvek od martinn11 »

Zdravím, měl jsem stejný problém.Dle diagnostiky vadná svorkovnice 15, tak nějak to hlásilo chybu jsem vyměnil snímač natočení ( to na hřebenu řízení ), servo funguje jak má ( žádné škubání ani nejde ztuha ), ale je tady pořád problém s tím kolísáním světel při otáčení volantem na volnoběh a všiml jsem si, že to samé problikávání světel to dělá i aktivním ABS, asi to má jen velký odběr a alternátor to nepobere.

MILUNAK
Příspěvky: 20
Registrován: 15.12.2010 03:23
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Poříčí nad Sázavou

Re: Fabia 1,4i 16V r.v.2001 55kw neřešitelný problém se servem

Příspěvek od MILUNAK »

Pánové tento problém jsem řešil asi 100x pohasínání světel, sekání volantu, svítí kontrolka, servo nefunguje atd.. Chce to načíst V.A.Sem jít na adresu servořízení tam na naměřené hodnoty a podívat zda snímač otáček volantu opravdu funguje a ne ho hned měnit. Pokud je snímač funkční tak je pravděpodobně vadné Servo, ale proč je servo vadné? Hodně často se stává, že začne prosakovat řízení a servo kapalina vám nateče do manžet které jsou na řízení a servočerpadlo se přidře a nebo zadře. Pokud ale auto nejezdilo do origo servisu Škoda mohlo se stát, že vám voda která se drží v nosníku sežrala kabel. svazek který tam vede. Od Škodovky bylo hlášení, že se musí tento svazek rozmotat, překontrolovat a svazek vest jinudy.

libero1071
Příspěvky: 641
Registrován: 05.09.2010 18:57
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: okr.Senica/SK

Re: Fabia 1,4i 16V r.v.2001 55kw neřešitelný problém se servem

Příspěvek od libero1071 »

>Od Škodovky bylo hlášení, že se musí tento svazek rozmotat, překontrolovat a svazek vest jinudy.[/quote]<

s prvými dvoma vecami súhlasím..ale ako chceš viesť ten zväzok inak??..ten treba len prichytiť plastovou páskou,ktorá ten zväzok nadvihne,aby neležal na tom nosníku vo vode..

MILUNAK
Příspěvky: 20
Registrován: 15.12.2010 03:23
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Poříčí nad Sázavou

Re: Fabia 1,4i 16V r.v.2001 55kw neřešitelný problém se servem

Příspěvek od MILUNAK »

libero1071 píše:>Od Škodovky bylo hlášení, že se musí tento svazek rozmotat, překontrolovat a svazek vest jinudy.
<

s prvými dvoma vecami súhlasím..ale ako chceš viesť ten zväzok inak??..ten treba len prichytiť plastovou páskou,ktorá ten zväzok nadvihne,aby neležal na tom nosníku vo vode..[/quote]
JOJO přesně tak jsem to myslel.........je to doporučení přímo ze Škodovky

hejkal
Příspěvky: 25
Registrován: 09.04.2012 09:40

ŘÍZENÍ, SERVO: Snímač natočení kol

Příspěvek od hejkal »

Zdarec kde se nachází snimač uhlu kol. Dle diagnos. je v haji blbne mi servo

libero1071
Příspěvky: 641
Registrován: 05.09.2010 18:57
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: okr.Senica/SK

Re: Snímač uhlu kol

Příspěvek od libero1071 »

jeden koniec (snímač) je zapojený do servoriadenia a druhý (konektor) je zapojený do servočerpadla...
sú dva druhy snímačov uhla natočenia kolies..pre TRW riadenia a pre KOYO riadenie

Odpovědět

Zpět na „Motory“