Problém s climatronic - nepríjemné trhanie

Moderátoři: BigBang, Majk

Zamčeno
majkl_k
Příspěvky: 6
Registrován: 30.05.2011 20:22

Problém s climatronic - nepríjemné trhanie

Příspěvek od majkl_k »

Zdravím,
prosím vás o radu, na Octavii 1.9 TDI mám problém s kolísaním výkonu po zapnutí climatronicu, vždy vtedy, keď sú vonku vyššie teploty - asi tak od 25°C a vyššie. V pár bodoch sa pokúsim popísať celý problém:

- vždy po zapnutí klímy do módu AUTO príde k poklesu výkonu, dosť citelnému, ale to je len začiatok, počas jazdy je zreteľne cítiť, ako spínanie klímy autom "cuká alebo trhá"
- čím nižší prev. stupeň, tým je samozrejme trhanie výraznejšie, pocitovo je ako keď niekto opakovanie brnká na plyn alebo brzdu .... cca každých 10...15 sekúnd
- pri prepnutí klímy do módu ECON (t.z. po vypnutí kompresora klímy) toto zmizne a auto sa správa úplne normálne
- klíma bola na jar servisovaná a doplnená, chladič klímy (aj motora) je nový
- po zistení tohoto problému som nechal klímu znova skontrolovať, žiadna závada nezistená
- dokonca sa mi zdá, že klíme počas dlhej jazdy po diaľnici akoby dochádzal dych, po zastavení na odpočívadle ale znova začala chladiť tak, ako má, vzduch úplne ľadový
- pri zaradenom neutráli a otvorení kapoty zreteľne počuť, ako klíma opakovane spína a rozopína, pri neutráli to spôsobuje kolísanie otáčiek

Toto všetko závisí na teplote okolia, čím vyššia teplota tým horšie. Pri 30°C pri poslednej dlhšej ceste mi to dosť liezlo na nervy. Okrem toho mám dojem, že spotreba stúpla tak o pol litra. Jazdím s autom druhý rok ale minulé leto bolo čo sa týka klímy bez problémov.
Dokážete mi niekto poradiť? Mohlo by to byť riadením klímy alebo niečo iné?
Vopred ďakujem.

Uživatelský avatar
frantisek
Příspěvky: 100
Registrován: 10.09.2009 07:50
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s climatronic - nepríjemné trhanie

Příspěvek od frantisek »

Nvim presna, jak je to v O1, vychazim z toho, co jsem resil na GIII - do spinani kompresoru klimy "keca":

elektromagneticka spojka na remenici, pokud je KO, muze dochazet k opakovanemu odpojovani kompresoru a k vyse popsanemu problemu. Stejne tak, pokud lehl kompresor. Nemel by byt problem sehnat za par stovek jiny.

cidlo vnejsi teploty. To same, kdyz je vadne, climatronic si mysli ze je mraz a klimu nesepne. Pokud je tam nekde spatny kontak, na RJ klimy jdou stridave udaje "mraz" / "horko" .... pripojuje, odpojuje a kravne. Tim bych asi zacal.

Malo, nebo moc chladiva se muze projevovat podobne. Ale pokud to opakovane kontrolovali, bude to asi OK.
ex:Fabia 2.0i sedan
akt: VW-GOLF III a BMW 520
future: ??

majkl_k
Příspěvky: 6
Registrován: 30.05.2011 20:22

Re: Problém s climatronic - nepríjemné trhanie

Příspěvek od majkl_k »

frantisek píše:Nvim presna, jak je to v O1, vychazim z toho, co jsem resil na GIII - do spinani kompresoru klimy "keca":

elektromagneticka spojka na remenici, pokud je KO, muze dochazet k opakovanemu odpojovani kompresoru a k vyse popsanemu problemu. Stejne tak, pokud lehl kompresor. Nemel by byt problem sehnat za par stovek jiny.

cidlo vnejsi teploty. To same, kdyz je vadne, climatronic si mysli ze je mraz a klimu nesepne. Pokud je tam nekde spatny kontak, na RJ klimy jdou stridave udaje "mraz" / "horko" .... pripojuje, odpojuje a kravne. Tim bych asi zacal.

Malo, nebo moc chladiva se muze projevovat podobne. Ale pokud to opakovane kontrolovali, bude to asi OK.
Ďakujem za radu, začnem to zisťovať hneď na budúci týždeň.
Čo sa týka toho čidla vnútornej teploty, myslím že bude ok. Ak by bolo po smrti, alebo zle nakontaktované, robilo by to asi paseku vždy, bez ohľadu na vonkajšiu teplotu. Ale ako som napísal, blbnúť to začína až pri vyšších teplotách, keď sa po klíme požaduje vysoký výkon. No ale skontrolovať sa to určite môže.

majkl_k
Příspěvky: 6
Registrován: 30.05.2011 20:22

Re: Problém s climatronic - nepríjemné trhanie

Příspěvek od majkl_k »

Dnes som nechal prebehnúť autodiagnostiku climatronicu a vypadla z toho jedna chyba - č. 318 porucha tlakového čidla.
Máte niekto radu čo s tým? Je to definitíva, alebo možno len pseudochyba, máte niekto takúto skúsenosť?
Ďakujem.

Uživatelský avatar
frantisek
Příspěvky: 100
Registrován: 10.09.2009 07:50
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s climatronic - nepríjemné trhanie

Příspěvek od frantisek »

majkl_k píše:- pri prepnutí klímy do módu ECON (t.z. po vypnutí kompresora klímy) toto zmizne a auto sa správa úplne normálne
- klíma bola na jar servisovaná a doplnená, chladič klímy (aj motora) je nový
- po zistení tohoto problému som nechal klímu znova skontrolovať, žiadna závada nezistená
majkl_k píše:Dnes som nechal prebehnúť autodiagnostiku climatronicu a vypadla z toho jedna chyba - č. 318 porucha tlakového čidla.
Aha, ja mel za to, ze jsi to kontroloval. Samozrejme, pokud je chyba ve snimaci tlaku (nebo se tlak z jakehokoliv duvodu dostane mimo nastavenou mez), bude to delat kraviny, ktere popisujes.
V tomto pripade je to pohoda, to stoji cca tisíc (1K0959126A, nebo 1J0959126 nebo 1K0959126B, radsi napred vyhod to puvodni, lisi se myslim delkou ) a vymena je pomerne jednoducha.
ex:Fabia 2.0i sedan
akt: VW-GOLF III a BMW 520
future: ??

majkl_k
Příspěvky: 6
Registrován: 30.05.2011 20:22

Re: Problém s climatronic - nepríjemné trhanie

Příspěvek od majkl_k »

Diky za pomoc, budúci týždeň bude na to čas, tak sa ozvem či to pomohlo.

majkl_k
Příspěvky: 6
Registrován: 30.05.2011 20:22

Re: Problém s climatronic - nepríjemné trhanie

Příspěvek od majkl_k »

Myslím si, že chyba v snímači tlaku nebude. Nechal som minuly tyzden prebehnut diagnostiku klimy, bola tam jedna chyba - 318, nespravny tlak v systeme. Bola asi starsieho data, po odmazani a cca tyzdni jazdenia klima hlasila kod 444 - vsetko ok.
Po prebehnuti samotestu klimy auto uz tak nesklbe, je to sice citit, ale podstatne menej. Na tretom prevodovom stupni vlastne uz vobec. Mam ale este nejake postrehy:

- dnes na auto striedavo prazilo slnko a potom zase tien, ked som auto popoludni startoval, klima hlasila vonkajsiu teplotu 30,0 °C.
- startoval som pri zapnutom mode ECON, okamzite som prepol na AUTO.
- po zapnuti klimy asi cca 1-2 minuty jej vykon bol OK, ale pocas jazdy prestala fukat studeny vzduch a siel len teply
- presiel som cca 10 km, pri pomalej jazde dole kopcom v meste som naschval vyradil rychlost a siel na neutral, potom sa cinnost klimy obnovila a zacala fukat ladovy vzduch
- po zaparkovani som nechal auto chvilu nastartovane, vykon klimy stale dobry, vzduch ladovy.
- na indikatori teploty ale svietil udaj 34,5°C, co vobec nezodpovedalo vonkajsej teplote, ktora bola cca 25°C - auto bolo stale v pohybe

Potom som este vyvolal samotest klimy, vysledok kod 444, ziadne chyby.
Cim by to mohlo byt, ze pocas jazdy vykon klimy odchadza a po zaradeni neutralu je zase funkcna? Vopred diky za akukolvek uzitocnu radu...

tom.ik
Příspěvky: 261
Registrován: 08.03.2011 11:13
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Písek

Re: Problém s climatronic - nepríjemné trhanie

Příspěvek od tom.ik »

Koukni na sahary když Ti to bude zrovna škubat jestli se točí pokud ne tak hledej chybu v řj. dochlazování nebo na pojistce klimy co je na baterce,měl jsem taky stejny problém,chvili mi klima foukala a pak mi začalo škubat jakoby celym motorem a to spusobilo to že se mi neustale připojovala a odpojovala el.mag. spojka na kompresoru ptž větraky nejely a cele chladivo klimy se neochladilo...takže vše kolem bylo zmatene,klima chtěla spinat,ale zase ji omezila teplota chladiva a tak to škubalo pořád.Měl jsem napul vyhořelý kontakt v te krabičce na baterce u pojistky klimy a tím pádem mi nejely sahary a nechladilo to a ještě jsem očistil i kontakty na te už zminované jednotce dochlazování co je pod baterkou,bylo vše zaoxidovane!
vw golf IV 1.9Tdi 81kW+chip od TDI FUN
škoda SUPERB 1.8T tiptronic LPG
škoda felicie 1.3 Mpi LPG
kdysi BMW 320i 6V,vw golf I 1.6i
vw golf II 1.6D
vw golf III 1.9D

Uživatelský avatar
Fleer
Příspěvky: 76
Registrován: 09.10.2011 15:52
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: s miláškem na venkově a je mi hej
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s climatronic - nepríjemné trhanie

Příspěvek od Fleer »

jestliže ti venkovní teplota ukazovala 34,5 a skutečná byla cca 25, tak o jedny zavade uz vis. jinak to vypinani muze delat jak uz bylo receno vyse : nejdou ventilatory - prehraty medium - vysoky tlak - kompresor odpojen
a nebo vadny bud kompresor nebo jen el. mag. remenice., popripade chyba na rj dochlazovani.
Diagnostika,opravy,přizpůsobení Immo+klíčů+tacho,felicia reset škrt. klapky, domontáže příslušenství.Vše jen na domluvě. VW,ŠKODA,SEAT,AUDI 604541007
http://www.facebook.com/JFK.cardiagnostik

Zamčeno

Zpět na „Interiér + eletro“