Octavia I - nafťáci - styl jízdy

Moderátoři: BigBang, Majk

Zamčeno
Balcik.D
Příspěvky: 56
Registrován: 15.11.2010 09:46

Octavia I - nafťáci - styl jízdy

Příspěvek od Balcik.D »

Dobrý den,

jaký upřednostňujete styl jízdy? Při kolika otáčkách (cca) řadíte? Má u rotaček vliv na turbo, jestli se pravidelně řadí mezi 2000 ot - 2200 otáčkách? Jaký je podle Vás nejvhodnější styl jízdy, aby mělo co nejvyšší životnost?

Uživatelský avatar
Lifted
Příspěvky: 161
Registrován: 07.02.2011 14:31

Re: Octavia I - nafťáci - styl jízdy

Příspěvek od Lifted »

Řeknu to fakt jak teda jezdim. Ráno nastartuju. Vyrazim a řadim tak na cca 1,8-2,0k otáčkách každej kvalt, pomalej táhlej rozjezd. Žádný škubání. Jakmile se mi to trochu ohřeje (ručička se pohne), tak už přitvrdim a řadim tak na 2,2. Jakmile už sem dál a mám to ohřátý tak většinou nejvíc roztahuju dvojku a trojku. Z jedna na dva řadim furt tak na 2,2 a to samý ze 4 na 5. Většinou 2 - 3 tak na 3,5k otáčkách. Ale jenom jak kdy. Prostě, když vim že už to mám ohřátý a jedu někde kde to můžu takhle rozjet tak to udělám. Turbo prej otevírá na 100% kolem 2,5k otáček jestli si dobře pamatuju. Někdy tady u nás na dvouproudovce když se zařazuju tak pořádně napálim trojku třeba až do 4,5k-5k abych to pořádně protáhl a pak už navazuju normální jízdou. Prostě se snažim jezdit tak aby si i turbo zatahalo. Ale žádný prasárny nedělám. Jako třeba, že bych dával jedna plnej, dva plnej, tři plnej. To vůbec.

U zahřátýho motoru jako uživatel 81kw po dvou letech můžu konstatovat, že řadit furt aj při zahřátým motoru na 2000 otáčkách nedělá dobrotu. Taky jsem tak jezdil. Pak šlo turbo furt do nouze. Vyčistili jsme ho a já začal jezdit trochu svižneji. Od té doby pohoda.
1,9 TDi :: Octavia 1 Face :: 81kw, ASV, EGR OFF
1,6 MPi :: Octavia 2 :: 75kw

Rouballik
Příspěvky: 528
Registrován: 03.04.2010 16:51

Re: Octavia I - nafťáci - styl jízdy

Příspěvek od Rouballik »

Optimum je řadit tak, aby fungovala regulace jak má a zbytečně se nezanášelo turbo a další části.
Ideál je jezdit tak že se řadí nad 2600 ot při zahřátém motoru.

Při jízdě do 2000 ot auto nejede, lidi na něj mají tendenci šlapat.
Palivo se nespaluje úplně optimálně.
Motor a turbo není při zátěži optimálně mazané.
Turbem a potažmo sáním lítá velké množství nečistot.

Skončí to tak, že se buď zaprasí regulace turba a nebo začne turbo pouštět olej.

Zamčeno

Zpět na „Ostatní“