Škoda octavia 2001 tdi, zatuhlé klapky turba

Všechny modely

Moderátoři: BigBang, Majk

Odpovědět
Loid
Příspěvky: 129
Registrován: 12.05.2010 19:26

Škoda octavia 2001 tdi, zatuhlé klapky turba

Příspěvek od Loid »

Ahoj všem.. zhruba před půl rokem jsem tu řešil to že se mi občas stalo že při rychlosti 160 / 170 mi auto skočilo do nouzáku.. zrovna jsem nějak chvíli před tim byl ve škodovce a tak jsem volal chlápkovi s tim problemem a ten mi řek, ok přijeď, tak jsem přijel píchnul to na PC a řek mi turbo v P... 20000 Kč. jenže mě to tenkrát nějak nedalo, protože se mi to stávalo jen na 5ku jinak vůbec a to jsem to točil jak jsem chtěl a jen ta 5ka prostě, tak jsem nad tim trochu přemejšlel a zkusil jsem vyčistit EGR ventil, protože tan jsem měl už jednou hodně zasranej.. No a tak jsem ho vyčistil a abraka dabra, zase bylo vše v pořádku :shock: nějaej čas..

No jo, ale teď zhruba před 14 dny se mi to zas stalo 3x jezdim z práce domu po rychlostní silnici, tak to občas projedu, no a tak jsem to teda 4 dny testoval, pokaždý když jsem jel a zas to skákalo do nouze.. potom jsem to zkoušel ještě jednou a nic.. byl jsem samozřejmě rád.. :!:

Nedalo mi to a tak jsem jel za jednim klukem co dělá chipy do aut a je hodně šikovnej na škodovky.. Tak jsme to napíchli na PC a vyhodilo mu to taky nějakou chybu, spíš tedy mělo mu to ukázat nějaký 2 hodonoty u turba který se prej maj schodovat, jenže tak nebylo.. jeli jsme to projet a furt nic.. Tlačilo to prej jen o 0.3 více, kdyby to prej nějak bylo v pr.. tak by to talčilo na max.. Nevim nerozumim tomu.. řek mi buďto čidlo tlaku a nebo zatuhý klapky.. Schodou okolností měl zrovna tohle čidlo doma a i ten typ.. zkusili jsme tedy vyměnit a projet .. a stále to samé.. říkal že je to dost divný že to tlačí jen takhle že je ale podle něj možný že se to seklo zrovna v nějaký poloze že to netlačí na max.. Ale že se s tim ještě nesetkal.. Řek mi nechat vyčistit klapky u turba..

Poradil mi nejmenovanej servis, ale 50 km odtud a 2 dny bez auta na objednání s tim že tam to turbo dovezu, což se mi vážně nechce absolvovat a pak mi ještě poradil tady u nás ve městě s tim že jim to tam odvezu a oni udělaj vše... Jel jsem o 2 dny kolem tak jsem se tam stavil a ptal jsem se co by mě to stálo... řekli mi 8000 komplet s prací.. :shock: :o

Nevim zdá se mi to ranec... nemáte někdo s tim zkušenost? 8000 se mi zdá dost za vyčičtění?? Sám si to asi člověk ale neudělá co asi ???


Děkiji za jakékoliv rady.. :idea: :arrow:

Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1758
Registrován: 27.04.2010 15:40
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Duchcov & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda octavia 2001 tdi, zatuhlé klapky turba

Příspěvek od BigBang »

za ty prachy máš jiný turbo...
Škoda Fabia 1.2TSI 66kW '15 Stylový šicí stroj + Sharan 1.9 TDI PD 85kW '01
Ex: Polo 86c 2f 1.3 40kW '92 !!!RIP!!! + Golf III variant 1.4 '95 + Škoda Fabia 1.2htp 40kW '03

Rozleštění světel
Detailing club - aby vaše auto bylo hezké :D

provokater
Příspěvky: 18
Registrován: 24.11.2013 17:10
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0

Re: Škoda octavia 2001 tdi, zatuhlé klapky turba

Příspěvek od provokater »

...tak,osm tisíc za vyčištění je celkem dost,ale ber to tak,že to turbo se musí vyhodit ven - je tam pár záludností ale není to žádná tragédie [spíš mnoho víceprací kolem] ,pak turbo rozdělat z výfuk. části - to bývá dost oříšek,protože ty šroubky se nesmí poškodit nebo dokonce zalomit [jakékoli vrtání je extrémně náročné na čistotu - stačí trocha špón a je po turbu..] ,pak si jen zapamatovat pozici věnečku a ovládání [do nastavení baňky se zásadně nepokoušet zasahovat],celé to vyčistit běžnými prostředky avšak bez násilí,pak smontovat,vyzkoušet lehkost chodu,pokud je vše OK tak seskládat turbo a nasadit...připočti k tomu těsnění na sání,výfuk. svody,přípoje EGR - pokud ses jej nerozhodl zaslepit,pokud ne,tak by bylo vhodné vyčistit sání a samotný ventil [když už je to rozkopnuté],těsnění mezi výfuk.trubku a turbo, .....před nasazením také nutno zkontrolovat kompresorovou část,jestli není osekaná vrtulka,jestli nemá přílišnou vůli jak axiální tak radiální..po nasazení nezapomenout turbo zalít motor. olejem a připojit přípoje....po celo dobu dodržovat opatrnost a čistotu,aby nikde nic nezustalo anebo nespadlo [v případě,že turbo něco nasaje je ihned po něm..] ,přitom zkontrolovat stav vedení a hadic k turbu,stav IC...je toho hodně...záleží kolik lidí a jak dlouho se tím bude zabývat...seriozní borci by tě měli při jakémkoli zjištění informovat,co a jak vypadá a jak by bylo vhodno to řešit..

Loid
Příspěvky: 129
Registrován: 12.05.2010 19:26

Re: Škoda octavia 2001 tdi, zatuhlé klapky turba

Příspěvek od Loid »

OK, díky za reakci a info, vypadá to tedy asi že to necham pak udělat a bude od toho klid.. sám bych to akorát tak skurvil.. :oops: :cry: Snad to do leta pojede a nic se nevysere.. zatim je to ok, jak říkám je to od 160 nahoru a teď v zimě je to v tomhle směru ok.

VWshop.cz
Příspěvky: 207
Registrován: 06.04.2012 21:14

Re: Škoda octavia 2001 tdi, zatuhlé klapky turba

Příspěvek od VWshop.cz »

Za 3-4 tis seženeš staré turbo a za 1500 ti ho vyměněj.
Může pomoci i to čištění a to je otázka max 2500 Kč ( den práce ).

Loid
Příspěvky: 129
Registrován: 12.05.2010 19:26

Re: Škoda octavia 2001 tdi, zatuhlé klapky turba

Příspěvek od Loid »

Ok, diky za info. Nevite nekoho z okoli C.Budejovic??

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“