Nesprávné měření průměrné spotřeby paliva palubním počítačem

Všechny modely

Moderátoři: BigBang, Majk

Odpovědět
Trestor
Příspěvky: 1
Registrován: 18.01.2014 19:34
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0

Nesprávné měření průměrné spotřeby paliva palubním počítačem

Příspěvek od Trestor »

Dobrý den,
chtěl bych poprosit o radu ohledně špatného měření průměrné spotřeby paliva palubním počítačem. Jedná se o Octavii II facelift combi 2.0 TDI CR. Palubní počítač mi podměřuje spotřebu až o neuvěřitelných 2,5 l. Průměrná potřeba dle počítače okolo 4,9 l a dle starého osvědčeného způsobu (natankované množství paliva / setinou najetých kilometrů = průměrná spotřeba paliva na 100km) je vypočtená hodnota okolo 7,3 l. Z počátku jsem se dozvídal informace typu, že se nikdy člověku nepodaří načerpatpalivo do palivové nádrže vždy do stejné míry, jako při předchozím čerpání, sklon svahu při tankování ovlivňuje množství načerpatelného paliva, atd.. Začal jsem tudíž tankovat pouze u té samé čerpací stanice i stejného čerpacího stojanu a auto se snažím zastavit v tom samém místě jako při předešlém tankování, abych snížil možnou odchylku v množství natankovaného paliva na minimum. Rozměr kol na autě odpovídá technickému průkazu i jsem dokonce přes Škodovku zjišťoval na jakých kolech jsou standardně auta testována pro přeměřování ujetých kilometrů zobrazovaných na palubním počítači. Obvodově se tedy jak mnou užívaná kola, tak kola testující přesně shodují . K podměřování ujeté vzdálenosti by tedy nemělo docházet. Auto už bylo kvůli této problematice 3x v autorizovaném servisu a pokaždé mi servis auto navrátil s tím, že je vše v pořádku. Váha vzduchu proměřená, komplet palivová soustava zkontrolována (žádný únik), 2x kalibrovaný plovák v nádrži a mnoho dalších dílčích věcí, které vůbec nic nevyřešily. V jednom ze servisů mi byla upravena řídící jednotka tak, aby měřila spotřebu o cca 0,3 - 0,4l více (prý odzkoušená standardní odchylka). Ptám se na to z toho důvodu, že mnou naměřená spotřeba 7,3l, někdy i více, se mi zdá vysoká. Můj styl jízdy není nikterak agresivní, ba naopak se snažím jezdit klidně. Jezdím delší trasy 300km (hlavně dálniční úseky na tempomat) a po městě skáči jen výjimečně. Ještě doplním, že spotřeba udávaná výrobcem je 5,7l na 100km. I kdyby byla spotřeba okolo 7l odpovídající ten obrovský rozdíl mezi palubním počítačem a opravdovou spotřebou je zarážející. Hlavně mám strach zda-li nepoukazuje na nějakou jinou závadu..
Předem děkuji za rady a odpovědi..

Vláďa 1
Příspěvky: 67
Registrován: 01.04.2012 22:07

Re: Nesprávné měření průměrné spotřeby paliva palubním počít

Příspěvek od Vláďa 1 »

Mám tu samou zkušenost, moje OC II 1,9 najeto 69000 km. Když natankuji plnou nádrž, tak mi počítač ukáže dojezd vždy přes 1030 km. To jsem vždy před tankováním ujel po dálnici například 500 km při průměru 5,5 l / 100 km. Nádrž je na 55 l natankuji do plna vynuluji počítadlo a najedu tak max. 800 až 880 km. Jednotlivé údaje nesedí a jsou pouze orientační. Když jsem natankoval do plna a nafta vytékala, tak jsem si vzal ještě do kanystru. Jel jsem dlouhou trasu po dálnici ve čtyřech, rychlostí okolo 140 km posledních 100 km po okreskách. Nafta mi došla po ujetí 912 km. To rozhodně není vůbec průměr co udává výrobce. Pro zajímavost je, že se do nádrže vejde více paliva než udává výrobce . Otázka je zda li má vůbec cenu to sledovat . Stejně totiž nesedí údaje spotřeby na volnoběh a to ještě hůře !!! Tam to je v litrech na hodinu to kecá úplně. Prostě je to levná PC technika a né letadlo.Nesedí ani počítadlo ujeté vzdálenosti a rychloměr proměřuje ze zákona do 100 km v hod .do mínus 6 km. Nad 100 je to v %. Na těch 4,9 co je v TP se člověk dostane jen, když pojede kolem 90 km/ hod. a to za ideálních podmínek. Když chci, tak mi to ukáže i 4,3 Lna 100, což je úplná blbost. :lol: Prostě ty spotřeby jsou různé a počítadla taky různě proměřují :!: s tím nic neuděláme a auto taky neprodáme aspoň já né . Jinak je to držák motor. Obecně platí, že 2,0 mají horší spotřebu než ta moje stará 1,9 se sto pěti koňmi. Jinak když tankuji u jedné Shellky, tak najedu v průměru o 30 více. Kradou i čerpačky ... :!: Jednou jsem bral do kanystru u OMV a na třech litrech bylo deci v prospěch pumpy. A taky mají atesty výdejní stojany se dají nastavit tak, aby proměřovala a je to v normě. Stejně se to dá nastavit i do plusu. Mají toleranci :lol: Ještě taky dodám, že jednou jsem jel a počítač ukázal dojezd 0 ještě 6 km. Když motor chytá studený, nekouří - emise ok a nežere olej, tak bych to asi neřešil :?:Osobně si myslím, že je horší údaj o spotřebě oleje na 1000 Km...tam se spotřeba liší i o litr a to mluví skutečně o stavu motoru, nebo přesnosti při výrobě, :mrgreen: V jednom manuálu jsem četl, že by motor nemněl na trase 1000 km spotřebovat více jak 1,0 l oleje. No to si snad dělají srandu. Bohužel v návodě na obsluhu udávají spotřebu do 0,5 litrů na 1000 km. Já jezdím na dovolenou daleko i 4500 km na otoč, to bych musel mít několik balení oleje . To mi běží taky motor kvůli klim. i 25 hodin bez zastavení ve vedru 36st.C. Mimo pár minut při doplnění paliva. Kupuji Castrol 5W-30LongLife dle specifikace VW. Cena na pumpě kolem 630,. tak to by se mi prodražilo . Já dolévám za 12000 km tak max. 0,5 l. Olej vyměním vždy sám ročně tak po 13000 tis, servis dělám po dvou letech ve autor. servise. Tak tady je taky vidět, jak výrobce kecá. Odrazuje tak potenciálního zákazníka. :!: Takových věcí je ale bohužel více.... :lol:Jinak to počítadlo spotřeby nesedělo na žádné OC . Spotřeba je vždy o 0,4 až 0,6 vyšší jak udává ukazatel a o litr jak výrobce. Těch OCII jsem už vyzkoušel několik (4). Taky je rozdíl v měření když je spotřeba počítána denně nebo po měsíci. Ovlivňuje to počet startů. Zapisuj si denní spotřebu a za měsíc si udělej průměr to budeš koukat. Nevím ale jak benzín ... No ale tak bych to dokončil spotřeba okolo 6,5 do 8,00 je na 2,litra výborná.Já když jedu na hory s rakví a naložen a pořád tomu nakládám ve čtyřech, nejdu přes 8,5 litrů na 100 km. No prostě, na výkon potřebuješ energii a jestli někdo jezdí 150km/hod po dálnici v dvoulitru za 5litrů nafty tak kecá. Taky je znát rozdíl v naftě v Německu a u levných čerpaček na východě.. No ale pořád je to o hodně méně jak benziňák. Kámoš se Seatem 1,4 benzin nejede pod 8 litru, když jedeme stejně a já za 5,9 litrů. No a protože jsi prosil o radu co s tím, tak ti řeknu neřeš to . Každý pokus tě bude stát peníze. Důležité je jestli ti ukazuje správně ručička a kontrolka reservní zálohy paliva to máš tak na 80 km. a o tom to je .. :lol:Tak ti v Čechách, při hustotě čerpacích stanic nemůže dojít nafta. :D
Naposledy upravil(a) Vláďa 1 dne 19.01.2014 21:12, celkem upraveno 3 x.

Vláďa 1
Příspěvky: 67
Registrován: 01.04.2012 22:07

Re: Nesprávné měření průměrné spotřeby paliva palubním počít

Příspěvek od Vláďa 1 »

Vláďa 1 píše:Taky se přidám, mám OC II 1,9 najeto 69000 km. Když natankuji plnou nádrž, tak mi počítač ukáže dojezd vždy přes 1030 km někdy i více. To jsem vždy před tankováním ujel po dálnici například 500 km při průměru 5,5 l / 100 km. Nádrž je na 55 l natankuji do plna vynuluji počítadlo a najedu tak max. 800 až 880 km. Jednotlivé údaje nesedí a jsou pouze orientační. Když jsem natankoval do plna a nafta vytékala, tak jsem si vzal ještě do kanystru. nutno počítat ještě obsah plnícího hrdla. K naplnění se musí odpustit vzduch zatlačením na ventilek v ústí plnícího hrdla. Jel jsem dlouhou trasu po dálnici ve čtyřech, rychlostí okolo 140 km posledních 100 km po okreskách. Nafta mi došla po ujetí 912 km. To rozhodně není vůbec průměr co udává výrobce. Pro zajímavost je, že se do nádrže vejde více paliva než udává výrobce . Otázka je zda li má vůbec cenu to sledovat . Stejně totiž nesedí údaje spotřeby na volnoběh a to ještě hůře !!! Tam to je v litrech na hodinu to kecá úplně. Prostě je to levná PC technika a né letadlo.Nesedí ani počítadlo ujeté vzdálenosti a rychloměr proměřuje ze zákona do 100 km v hod .do mínus 6 km. Nad 100 je to v %. Na těch 4,9 co je v TP se člověk dostane jen, když pojede kolem 90 km/ hod. a to za ideálních podmínek. Když chci, tak mi to ukáže i 4,3 Lna 100, což je úplná blbost. :lol: Prostě ty spotřeby jsou různé a počítadla taky různě proměřují :!: s tím nic neuděláme a auto taky neprodáme aspoň já né . Jinak je to držák motor. Obecně platí, že 2,0 mají horší spotřebu než ta moje stará 1,9 se sto pěti koňmi. Jinak když tankuji u jedné Shellky, tak najedu v průměru o 30 více. Kradou i čerpačky ... :!: Jednou jsem bral do kanystru u OMV a na třech litrech bylo deci v prospěch pumpy. A taky mají atesty výdejní stojany se dají nastavit tak, aby proměřovala a je to v normě. Stejně se to dá nastavit i do plusu. Mají toleranci :lol: Ještě taky dodám, že jednou jsem jel a počítač ukázal dojezd 0 ještě 6 km. Když motor chytá studený, nekouří - emise ok a nežere olej, tak bych to asi neřešil :?:Osobně si myslím, že je horší údaj o spotřebě oleje na 1000 Km...tam se spotřeba liší i o litr a to mluví skutečně o stavu motoru, nebo přesnosti při výrobě, :mrgreen: V jednom manuálu jsem četl, že by motor nemněl na trase 1000 km spotřebovat více jak 1,0 l oleje. No to si snad dělají srandu. Bohužel v návodě na obsluhu udávají spotřebu do 0,5 litrů na 1000 km. Já jezdím na dovolenou daleko i 4500 km na otoč, to bych musel mít několik balení oleje . To mi běží taky motor kvůli klim. i 25 hodin bez zastavení ve vedru 36st.C. Mimo pár minut při doplnění paliva. Kupuji Castrol 5W-30LongLife dle specifikace VW. Cena na pumpě kolem 630,. tak to by se mi prodražilo . Já dolévám za 12000 km tak max. 0,5 l. Olej vyměním vždy sám ročně tak po 13000 tis, servis dělám po dvou letech ve autor. servise. Tak tady je taky vidět, jak výrobce kecá. Odrazuje tak potenciálního zákazníka. :!: Takových věcí je ale bohužel více.... :lol:Jinak to počítadlo spotřeby nesedělo na žádné OC . Spotřeba je vždy o 0,6 až litr vyšší jak udává ukazatel a o litr jak výrobce. Těch OCII jsem už vyzkoušel několik (4). Nevím ale jak benzín ... No ale tak bych to dokončil spotřeba okolo 6,5 do 8,00 je na 2,litra výborná.Já když jedu na hory s rakví a naložen a pořád tomu nakládám ve čtyřech, nejdu přes 8,5 litrů na 100 km. No prostě, na výkon potřebuješ energii a jestli někdo jezdí 150km/hod po dálnici v dvoulitru za 5litrů nafty tak kecá. Taky je znát rozdíl v naftě v Německu a u levných čerpaček na východě.. No ale pořád je to o hodně méně jak benziňák. Kámoš se Seatem 1,4 benzin nejede pod 8 litru, když jedeme stejně a já za 5,9 litrů. No a protože jsi prosil o radu co s tím, tak ti řeknu neřeš to . Každý pokus tě bude stát peníze. Důležité je jestli ti ukazuje správně ručička a kontrolka reservní zálohy paliva to máš tak na 80 km. a o tom to je .. :lol:Tak ti v Čechách, při hustotě čerpacích stanic nemůže dojít nafta. :D

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“