jarek píše: dalsi kama koupil cca pred 5 lety octavii taky SDI a kdyz jsem mu do ni daval dalku na central tak jsem mu rikal. No na 66 to nejede spatne. a on ty vole to je ale SDI. hledel jsem jak pero z divanu. ale je pravda ze on od zacatku neznal nic jineho nez plny plyn.
Plno lidí tvrdí, že chip je jenom pro TDI, TSI TDDI a jiný turbený motory. Tohle tvrzení je pravda i lež zároveň. Ano chipování je velice efektivní u turbených motorů. Na druhou stranu, když máš 50kW a 133Nm nebo Feldu 50kW a 100Nm, tak ono přidat tam 15-20Nm a posunout je níže k volnoběhu je radikální skok hlavně při rozjezdu.
Ve feldě je 1,3 chcíplá a 1,6 už jede moc pěkně. A je to hlavně kvůli Nm. Výkon je až kdesi v otáčkách a 50 nebo 55kW neni takový rozdíl. Když u SDI posuneš Nm kamsi k volnoběhu a zvedneš je na 153Nm tak startuješ obdobně jako s atmosférou 2,0 která má sice 170Nm ale mnohem výše -> pak se s 1,9 SDI při startech můžeš cítit jako v 2.0 benzínu. Logicky to ve vyšších otáčkách umře.
Z osobní zkušenosti mohu říct, že
chip 1,9 SDI má opravdu znatelný výsledek. Je na to ale potřeba koukat jinak než jako na mámení Nm a kW z TDI nebo 1,8T..