Tlak turba a vse co jej ovlivnuje..
Napsal: 03.08.2011 09:03
Zdravim vsechny,
koupil jsem octavii 1.9TDI 77kW (BXE) DSG. Nejelo to spatne ale 114kW ktery sliboval Cimbu mi prisli zajimavy pac jsem pred tim mel fabii 74kW -> 103kW a to "trhalo asfalt"
Cimbu prijel, odvezl si ridici jednotku a za 4h ji dovezl, namontoval, vzal penize a odjel. Pripadlo mi ze to jede lip, ale fabia jezdivala pocitove lip - to asi tim silnejsim turbo efektem. Tak jsem jel do servisu at mi reknou kolik tlaci turbo. Tak jsme to projeli a namerena hodnota max cca 2000, kroutak 280nm a nejaky drobny. Poprosil jsem kolegu v praci co ma stejny auto a motor (starsi BJB) ale v manualu a chip od porsche brno a jede mu to pocitove lip - jen ma uz spojku u konce - jestli by to se mnou nesel zmerit do stejnyho servisu a tlacilo mu to cca 2200, kroutak 300nm. Jeste jsem vzal firemniho superba (2.5TDI) ktery je taky chipnuty od mr.cimbu a tam turbo tlacilo cca 2450, kroutak 380nm. Vaha vzduchu vsem trem ukazovala hodnotu kolem 1000(mg?).
Pak jsem zavolal Cimbovi a ten mi rekl ze turbo ma tlacit 2500 kratkodobe a pak klesat na 2450. Ok, mam spatny turbo rekl jsem si (najeto pry 140tkm ve francii). Takze jsem dal na doporuceni vsech a nechal turbo repasovat u turbocaru ve velke bitesi (7800,-). Vymenili pry lopatky, loziska a regulaci - pry to bylo nacaty. Takze jsem ted zajizdel "nove turbo" cca 1000km a kdyz uz jsem na to konecne poradne slapl tak prislo zklamani ve forme stale stejneho linearniho tahu bez turbo efektu. Jeste dnes jdu na opetovne zmereni tlaku turba a hned to sem dam ale mam dost silny pocit ze ten tlak bude stejny.
Otazka zni:
Co vsechno mam zkontrolovat / vymenit aby "nove" turbo bylo schopno tlacit onech 2450-2500. Predpokladam nejaky hadicky / hadice ale je tam jeste neco? Jinak tah motoru je velice linearni - tzn. temer zadny turboefekt - muze toto ovlivnit treba DSG - proc by ale nepoustela turbo na max? Muzu na tomto motoru SuperVAGem nejak vypnout nebo omezit provoz EGR aby si motor nepoziral vlastni vykaly?
Diky za jakykoliv konstruktivni napad
koupil jsem octavii 1.9TDI 77kW (BXE) DSG. Nejelo to spatne ale 114kW ktery sliboval Cimbu mi prisli zajimavy pac jsem pred tim mel fabii 74kW -> 103kW a to "trhalo asfalt"
Cimbu prijel, odvezl si ridici jednotku a za 4h ji dovezl, namontoval, vzal penize a odjel. Pripadlo mi ze to jede lip, ale fabia jezdivala pocitove lip - to asi tim silnejsim turbo efektem. Tak jsem jel do servisu at mi reknou kolik tlaci turbo. Tak jsme to projeli a namerena hodnota max cca 2000, kroutak 280nm a nejaky drobny. Poprosil jsem kolegu v praci co ma stejny auto a motor (starsi BJB) ale v manualu a chip od porsche brno a jede mu to pocitove lip - jen ma uz spojku u konce - jestli by to se mnou nesel zmerit do stejnyho servisu a tlacilo mu to cca 2200, kroutak 300nm. Jeste jsem vzal firemniho superba (2.5TDI) ktery je taky chipnuty od mr.cimbu a tam turbo tlacilo cca 2450, kroutak 380nm. Vaha vzduchu vsem trem ukazovala hodnotu kolem 1000(mg?).
Pak jsem zavolal Cimbovi a ten mi rekl ze turbo ma tlacit 2500 kratkodobe a pak klesat na 2450. Ok, mam spatny turbo rekl jsem si (najeto pry 140tkm ve francii). Takze jsem dal na doporuceni vsech a nechal turbo repasovat u turbocaru ve velke bitesi (7800,-). Vymenili pry lopatky, loziska a regulaci - pry to bylo nacaty. Takze jsem ted zajizdel "nove turbo" cca 1000km a kdyz uz jsem na to konecne poradne slapl tak prislo zklamani ve forme stale stejneho linearniho tahu bez turbo efektu. Jeste dnes jdu na opetovne zmereni tlaku turba a hned to sem dam ale mam dost silny pocit ze ten tlak bude stejny.
Otazka zni:
Co vsechno mam zkontrolovat / vymenit aby "nove" turbo bylo schopno tlacit onech 2450-2500. Predpokladam nejaky hadicky / hadice ale je tam jeste neco? Jinak tah motoru je velice linearni - tzn. temer zadny turboefekt - muze toto ovlivnit treba DSG - proc by ale nepoustela turbo na max? Muzu na tomto motoru SuperVAGem nejak vypnout nebo omezit provoz EGR aby si motor nepoziral vlastni vykaly?
Diky za jakykoliv konstruktivni napad