čau clubáci
mám problém s benzinovou 1,6 (74 kW, AKL), jedná se o O I
a teď problém:
pokud nechám běžet na volnoběh zahřátý motor, kolísají otáčky (min. + - 100), v případě že jsou zapnutá např. světla, kolísání je tak silné, že v momentu poklesu otážek se sníží i intenzita podsvícení přístrojovky. Otáčky však kolísají i pokud je vše vypnuté (světla, klima, rádio....) a je slyšitelné. Motor má najeto necelých 140 000 km. Současně by bylo dobrý uvést, že otáčky nekolísají dokud je motor studený, při jízdě taky žádné problémy jako cukání, vynechávání, táhne bez problémů. A spotřeba se drží v rozumných mezích (aktuální dlouhodobá 7,8l)
Souhrn dosavadních návrhů řešení:
- VAG žádné chyby nehlásí, pouze chybný signál rychlosti vozidla, což bude asi nějaká blbost, protože budíky ukazují správně
- před 10 měsíci vyměněné svíčky
- vyčištěná a nastavená klapka
- nový termostat, čidlo teploty
- výměna lambda sondy, problém zůstal, vrátila se původní
- kontrola výfukového potrubí, bez závad
Nějaký nápad, co dál vyměnit ? (ne, celý auto, to se s kolísáním radši smířím:) )
Kolísání otáček při volnoběhu
- 1pavel
- Příspěvky: 495
- Registrován: 08.10.2008 16:11
- Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
- Bydliště: Pardubice
Re: Kolísání otáček při volnoběhu
někdy nepomůže vyčištění klapky , musí se vyměnit , zkus si půjčit jinou a udělej ji základní nastavení
G4 TDI GTI kat off egr off chip Reesha turbo special turbopower ( 2, .... bar )
140 Kw 435Nm do práce ideál
140 Kw 435Nm do práce ideál
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: 27.07.2011 13:24
Re: Kolísání otáček při volnoběhu
Problém vyřešen. Dík za tip. Byla to klapka, potvora, vyčištěná byla, tak jsem vyzkoušel jinou, sice jetou, a kolísání je pryč. No doufám, že tahle by už ten motor mohla přežít