Kdo to říkal? Zase jeden mudrc, kterej mění syntetiku, polosyntetiku atd.
Nepředpokládám, že s 2.0TFSI jezdíš piánko na spotřebu.
5W-30, s normou VW504.00/507.00 ti nabídli z jednoduchýho důvodu. Lejou ho do všeho z koncernu. Je to takovej olej ani ryba ani rak, může jít do všeho, ale nic neumí pořádně.
Máš relativně výkonný motor, který logicky vyprodukuje v zátěži dost tepla. A část toho tepla je odváděno olejem. SAE viskozity mohou být doporučené a platí pro ně, že se volí dle podmínek používání. Pro tebou popsaný styl jízd, tedy častější starty a občas dostane za uši, je právě vhodný 0w-40, který svými nízkoteplotními vlastnostmi (0w) zajistí nejlepší podmínky právě při těch častých startech a 40 zase zajistí dostatečnou teplotní rezervu v momentě, kdy motor dostane pořádně napít. Schválně se v tom servise zeptej, jakou normu ACEA by ti doporučili do tvýho motoru a proč. Jestli A1, A3, A5 nebo třeba C1, C3 či C5. Následně sem napiš jejich odpověď nechť se můžeme pobavit a ukázat si, že trepú nezmysly
Chápu, že je těžší věřit někomu neznámýmu na internetu než někomu v servisu.