Fabia 1.2HTP - Špatné studené starty za chladnějšího počasí.

1999 - 2007

Moderátoři: BigBang, Majk

Odpovědět
Dan1982
Příspěvky: 1
Registrován: 07.01.2023 08:33

Fabia 1.2HTP - Špatné studené starty za chladnějšího počasí.

Příspěvek od Dan1982 »

Zdravím,
předem se chci omluvit za založení nového tématu, ale ač jsem našel 3 podobné (ne stejné), tak tam nebyla buďto více jak 2 roky aktivita, a nebo ani nebylo odpovězeno na poslední otázku týkající se daného tématu.

Tak tedy oč jde,
Asi nejprve napíši vůz, kterého se závada týká + nějaké informace:

- Škoda Fabia 1.2HTP 40kW (kód motoru AWY tedy bez EGR)
- Najeto má 245000 km (nové rozvody a kompletní generálka motoru dělaná ve 198000 km).
- Roční nájezd mám okolo 40000 km
- Svíčky měním každých 20000 km (u HTP to je asi pravidlem řekl bych)
- Zapalovací cívky - 2 BOSCH měněné ve 198000 km, třetí VALEO před půl rokem ne 220000 km cca.
- Alternátor měněn taktéž za nový (VALEO) při generálce auta ve 198000 km
- Klapka u karburátoru byla vyčištěna a diagnostikou vymezena na výchozí hodnoty v loni na podzim, když to zlobilo poprvé.
- To samé baterie Varta Blue 52Ah (kvůli velikosti místo pro baterii nemám moc na výběr) ve 198000 km.
Pozn: Vždy před zimou jí měřím abych zimu přežil a když po chladné podzimní noci příjdu k autu, má napětí vždy okolo 13,4 - 13,7V
- Spotřeba: Léto 4,7L/100 km, zima okolo 5,2L/100 km (měřeno na ujeté Km X plná nádrž - nemá palubní počítač)
- Olej se mění každých 15 - 16000 km (5W-40 - vždy Total-Q 9000E)
- S autem jezdím velice spoře a plynule v rámci provozu na komunikaci, takže žádné dupání na plyn (2500 - 3000 otáček je standard plynulé jízdy)

Co na voze má poruchu, nebo je zřejmé, že je "vadné":
- Nejspíše je vadný termostat, protože i po 50 minutách jízdy někdy ukazuje 90°C někdy je na "nule" a někdy jen v 1/4 a kolísá.
Pozn: Čidlo teploty u termostatu jsem měnil již 2x (vždy originál) a teplota se ukazuje bludně stále.
- Asi je již také v háji i katalyzátor který je tam celých 245000 km původní, protože při poslední EM jsem měl hraniční hodnoty a přitom rok předtím to bylo na EM v pořádku.

Výsledek diagnostiky Deplhi:
16556 - 1 válec - směs příliš bohatá (bodovou kamerou kontrolovány ventily, a to hlavně na 1.válci - VŠE V NORMĚ)
16500 - Snímač teploty chladicí kapaliny - nesmyslný signál (PRORO SE MĚNILO ČIDLO, COŽ ALE NEVYŘEŠILO CHYBU)


A nyní tedy k chybě:
Auto jsem kupoval před 3 lety se 126000 km za 50000 Kč, Po roce jsem si nechal udělat rozvody a kompletní generálku motoru za 20000 Kč a dalších cca. 40000 km to jezdilo (startovalo) parádně (jezdí do dnes, jen ty starty tedy).
Co se však začalo v loni na podzim (10-2022) dít, jsou špatné starty, což hned vysvětlím.

Děje se to jen když noční teploty jsou v rozmezí +1°C a +10°C (v -10 nebo -20°C startuje jako za mlada !), otočím klíčkem, počkám na zhasnutí kontrolek a otočím do druhé polohy, začne zapalování, ale motor se jen těžce chytá, a až se chytne, spadnou otáčky na 800 otáček jako by byl motor teplý, a tak po asi 3 - 4 sekundách se zatřese, otáčky klesnou ještě níže tak na 700 otáček, začne se dusit a zhasne, druhý start už většinou chytne, ale někdy jako by jel jen na 2 válce, avšak po cca. 10 sekundách se motor uklidní, ustanou torzní kmity, a mohu odjet.
Odpoledne okolo 16:30 to dělá stejný scénář, jako přes kopírák
Poznámkou však je to, že když přes noc parkuji v garáži, v práci do ní vjedu a taktéž z garáže vyjíždím, vždy startuje na "první jiskru".
Toto se neděje v zimě kdy je mráz po celý den nebo alespoň mrzlo brzy ráno byť je třeba odpoledne +5°C, a od konce jara do konce léta kdy je v noci vždy nad 10°C a přes den velké "LETNĚ LETNÍ" teplo.

Ještě bych rád podotkl jednu "drobnost" avšak možná dosti významnou, že když dojedu ráno do práce, a ručička na teplotě chladící kapaliny není uplně v 1/2 (tedy na pomyslných 90°C), tak odpoledne auto startuje hned a bez problémů.
Druhá poznámka je ta, že pokud teplota po dojetí ukazuje 90°C, motor vypnu, a po pár sekundách pootočím do první polohy, ručička teploty se ani nehne, ale když není na uplné 90°c pozici, vypnu motor a po pár sekundách dám zapalování do první polohy, tak ukáže stejnou hodnotu teploty, s jakou jsem motor zhasínal třeba před 30 sekundami.

A tak se ptám:
- Může to dělat špatný termostat (zaseklý v pružině) jedná se o ten novější typ: 03C121110A
- Může to dělat špatný katalyzátor, který se po jízdě ucpe zpolodinovými sazemi když je zima ? Ale proč to pak zase nedělá když je -15°C ?


Moc děkuji za rady.

omel105
Příspěvky: 2
Registrován: 15.10.2023 10:10

Re: Fabia 1.2HTP - Špatné studené starty za chladnějšího počasí.

Příspěvek od omel105 »

Jak jsi prosím s tímto problémem dopadl? Nevidím tady k tvému tématu žádnou odpověď...Děkuji

Odpovědět

Zpět na „Fabia I“