KOUPĚ: Co koupit. Výběr motorizace

Moderátoři: BigBang, Majk

Zamčeno
Rouballik
Příspěvky: 528
Registrován: 03.04.2010 16:51

Re: Fabia combi jaky motor?

Příspěvek od Rouballik »

V tomhle případě TDI nepřichází v úvahu, ty trasy jsou moc krátký.

SDI jsou nezničitelný motory, dálnice jim nedělá problém a město zvládají s krásnou spotřebou. To je takový motor, kde ať děláš co děláš tak se spotřeba nijak závratně nepohybuje.


Z těch dvou benzínů doporučuji 47kW HTP. Ve městě je to až nečekaně pružný. Pokud nemáš problém jezdit ve vyšších otáčkách tak ani tolik nežere a jede celkem slušně. Ty HTP žerou právě kvůli tomu, že to lidi drtí v nízkých otáčkách. Chce to řadit přes 3000 .


1,4ka 16V 55kW má špatnou převodovku na dálnici strašně žere a celkově je nemastná neslaná.

Skeny
Příspěvky: 11
Registrován: 28.10.2011 09:37

Re: Fabia combi jaky motor?

Příspěvek od Skeny »

ten motor 47kW ma o neco nizssi spotrebu, levnejsi pojistku a levnejsi nahradni dily to je jeho plus. Zase co jsem se docetl tak se snim da do 100km/h jezdit celkem usporne ale pak to udajne zacina zrat. Nekde jsem to cetl na forum kde to rozebirali. Treba tady http://www.tipcars.com/magazin-recenze- ... a-887.html zase doporucujou 55kW nekde jsem zase cetl 74kW. To je 100 lidi 100 nazoru. Pri vyberu se budu hlavne ridit cenou 47kW do 70 000,- a 55kW do 80 000,- prece jenom tech 47kW motoru je daleko vice jak tech 55kW.

Uživatelský avatar
DynDyn
Příspěvky: 79
Registrován: 12.10.2009 23:11
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Brno, Blanensko

Re: Fabia combi jaky motor?

Příspěvek od DynDyn »

je to jak říkáš - 100 lidí, 100 názorů - ja to pozoruji, když vybírám třebe pneu. proto se řídím radami těch nejzkušnějších a nejbližších, kterým můžu věřit....

takže abych ti odpoveděl, musím hned na uvod říct- ne že bych se řadil mezi zkušené, ale řeknu tohle:

na úvod rozdíl mezi naftou a benzínem (v rámci koncernu VW group, např 1,9 TDi a SDi nebo benzínové 1,4 a 1,6 a třeba i 1,8T):
nafta "není" moc sportovní, ale když jedeš klidně, jedeš okolo 5 litrů. když tomu šlapeš jedeš nadprůmerně rychle, jedeš za 6, max 7 u SDi je to obdobné - životní zkušenost - viz auto v popisu

benzín - je "sportovnější" než nafta... ano, dřív se ohřívá, "neničí" se častějšími starty... když jedeš usporně, třeba s HTP jedeš za 5-6, s klasickými benziny za 6-7 což je dle mého nazoru slušné... ALE jakmile chceš jet s benzínem hodně svižně, nebo rychleji, tak si zopakuješ násobilku, hlavne na benzince, protože spotřeba nejde do rozdílu součtů dvou až tří litrů navrch jako u nafty, ale do dvojnásobků, tj u htp třeba 8-12 litrů na 100 u "vetších" motorů, třeba TSi i na 20 litrů - v práci mame 1,8 TSi 118 kw

motory 1,2 - jak říkají odborníci- už od výroby jim neco chybý - ano, správně, je to čtvrtý válec. tyhle motory jsou nevyvážené, drnčí, třepu celým autem, serou se - vyrábí se teprv pár let, proto nejsou vychytané... a ted info z doslechu - u otce v práci mají tři fábky - když jedes sám dobrý, když to naložíš, naprd... když chces jet s "davem" musiš to neuměrně točit... u všech tří se v okolí najetí 100 tis měnila nebo přebrušovala hlava s ventily, u jedné se přetočil doživotní řetěz - o těchto chybách se lze dočíst na internetu

motory 1,4 50 kw (a tuším že i 55 ale nejsem si jist) - tyto motory vychází z koncepce starého vozu 1203 z let 1970, s tím že se zmenilo vrtání na vetší - 1,3 což byla felda a fovorit a pozdeji na 1,4 a zesilil se blok motoru, což byla pozdeji fabia... neříkám, že tento motor je nejlepší, ale není se na nem toho tolik co posrat, protože konstruktéři nejsou tak blbý, aby za 40 let výroby nevychytali chyby... ale jeví se tento motor jako obyčejný, jednoduchý, starý a tudíž i trošku nevýkonný ale podle mě držák....

motory 1,4 - 74 kw - je to poruchový 16 ventil který se dával jen do nekterých vozů a není taky moc dobrý. výkon je papírově hezký, ale musíš lejt natural 98... ma to kamoš a noc moc, pořád se neco sere na motoru...

naftové motory - odvděčí se spotřebou:

1,9 SDi - má to segra v Polu a je spojená - ten motor přežije auto - a jezdí s nim do práce - 1 km a do školky 400 metrů a drží - přes 360 tis km..... krom oleje a rozvodů se na motor nešáhlo. víc snad nemusím psát....

1,9 TDi - už je náročnější na servis - oleje, filtry, turbo, dochlazování, zacházení, naučit se s tím jezdit....

další věc - pokud přemíšlíš nad cenou pojistky, tak si radši kup kolo - tam se nic neplatí. Auto je nejdražsí člen rodiny.... na 1,9 a 2,0 až do 2,49 mas pojietení za 3500 kč.... na 1,2 mas 2500 kč. je to takový rozdíl????

jinak ta pořizovací cena - je to auto do 100 tis, ne barák za milony. tím nechci říct, že jsem milonář, ale není to chleba, abys ho kupoval každej den. u auta už se vyplatí 5 tisic připlatit....

podle me bude nejlepší, když zajedeš za nejakym známým (né kamaradem) kdo má fabku s kamým motorem a zeptáš se co a jak. tady ti každej nabídne ten svuj motor, a pochválí jak je skvělej, jen aby se o nem neřeklo, že koupil špatně... ja osobně svého motoru nelituji. preferuji spíš PD 96 kw, ale do svého PD 74 kw jsem za 100 tis km provozu a 3 let vlastnictvi dal jen jinou převodovku, kterou jsem "uhnal" v nemecku na dalnici....
Fabia 1.9 TDi PD, 2003, ATD , RS styl + 16" RS, černá metal, EGR off, 95 kW, 310 Nm
Obrázek

Uživatelský avatar
MATTESS
Příspěvky: 294
Registrován: 04.12.2009 11:09

Re: Fabia combi jaky motor?

Příspěvek od MATTESS »

DynDyn píše:motory 1,4 50 kw (a tuším že i 55 ale nejsem si jist)
OHV byly 44kW a 50kW. 55kW je už 16V (VW). Ten mam já a docela jsem s ním spokojen. Verze 74kW má udávaný větší výkon, ale průser je ve stejné hodnotě kroutícího momentu posazeného výš. Takže jede ve vyšších otáčkách.
Neřekl bych, že převodovka je špatná. V tom je daleko horší HTP, protože má poměrně krátké kvalty (naopak výhoda při městském provozu). Co jsem vypozoroval při 130 km/h točí 4000 (to mam při 140). Osobně bych HTP nekoupil ani omylem. Nějak mi 3 válce vadí.
Na 1,2 povinko 2500? Změň pojišťovnu. Za 1,3 platíme 1200,-
Mam s 55kW 16V najeto za 3,5 roku 50t při průměrné spotřebě 6,2/100. Naprostá většina jízd jsou krátké trasy do práce (16km), nákupy (do 30km), sem tam výlet, dovolená. V létě na dovču auto jelo za 5,8/100.
Základ koupě je všude stejný - vybrat si nějaké modely (motorizace) a projet se. Vlastní zkušenost vydá za tisíc slov

Uživatelský avatar
DynDyn
Příspěvky: 79
Registrován: 12.10.2009 23:11
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Brno, Blanensko

Re: Fabia combi jaky motor?

Příspěvek od DynDyn »

MATTESS píše:
DynDyn píše:motory 1,4 50 kw (a tuším že i 55 ale nejsem si jist)
OHV byly 44kW a 50kW. 55kW je už 16V (VW). Ten mam já a docela jsem s ním spokojen. Verze 74kW má udávaný větší výkon, ale průser je ve stejné hodnotě kroutícího momentu posazeného výš. Takže jede ve vyšších otáčkách.
Neřekl bych, že převodovka je špatná. V tom je daleko horší HTP, protože má poměrně krátké kvalty (naopak výhoda při městském provozu). Co jsem vypozoroval při 130 km/h točí 4000 (to mam při 140). Osobně bych HTP nekoupil ani omylem. Nějak mi 3 válce vadí.
Na 1,2 povinko 2500? Změň pojišťovnu. Za 1,3 platíme 1200,-
Mam s 55kW 16V najeto za 3,5 roku 50t při průměrné spotřebě 6,2/100. Naprostá většina jízd jsou krátké trasy do práce (16km), nákupy (do 30km), sem tam výlet, dovolená. V létě na dovču auto jelo za 5,8/100.
Základ koupě je všude stejný - vybrat si nějaké modely (motorizace) a projet se. Vlastní zkušenost vydá za tisíc slov
no já čekal, že se někdo takovej ozve:

- a jinak MATTESI - OHV má jen motor 1,4 44kw a 1,0 37 kw o kterém není řeč. OHV je stará koncepce, z nejakejch 60 let minuleho století... motor 1,4 50 kw už je OHC to znamená vačka "v hlavě"... já mel na mysli, klasickej 8 ventil, jedno jestli OHV nebo OHC kterej má hlavu se silnějšími stěnami a není se na ni toho tolik co posrat jako na 16V....
- o převodovce jsem nemluvil, takže k tomu se vyjadřovat nebudu...
- já žádnou 1,2 nebo 1,3 nemám, mám 1,9 a tudiž nevím kolik se platí, uvedl jsem to jako příklad. ale myslim si že tech tvejch 1200 bude s plnejma bonusama nebo jeste nejaky jiný kouzlo... já mam povinný 3500 a havaríjko 4300.....
- já mam se svým za 3 roky 100 tisic (celkove auto má 186 tis) spotřeba 5,6 a to jezdím rychleji
- já bych vybíral mezi 1,9 SDi a 1,4 50 kw - toto jsou dva starší, lety vyzkoušené motory.... tak si zkus domluvit zkušební jízdu s nekym
- jediné s čím souhlasím, což jsem psal i já - zkoušet, zkoušet, zkoušet....
Fabia 1.9 TDi PD, 2003, ATD , RS styl + 16" RS, černá metal, EGR off, 95 kW, 310 Nm
Obrázek

Uživatelský avatar
MATTESS
Příspěvky: 294
Registrován: 04.12.2009 11:09

Re: Fabia combi jaky motor?

Příspěvek od MATTESS »

Žádný jiný osmiventil 1,4 ve Fabii I není než OHV a to 44kW a 50kW (jak jsem psal). Jestli nevěříš, podívej se třeba na skodahome nebo sem http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=71 nebo si zajeď do muzea v MB nebo do katalogu náhradních dílů....

Jsou různá "kouzla" jak se dostat na nižší sazbu povinka. Jen to chce se trochu snažit

Uživatelský avatar
DynDyn
Příspěvky: 79
Registrován: 12.10.2009 23:11
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Brno, Blanensko

Re: Fabia combi jaky motor?

Příspěvek od DynDyn »

hele me je to jedno, nehrajeme vedomostní soutež, takže at je to jakkoliv, tak je mi to fuk.... tady je to zas jinak napsany, ale vzhledem k tomu, že je to na Škodováckech stránkach, tak bych tomu i veřil... http://skodaps.wz.cz/fabia_technicke_1.php

a taky bych si umel sehnat levnejší, ale mám to v kombinaci s havarijkem za dobrý penize, takže až mi ukažes pojistěni povinný i havaríjní na všechno za 7800 tak smeknu.... nejsem jeden z tech, co uvidí o 3 stovky levnejsí povinný tam, tam se tam okamžte přehlásím....
Fabia 1.9 TDi PD, 2003, ATD , RS styl + 16" RS, černá metal, EGR off, 95 kW, 310 Nm
Obrázek

Uživatelský avatar
MATTESS
Příspěvky: 294
Registrován: 04.12.2009 11:09

Re: Fabia combi jaky motor?

Příspěvek od MATTESS »

Mají tam nesmysl ;) Je to něčí privátní stránka, nic oficiálního. A internet je plný mylných informací
Motory s rozvodem OHV (klik na použito ve):
http://www.ecat.elit.cz/ArticleDetails. ... leTypeID=1

Jinak mam havarijko + povinko za 6300,- Každá ušetřená stovka dobrá. Proč pojišťovnu přeplácet. Doufám, že to letos opěr srazím níž

Rouballik
Příspěvky: 528
Registrován: 03.04.2010 16:51

Re: Fabia combi jaky motor?

Příspěvek od Rouballik »

Není povinné jako povinné. Je to smlouva jako každá jiná, takže se dá udělat levně i draze. Je v tom schovaných hodně ale. V brzké době budeme otvírat sekci, kde se tyhle otázky budou řešit.

Koudis
Příspěvky: 25
Registrován: 21.09.2011 23:03

Re: Fabia combi jaky motor?

Příspěvek od Koudis »

Skeny píše:ten motor 47kW ma o neco nizssi spotrebu, levnejsi pojistku a levnejsi nahradni dily to je jeho plus. Zase co jsem se docetl tak se snim da do 100km/h jezdit celkem usporne ale pak to udajne zacina zrat. Nekde jsem to cetl na forum kde to rozebirali. Treba tady http://www.tipcars.com/magazin-recenze- ... a-887.html zase doporucujou 55kW nekde jsem zase cetl 74kW. To je 100 lidi 100 nazoru. Pri vyberu se budu hlavne ridit cenou 47kW do 70 000,- a 55kW do 80 000,- prece jenom tech 47kW motoru je daleko vice jak tech 55kW.
Zdravím já mám fábku viz. podpis 1.2 HTP 40 KW. Do září tohoto roku jsem jezdil s favoritem 136L, který má v techničáku psáno 46 KW, jakmile jsem sedl do fábie tak jsem ji nechtěl pustit prostě ten motor je pružnější a jede pocitově o dost líp. Jinak co se týče spotřeby tak s tou jsem i nejsem spokojen. Pokud jsem jezdil trasu cca 65 km (pravidelně každý týden 2x v autě jezdili 4 lidi + plný kufr) ze 40% po dálnici a zbytek vesnice/mimo, tak jsem měl spotřebu 7,2 l. Teď jsem začal jezdit mimo dálnici a spotřeba klesla na 6,7 l s plně naloženým autem a to musím dodat že zdaleka nejezdím ekonomicky! U těch 1.2HTP je hroznej průšvih v tom, že je musíš točit, jak už tady někdo psal a pak na dálnici aby si jel 140km/h tak musíš jít s otáčkama min,. na 4000/min a pak ti to auto začne žrát. Praktickou zkušenost s 55KW nemám takže ti jen píšu vlastní zkušenost aby si veděl co je to auto zač.
Na závěr bych měl ještě dodat, že 1.2 47 KW mám výkon položenej asi o 700ot/min níž takže ji "nemusíš tolik točit"
Škoda fábia 1.2 HTP 40 KW r.v. 2004

Zamčeno

Zpět na „Ostatní“