Hluk a brnění ve voze z motoru
Hluk a brnění ve voze z motoru
Prosím o Radu,mám Fábii Combi O7.1,4Tdi,PD 59KW. Nechal jsem u ní udělat po 90tis.Rozvody,vyměnit silenbloky,olej atd..Od té doby mám v autě při jízdě v optimálních natož v menších otáčkách hluk a brní mi celé auto.A v servisu neví co stím Na co se kouknout.Dík
Re: Hluk a brnění ve voze z motoru
Zkus ten zvuk nahrát, např.na telefon, diktafonem a přiložit ho jako přílohu.
Může to být třeba kryt rozvodů, nmedotažený šroub, či "jenom" volnoběžka alternátou atd,atd.......
Může to být třeba kryt rozvodů, nmedotažený šroub, či "jenom" volnoběžka alternátou atd,atd.......
Re: Hluk a brnění ve voze z motoru
Chlapi k čemu je tam ta volboěžka dobrá? Otec má Octavii 1,9TDI a ta voloběžka mu dělala šílenej pazvuk jako když o sebe dřou plechy. Tak ji vyměni a je klid. Ale špekulujeme k čemu je to tam dobré. Jeden mechanik radil to zavařit a vysrat se na volnoběžku. JIný mechanik zase tvrdil že kdo ji zavařil, tomu časem odešel alternátor.bikes píše:Zkus ten zvuk nahrát, např.na telefon, diktafonem a přiložit ho jako přílohu.
Může to být třeba kryt rozvodů, nmedotažený šroub, či "jenom" volnoběžka alternátou atd,atd.......
Díky předem za vysvětlení k čemu je ta volnoběžka dobrá.
- DynDyn
- Příspěvky: 79
- Registrován: 12.10.2009 23:11
- Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
- Bydliště: Brno, Blanensko
Re: Hluk a brnění ve voze z motoru
Důvod je velmi jednoduchý - stoupajicí výkony alternátorů a s tím souvisejicí hmotnost rotoru - setrvačná energie. Při jizdě dochází často k dynamickým změnám otáček - přidávání, ubírání, zdechnutí, nepravidelný chod motoru, což by způsobovalo nadměrné zatížení pohonu klínového řemenu rázy způsobenými setrvačnou silou rotoru alternátoru. Tyto rázy otáček směrem nahoru volnoběžka přenese, avšak ubrání otáček již nepřenáší, protože se protáčí. Dálší důležitou funkci pak plní napínák klínového řemene.... - toto je přepsaná jedna citace od odborníka z jiného fora doplnená pár slovy pro pochopení....
jinak ta volnoběžka je potřeba vyměnit - mě rachtala taky, až přehlušovala zvuk motoru. po výměně se mi vrátil "typický dieslový" zvuk. zavařit ji je jako zavařit dvouhmotu bez výměny lamely za lamelu s pružinama. není to na to stavěný. výrobce není blbej...
pokud by se zavařila - motor se po zhasnutí prudce zastaví a díky volnoběžce se alternátor dotočí, pokud by volnoběžka nebyla, mohla by se hřídelka ustřihnout... pár lidi už to zkoušelo a bud jim volnoběžka opustila motorvý prostor nebo odešel napínák....
jinak ta volnoběžka je potřeba vyměnit - mě rachtala taky, až přehlušovala zvuk motoru. po výměně se mi vrátil "typický dieslový" zvuk. zavařit ji je jako zavařit dvouhmotu bez výměny lamely za lamelu s pružinama. není to na to stavěný. výrobce není blbej...
pokud by se zavařila - motor se po zhasnutí prudce zastaví a díky volnoběžce se alternátor dotočí, pokud by volnoběžka nebyla, mohla by se hřídelka ustřihnout... pár lidi už to zkoušelo a bud jim volnoběžka opustila motorvý prostor nebo odešel napínák....
Fabia 1.9 TDi PD, 2003, ATD , RS styl + 16" RS, černá metal, EGR off, 95 kW, 310 Nm