Dobrý den,
chtěl bych Vás poprosit o radu: mam šodu fábii 1,4 16V r.v.2004, najeto 100 000 km, včera mi několikrát chcípla při dojíždění na křižovatce na volnoběh a dnes pokračovala dále, vždy když se otáčky motoru dostanou k hranici volnoběhu (se sešlápnutou spojkou i bez ní) motor zhasne. Problém neni při studeném motoru kdy volnoběžné otáčky jsou cca 1100. Toto se mi začalo projevovat již na jaře zhruba 10x, ale po oteplení se problém vyřešil sám, ale nechce se mi čekat zase až na jaro. Pomyslel jsem na škrtící klapku, ale nejsem si jistý zda by to nebylo spíš jen nějaké čidlo vzhledem k venkovní teplotě pod bodem mrazu, protože se mi rozsvítila kontrolka elektroniky motoru. Děkuji za radu
zhasínání motoru na volnoběh
Re: zhasínání motoru na volnoběh
No, pokud závadu nevyřešíš, tak počítej s tím, že někdy nemusíš dojet. Teplé oblečení, čepice, rukavice voz vždy sebou, pokud se ti v zimě odporoučí motor, tak to není vůbec sranda. Odtah kdyžtak zkus řešit z asistenční služby z povinného ručení, většinou je taková možnost. Tohle píšu z vlastní zkušenosti.
Na 1,2 HTP mi nepatrně cukal motor při jizdě na volnoběh, pak mi 3krát auto po startu beželo chvíli na 2 válce, a nakonec se mi při jízdě rozsvitila kontrolka motoru a konec - motor už nešel nastartovat. Odtah, servis .... jedna cívka se roztavila, vyměnili a vše je OK.
...Nepodceňoval bych to. ..samozřejmně, pokud jezdíš jen někde po městě a v blízkém okolí, pak v případě nepojízdnosti se to dá řešit relativně snadno.
Na 1,2 HTP mi nepatrně cukal motor při jizdě na volnoběh, pak mi 3krát auto po startu beželo chvíli na 2 válce, a nakonec se mi při jízdě rozsvitila kontrolka motoru a konec - motor už nešel nastartovat. Odtah, servis .... jedna cívka se roztavila, vyměnili a vše je OK.
...Nepodceňoval bych to. ..samozřejmně, pokud jezdíš jen někde po městě a v blízkém okolí, pak v případě nepojízdnosti se to dá řešit relativně snadno.