Klepání volantu při jízdě, Prolbém s řízením
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 15.04.2014 13:19
- Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Klepání volantu při jízdě, Prolbém s řízením
Zdravím,
mam problém. Vlastním vozidlo Škoda Fabia RS (2004) najeto 190 tis. Při jízdě mezi 110 km/h až 130 km/h mi neustále klepe volant. Do 110 a nad 130 km je vše v pohodě, pouze v rozmezí 110-130 volant prostě klepe. Co bylo na vozidle vyměněno : Nové uložení tlumičů, nově čepy řízení, nové čepy ramen, nové tyčky řízení. Dělá to jak na zimních (plecháče nové Pneu Firestone) tak i na letních pneu (liťáky nové pneu Barum). Pneumatiky byli minimálně 3x jak na letních tak i na zimních vyváženy v každém jiném servise a vše v pořádku. Mam podezření, že to může být buď celá a nebo jenom kloub poloosy je to možné? Nevíte někdo kde by mohl být ještě problém. Je to pro mě velmi nepříjemné, jsem velký detailista
Kdyby byly potřeba nové informace určitě všechno dodám. Nebo pokud bych mohl k někomu dojet Praha či středočeský kraj určitě přijedu.
Děkuji moc za jakékoliv informace.
mam problém. Vlastním vozidlo Škoda Fabia RS (2004) najeto 190 tis. Při jízdě mezi 110 km/h až 130 km/h mi neustále klepe volant. Do 110 a nad 130 km je vše v pohodě, pouze v rozmezí 110-130 volant prostě klepe. Co bylo na vozidle vyměněno : Nové uložení tlumičů, nově čepy řízení, nové čepy ramen, nové tyčky řízení. Dělá to jak na zimních (plecháče nové Pneu Firestone) tak i na letních pneu (liťáky nové pneu Barum). Pneumatiky byli minimálně 3x jak na letních tak i na zimních vyváženy v každém jiném servise a vše v pořádku. Mam podezření, že to může být buď celá a nebo jenom kloub poloosy je to možné? Nevíte někdo kde by mohl být ještě problém. Je to pro mě velmi nepříjemné, jsem velký detailista
Kdyby byly potřeba nové informace určitě všechno dodám. Nebo pokud bych mohl k někomu dojet Praha či středočeský kraj určitě přijedu.
Děkuji moc za jakékoliv informace.
- BigBang
- Příspěvky: 1758
- Registrován: 27.04.2010 15:40
- Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
- Bydliště: Duchcov & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klepání volantu při jízdě, Prolbém s řízením
Zkus ještě zkontrolovat všechny silentbloky na nápravě jestli jsou dotažený. Směr homokineťáky a poloosy je správnej. Jen nevím jestli na Fabiích nebyly na poloosách vyvažovací závaží. Na nějakym VWčku byly a když uhnily/uletěly, tak to dělalo bordel...
Škoda Fabia 1.2TSI 66kW '15 Stylový šicí stroj + Sharan 1.9 TDI PD 85kW '01
Ex: Polo 86c 2f 1.3 40kW '92 !!!RIP!!! + Golf III variant 1.4 '95 + Škoda Fabia 1.2htp 40kW '03
Rozleštění světel
Detailing club - aby vaše auto bylo hezké
Ex: Polo 86c 2f 1.3 40kW '92 !!!RIP!!! + Golf III variant 1.4 '95 + Škoda Fabia 1.2htp 40kW '03
Rozleštění světel
Detailing club - aby vaše auto bylo hezké
- KarelV
- Příspěvky: 68
- Registrován: 14.09.2011 15:10
- Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
- Bydliště: Brno
Re: Klepání volantu při jízdě, Prolbém s řízením
Já vás tu taky zdravím. Mám téměř stejný problém. Mám vůz Škoda Fabia combi (2007) najeto 90 tis. Volant mi začal vibrovat až letos na jaře, a to NÁHLE - po jarní výměně kol ze zimních na letní (měním si kola sám, mám dvoje disky, a tak jen sundám-nazuji). Stejné je to v tom, že se to děje taktéž při jízdě rychlostí mezi 110 km/h až 130 km/h ... (tzn. asi nejvíce kolem té 120-ky).
Mám podezření, že za ty vibrace mohou buď zánovní letní pneumatiky Pirelli (turecké?!), anebo neoriginální plecháče, na kterých jsou tyto Pirellky nasazeny.
Během zimy jízda na zimních OK, avšak s nástupem jara, po výměně za letní kola začaly NÁHLE ty vibrace. - Učinil jsem tedy pokus a nasadil namísto jednoho předního kola 7 let starou Barum rezervu a HLE = vibrace se zmenšily tak o 80%! Zkusil jsem totéž provést se druhým kolem a skoro stejný výsledek, jen o fousek méně uspokojivý, ale každopádně s originál rezervou na místě jednoho předního kola je to MNOHEM lepší jízda s daleko menšími vibracemi.
Učinil jsem ještě jeden pokus: Schoval jsem rezervu a prohodil jsem jen zadní kola za přední (do kříže), ale vibrace byly zpět a snad ještě horší.
Takže závěr v tom pro sebe vidím ten, že za to můžou JEN ta kola, nikoli čepy, táhla atd.
PROBLÉM je totiž různé intenzity - a to podle toho, KAM které kolo nasadím.
Mám podezření, že za ty vibrace mohou buď zánovní letní pneumatiky Pirelli (turecké?!), anebo neoriginální plecháče, na kterých jsou tyto Pirellky nasazeny.
Během zimy jízda na zimních OK, avšak s nástupem jara, po výměně za letní kola začaly NÁHLE ty vibrace. - Učinil jsem tedy pokus a nasadil namísto jednoho předního kola 7 let starou Barum rezervu a HLE = vibrace se zmenšily tak o 80%! Zkusil jsem totéž provést se druhým kolem a skoro stejný výsledek, jen o fousek méně uspokojivý, ale každopádně s originál rezervou na místě jednoho předního kola je to MNOHEM lepší jízda s daleko menšími vibracemi.
Učinil jsem ještě jeden pokus: Schoval jsem rezervu a prohodil jsem jen zadní kola za přední (do kříže), ale vibrace byly zpět a snad ještě horší.
Takže závěr v tom pro sebe vidím ten, že za to můžou JEN ta kola, nikoli čepy, táhla atd.
PROBLÉM je totiž různé intenzity - a to podle toho, KAM které kolo nasadím.
Naposledy upravil(a) KarelV dne 29.04.2015 08:33, celkem upraveno 5 x.
- BigBang
- Příspěvky: 1758
- Registrován: 27.04.2010 15:40
- Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
- Bydliště: Duchcov & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klepání volantu při jízdě, Prolbém s řízením
Může být, že plechy budou OK, ale pneu budou mít „šišatej“ dezén - axiálně zvlněnej. To by se dalo vysledovat na vyvažovačce
Škoda Fabia 1.2TSI 66kW '15 Stylový šicí stroj + Sharan 1.9 TDI PD 85kW '01
Ex: Polo 86c 2f 1.3 40kW '92 !!!RIP!!! + Golf III variant 1.4 '95 + Škoda Fabia 1.2htp 40kW '03
Rozleštění světel
Detailing club - aby vaše auto bylo hezké
Ex: Polo 86c 2f 1.3 40kW '92 !!!RIP!!! + Golf III variant 1.4 '95 + Škoda Fabia 1.2htp 40kW '03
Rozleštění světel
Detailing club - aby vaše auto bylo hezké
- KarelV
- Příspěvky: 68
- Registrován: 14.09.2011 15:10
- Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
- Bydliště: Brno
Re: Klepání volantu při jízdě, Prolbém s řízením
Servisák měl kola na vyvažovačce jedno po druhém, a ukazoval mi na displeji, že šišatá nejsou, že jsou vyvážená a že by tedy neměla házet...BigBang píše:Může být, že plechy budou OK, ale pneu budou mít „šišatej“ dezén - axiálně zvlněnej. To by se dalo vysledovat na vyvažovačce
Jenže hážou... ... a tedy vypadá to na hodně podobný problém, jako má zakladatel vlákna.
Napadá mě jedno možné (relativně levné) řešení: pořídit si k rezervě, na které mám neojetou Barum Brilantis (byť starší, z roku 2007) ještě jednu, tím vytvořit PÁR, a ten pak nasadit na přední nápravu ... no a zbylé 4 pneu s Pirellkami dojezdit na zadní nápravě... (jednu z nich používat samozřejmě jako rezervu).
Jediný problém je v tom, že Barum Brilantis se už nedělá ani nenabízí. Mají jen "Brilantis 2".
Naposledy upravil(a) KarelV dne 29.04.2015 08:36, celkem upraveno 1 x.
Re: Klepání volantu při jízdě, Prolbém s řízením
Co ložiska?
Jak ty gumy skladujete? To je taky velký problém. Lidi si je přes zimu zešiťatěj a pak samozřejmě i když se vyváží, tak dochází k rovnání a kolo se hned rozváží. Docela často je nutný takhle šišatý pneu nazouvat dělem, aby se vůbec chytly.
Jak ty gumy skladujete? To je taky velký problém. Lidi si je přes zimu zešiťatěj a pak samozřejmě i když se vyváží, tak dochází k rovnání a kolo se hned rozváží. Docela často je nutný takhle šišatý pneu nazouvat dělem, aby se vůbec chytly.
- KarelV
- Příspěvky: 68
- Registrován: 14.09.2011 15:10
- Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
- Bydliště: Brno
Re: Klepání volantu při jízdě, Prolbém s řízením
Pneu nesundávám z plecháčů, dle doporučení (z internetu) z nich jenom odpustím něco vzduchu (z tlaku 2,2 tak asi na 1,4 baru).
Prý je to tak správné (dokonce udávají odpustit ještě níže, snad až na 1,0 bar).
Jsou ve sklepě, za mřížemi, ale bohužel se to tam nevejde jinak, než tak, že mám dvě pneumatiky naležato a dvě nastojato ...
a cca 1x až 2x za měsíc to během skladování chodím prohodit, nebo aspoň ty, co jsou nastojato, vždycky aspoň pootočím.
Nemyslím si, že by je toto skladování mělo zešišatit... (no ale kdo ví, třeba se pletu).
Prý je to tak správné (dokonce udávají odpustit ještě níže, snad až na 1,0 bar).
Jsou ve sklepě, za mřížemi, ale bohužel se to tam nevejde jinak, než tak, že mám dvě pneumatiky naležato a dvě nastojato ...
a cca 1x až 2x za měsíc to během skladování chodím prohodit, nebo aspoň ty, co jsou nastojato, vždycky aspoň pootočím.
Nemyslím si, že by je toto skladování mělo zešišatit... (no ale kdo ví, třeba se pletu).
Naposledy upravil(a) KarelV dne 29.04.2015 08:42, celkem upraveno 3 x.
- BigBang
- Příspěvky: 1758
- Registrován: 27.04.2010 15:40
- Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
- Bydliště: Duchcov & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klepání volantu při jízdě, Prolbém s řízením
jestli pravidelně protáčíš, tak by problém být neměl
Škoda Fabia 1.2TSI 66kW '15 Stylový šicí stroj + Sharan 1.9 TDI PD 85kW '01
Ex: Polo 86c 2f 1.3 40kW '92 !!!RIP!!! + Golf III variant 1.4 '95 + Škoda Fabia 1.2htp 40kW '03
Rozleštění světel
Detailing club - aby vaše auto bylo hezké
Ex: Polo 86c 2f 1.3 40kW '92 !!!RIP!!! + Golf III variant 1.4 '95 + Škoda Fabia 1.2htp 40kW '03
Rozleštění světel
Detailing club - aby vaše auto bylo hezké
- KarelV
- Příspěvky: 68
- Registrován: 14.09.2011 15:10
- Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
- Bydliště: Brno
Re: Klepání volantu při jízdě, Prolbém s řízením
Safra, safra, asi to bylo tím skladováním... Ale napravil jsem to = "domluvil" jsem jim: Sundal jsem kola (nafoukaná na trochu větší tlak), naskládal je na sebe NALEŽATO, ještě je navíc trochu i zatížil (rovná deska pod zátěží!) a nechal je 3 dny "uležet". Teprve pak jsem je znovu nasadil na auto... No a volant už nevibruje. Tak uvidíme, zda ta léčebná kúra byla úspěšná a hlavně zda byla i trvalá a zda ji nebudu muset ještě někdy opakovat...
Re: Klepání volantu při jízdě, Prolbém s řízením
Máme pneuservis, tak to vidím jaký je to problém. Já jsem ale i tak kovářova kobyla. Vźdycky to zuju a naházim na sebe na ležáka ( prý se to nemá ). Horší je je šišatit na stojáka než naležáka. Na ležáka může dojít k splácnutí, ale to se kdyžtak nastřelí dělem na vzduch a pneu se chytne. Na stojáka může dojít k protlaku a musí se pootáčet.
Na ležáka je občas prohodim, aby se to dole naplacatilo nějak více. Ale kupuju nový gumy a do 3 let je zlikviduju.
Na ležáka je občas prohodim, aby se to dole naplacatilo nějak více. Ale kupuju nový gumy a do 3 let je zlikviduju.