škrábance laku

Moderátoři: BigBang, Majk

Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1758
Registrován: 27.04.2010 15:40
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Duchcov & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: škrábance laku

Příspěvek od BigBang »

Já mám rotačku z bauhausu za litr (už jí neprodávaj), dá se sehnat +- za 1200 na netu (např. tahle http://brusky.heureka.cz/einhell-n-bpo-1100-e/ ), nemá hlídání otáček, takže se trochu zpomaluje pod tlakem. Nesprávným použitím se dá rychle propálit lak - oprava jedině přelakováním. Bezpečný leštičky jsou orbitální (tzv. DA neboli dual action), který konaj nejen otáčivej pohyb jako výše jmenovaná ale navíc se unašeč pohybuje jakoby do stran. Právě díky tomuhle dvojímu pohybu nezahřívaj tolik lak a nehrozí propálení. V podstatě se daj pořídit od 3 výrobců: Kestrell DAS6 (DAS6 pro - výkonější), Krauss DB-5200 (DB-5800S výkonější) a v ČR prakticky nepořiditelná, jedině ze zahraničí Porter-Cable 7424XP. Jejich cena se pohybuje kolem 3,5 tis. Kč. A pak existujou jejih výkonější bratříčci FLEX XC 3401 VRG, Rupes Big Foot atd. ale tam je cenovka přibližně 3x vyšší. Co se rotaček týče, tak tam jsou ceny za kusy, použitelný na úrovni víc než jen hobby od nějakejch 4 tisíc vejš.

Dál musíš k leštičce pořídit kotouče (cca 300 Kč za 140/150mm - taková univerzální velikost), a lešticí pasty (daj se koupit testovací balení 3M i Menzerna 250 ml za cca 350 Kč, který vystačí na cca 4 auta), případně i unašeč (cca 500 Kč). Dřív než začneš samotný leštění, musíš vyčistit lak od průmyslovýho spadu, polétavý rzi apod. na to slouží clay a k němu potřebuješ lubrikant. Než začneš clayovat, musíš auto umýt, na to ti stačí i šampon z benzínky dva kýble a žinylková rukavice z kiku. Po clayi auto znova umeješ a vysušíš. Pak teprve můžeš leštit. Po vyleštění nebo i během leštění chce lak průběžně čistit od zbytků past Isopropylalkoholem (ipa).
Když už jsi tam kde jsi chtěl být, tak můžeš nanést nějaký podkladový produkt - glazuru a nebo na ipou vyčištěný lak nanést kvalitní vosk. Tím ale nemyslím želvu apod. Pak se o lak musíš náležitě starat, aby sis tam ty škrábance znova nenadělal, takže dvoukýblová metoda mytí ideálně doplněná o WAP. Mýt jedině pH neutrálním šamponem, jinak by sis sundal vosk. Kdybys lak nenavoskoval, tak nechráněný vydrží přibližně dva roky, pak jde do kelu. Důležitá věc je kompletně se vyhnout kartáčům - prostě automatickejm myčkám. Na roslešťování past, glazur, vosků, čistění ipou nebo sušení auta používat mikrovláknový utěrky. Rozhodně ne jelenice :!:

v podstatě většinu produktů najdeš na detilingshop.cz a rady na detilingclub.cz

Taky existuje možnost, že si lak necháš vyleštit a ty už budeš jenom pečovat. Sic to není zrovna levný řešení, ale na druhou stranu nemůsíš pořizovat leštičku apod. pokud na ní nebudeš mít dlouhodobější (aspoň částečně rentabilní) využití...

snad ti to takhle stačí :mrgreen:
Škoda Fabia 1.2TSI 66kW '15 Stylový šicí stroj + Sharan 1.9 TDI PD 85kW '01
Ex: Polo 86c 2f 1.3 40kW '92 !!!RIP!!! + Golf III variant 1.4 '95 + Škoda Fabia 1.2htp 40kW '03

Rozleštění světel
Detailing club - aby vaše auto bylo hezké :D

mladej
Příspěvky: 119
Registrován: 09.01.2011 17:31

Re: škrábance laku

Příspěvek od mladej »

a co ruční leštění?

Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1758
Registrován: 27.04.2010 15:40
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Duchcov & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: škrábance laku

Příspěvek od BigBang »

taky se dá, ale zázraky na počkání nečekej... rozhodně, když nakoipíš kvalitní věci, tak tě překvalí, jak bude lak vypadat jen po umytí :D Drobných škábanečků se částečně zbavíš, ale spíš je zamaskuješ, tak totiž pracuje většina leštěnej na růčo použití. Poškození z kartáčů však ručně neuděláš. Nezoufej, ten maskovací efekt vydrží poměrně dlouho ;) Sám jsem začínal růčo a postupen času, jak mě to bavilo jsem pořídil mašinu a teď se s ní sžívám a postupně přidávám produkty, přeci jenom mě rozpočet chudýho studenta nepustí koupit např. pasty všech třech stupňů najednou a k tomu ještě dostatek kotoučů na leštění...

rozhodně ti doporučuju pročíst si detailingclub.cz, detailing.cz (tam pozor, docela se tam snaží protlačovat Autoglym) a nebo od bratrů ze Slovenska autodetail.sk ;) Když si to tam pročteš, na většinu otázek najdeš odpovědi a na co ne, tak existujou sekce/thready pro rady nováčkům ;) Kdybych ti měl všechno popisovat, tak by to bylo na dlouho a ještě ne zcela přesně.
Škoda Fabia 1.2TSI 66kW '15 Stylový šicí stroj + Sharan 1.9 TDI PD 85kW '01
Ex: Polo 86c 2f 1.3 40kW '92 !!!RIP!!! + Golf III variant 1.4 '95 + Škoda Fabia 1.2htp 40kW '03

Rozleštění světel
Detailing club - aby vaše auto bylo hezké :D

Odpovědět

Zpět na „Exteriér + styling“