Zdravím,
potřebuji poradit.
Mám Octavia II combi 2.0 tdi 103kW, rok výroby 2006.
V létě při zapnutí dvouzónové klimatizace jedna strana pouští horký vzduch a druhá normálně chladí. V zimě je to opačně.
Když jsem napíchl na VAG, napsalo mi to 2 chyby.
1) Ovládací motor teplotní klapky vlevo V 158
2) Topné těleso pro pomocné topení Z35
V servisu mi řekli, že výměna servomotoru by stála cca 4.500,-kč a topné těleso bude prý spíše souviset se servomotorem(nikdy ho ještě neměnily samostatně) a kdyby ne, tak cca 8.000,-Kč.
Máte někdo s tímto zkušenost, třeba koupit někde jinde servomotorek a namontovat bez servisu?
Děkuji za odpověď. Lukáš
Ovládací motor teplotní klapky
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 10.03.2014 11:49
- Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Re: Ovládací motor teplotní klapky
Nazdar,
Nedávno jsem na své octavii zjistil úplně stejný problém. Na pravé straně šel studený vzduch a na levé jen teplý - ten sel furt i když běžela klima na plné kule. Diagnostika vyhodila stejnou chybu jak popisuješ, tedy: "Ovládací motor teplotní klapky vlevo V 158". Hledal jsem na netu a s poštovným tenhle krám vyjde na necelé 2000 Kč. Dávat to do servisu tak zaplatím minimálně jednou tolik. Tak jsem to zkusil alespoň vymontovat a mrknout na to, co že to vlastně stojí 2000 Kč. V dílenské příručce (02 - topení, klimatizace) píšou, že se musí demontovat celá přístrojovka, což mě teda zarazilo. Nicméně jde to i bez demontáže přístrojovky Strávli jsem nad tím sice 3 hodiny než jsem se k tomu servu dostal (jsem ani nevěděl, že znám tolik sprostých slov), ale nakonec byl muuuj Rozebral jsem ho a uvnitř jsem našel obyč stejnosměrný motorek se šnekovou převodovkou cena toho je tak max 100 nebo žeby ty plasty byly tak drahé?. Vypreparoval jsem teda ten motorek a zkusil ho normálně rozjet na 12V ale nic. Párkrát jsem pootočil osou a zkusil to znova připojit na 12V a hle.... světe div se "Přece se točí" Servo jsem složil, zapojil, vyzkoušel!!! - fungovalo Smontoval vše ostatní - to už trvalo podstatně kratší dobu a teď zas funguje jak má. Kdybys měl k tomu nějaké dotazy, rád zodpovím. Vím, že v těchto situacích je člověk vděčný za jakoukoliv radu.
Nedávno jsem na své octavii zjistil úplně stejný problém. Na pravé straně šel studený vzduch a na levé jen teplý - ten sel furt i když běžela klima na plné kule. Diagnostika vyhodila stejnou chybu jak popisuješ, tedy: "Ovládací motor teplotní klapky vlevo V 158". Hledal jsem na netu a s poštovným tenhle krám vyjde na necelé 2000 Kč. Dávat to do servisu tak zaplatím minimálně jednou tolik. Tak jsem to zkusil alespoň vymontovat a mrknout na to, co že to vlastně stojí 2000 Kč. V dílenské příručce (02 - topení, klimatizace) píšou, že se musí demontovat celá přístrojovka, což mě teda zarazilo. Nicméně jde to i bez demontáže přístrojovky Strávli jsem nad tím sice 3 hodiny než jsem se k tomu servu dostal (jsem ani nevěděl, že znám tolik sprostých slov), ale nakonec byl muuuj Rozebral jsem ho a uvnitř jsem našel obyč stejnosměrný motorek se šnekovou převodovkou cena toho je tak max 100 nebo žeby ty plasty byly tak drahé?. Vypreparoval jsem teda ten motorek a zkusil ho normálně rozjet na 12V ale nic. Párkrát jsem pootočil osou a zkusil to znova připojit na 12V a hle.... světe div se "Přece se točí" Servo jsem složil, zapojil, vyzkoušel!!! - fungovalo Smontoval vše ostatní - to už trvalo podstatně kratší dobu a teď zas funguje jak má. Kdybys měl k tomu nějaké dotazy, rád zodpovím. Vím, že v těchto situacích je člověk vděčný za jakoukoliv radu.