KOUPĚ: Jaký motor apod. dotazy

Moderátoři: BigBang, Majk

Odpovědět
pajik155
Příspěvky: 4
Registrován: 07.01.2014 21:39
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0

Re: KOUPĚ: Jaký motor apod. dotazy

Příspěvek od pajik155 »

BigBang píše:tak jsem sloučil několik v podstatě duplicitních témat ;)

co se týče motoru, tak je to těžký - chceš malou spotřebu, ale jezdíš krátký trasy. Ať koupíš naftu nebo benzín, tak co se týče nákladů na údržbu nebude až takovej problém. Spotřeba bude u 1.8TFSI (nebo TSI?) vyšší, ale zase je mnohem vhodnější na ty jízdy do 15 km. Nafta pojede za 6l, ale krátký trasy jsou špatný, motor se neohřeje - to by dokázal vyřešit teplovodní bufík, kterej by sis zapnul 20 minut před odjezdem a on by ti ohřál motor a taky by to hned topilo. Dodělávka nezávislýho topení ale je zase tak za 20t Kč ;)
Docela se mi líběj motory 1.9 tdi, ale mám strach, abych je nezničil na krátkou vzdálenost, př: nastartuju, nechám chvilku běžet, a pojedu 10 km, motor vypnu.
Opravdu se tolik ničej tyto motory?
Díky za rady.

Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1758
Registrován: 27.04.2010 15:40
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Duchcov & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: KOUPĚ: Jaký motor apod. dotazy

Příspěvek od BigBang »

diesel všeobecně nemá rád studenej chod kvůli vysokejm kompresím ;) pokud se chováš rozumně, tak až tak extrémně netrpí, ale stejně se pořádně neohřeje a nafta se tam valí po kýblech, tudíž ani moc neušetříš v porovnání s benzínem, kterej se ohřeje během 2 kilometrů. Pak už jedeš za poměrně obvyklou spotřebu, kdežto u nafty (u VW to platí dvojnásob) se samotnej motor zahřívá mnohem hůř, jelikož má vyšší účinnost a tudíž menší odpadní teplo = mnohem delší čas kdy jede „na sytič“ ;) To se dá řešit přídavným topením, avšak to jsou výdaje navíc + s tím spojené možné problémy navíc...

můj příklad: V současnosti jezdím Sharanem bez bufíku - ten je tam na příhřev seriově - a průměr přes zimu po městě radši nepočítám, ale bylo by to někde kolem 10 - 15 l, protože je bufík mimo provoz. V chladicím systému jsou takový ztráty, že se motor ani sám nedokáže na velkej okruh zahřát. To pak jezdim v bundě a rukavicích s vypnutym topením a jsem rád, že se ručička teploměru dostane k 90, i když vím, že 90 nemá, topení netopí a jakmile se otevře velkej okruh, tak tusim pořád „jet“, při jízdě z kopce a brždění motorem teplota padá a padá. Táta jezdí Fabií a ta topí ani nestihneš oškrábat okna a ručička teploměru se zvedá na konci ulice. Při cestě Duchcov - Teplice, cca 8 km se ve Fabii můžeš svlíknout do trička, v Sharanu můžeš bouchat šampaňský, když se ti zvedne řučička :D Když rozběhám bufík, tak do 2 km budu mít teplo a aspoň trochu prohřatej i motor...

Takže pokud bys šel do nafty a pravidelně vstáváš resp. odjíždíš v určitej čas např. do práce, tak bych ti radil pořídit teplovodní bufík minimálně s časovačem, v lepším případě i s dálkovým ovládáním, buď klasicky dálkou pokud ti auto stojí „za oknem“, pokud jsi v paneláku a auto máš zaparkovaný kdesi kde zrovna bylo místo nebo tak něco, tak bych doporučil GSM modul - prozvoníš/pošleš SMS a buf se spustí na předurčenej čas (obvykle 20-3 min). A nebo pořídíš benzín, kterej bude mít sice o něco vyšší spotřebu, ale nebudeš muset řešit studený starty, zimu v autě, za studena zvýšenou spotřebu v podstatě na úroveň benzíňáku, jízdu lážo plážo s lehkou nohou a netočením nad 2500 otáček aspoň do doby než se zvedne ručička teploměru nebo případnou montáž bufíka ;) Předpokládám, že nejvyšší nájezd z 20t km/rok je právě dojíždění do práce ve vzdálenostech do 15 km. Řekl bych, že zrovna těch 15 km je takovejch hraničních, kdy jízda s teplym motorem začíná dominovat. Já osobně bych asi šel cestou 1.9TDI + vyřešit příhřev :idea: Ale výsledný rozhodnutí je na tobě, znám člověk, co jezdil jenom benzínem, pak koupil na „rady“ (chtěl vyzkoušet) nafťáka a ani ne po roce se ho zbavil a radši tase pořídil benzín, protože mu nafta neseděla. Rozhodně je to nutnost změnit oproti benzíňáku změnit určitý návyky. No ani ne změnit, ale je nutný si upřednostnit priority návyků, i když v podstatě tak „jak by ses měl chovat k naftě by ses měl chovat ke všem motorům“, ale benzíny na to nejsou tak moc háklivý.

Fuj to jsem se rozepsal :D Snad jsem ti trochu pomohl a nezamotal tě ještě víc :lol: :mrgreen:
Škoda Fabia 1.2TSI 66kW '15 Stylový šicí stroj + Sharan 1.9 TDI PD 85kW '01
Ex: Polo 86c 2f 1.3 40kW '92 !!!RIP!!! + Golf III variant 1.4 '95 + Škoda Fabia 1.2htp 40kW '03

Rozleštění světel
Detailing club - aby vaše auto bylo hezké :D

pajik155
Příspěvky: 4
Registrován: 07.01.2014 21:39
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0

Re: KOUPĚ: Jaký motor apod. dotazy

Příspěvek od pajik155 »

BigBang píše:diesel všeobecně nemá rád studenej chod kvůli vysokejm kompresím ;) pokud se chováš rozumně, tak až tak extrémně netrpí, ale stejně se pořádně neohřeje a nafta se tam valí po kýblech, tudíž ani moc neušetříš v porovnání s benzínem, kterej se ohřeje během 2 kilometrů. Pak už jedeš za poměrně obvyklou spotřebu, kdežto u nafty (u VW to platí dvojnásob) se samotnej motor zahřívá mnohem hůř, jelikož má vyšší účinnost a tudíž menší odpadní teplo = mnohem delší čas kdy jede „na sytič“ ;) To se dá řešit přídavným topením, avšak to jsou výdaje navíc + s tím spojené možné problémy navíc...

můj příklad: V současnosti jezdím Sharanem bez bufíku - ten je tam na příhřev seriově - a průměr přes zimu po městě radši nepočítám, ale bylo by to někde kolem 10 - 15 l, protože je bufík mimo provoz. V chladicím systému jsou takový ztráty, že se motor ani sám nedokáže na velkej okruh zahřát. To pak jezdim v bundě a rukavicích s vypnutym topením a jsem rád, že se ručička teploměru dostane k 90, i když vím, že 90 nemá, topení netopí a jakmile se otevře velkej okruh, tak tusim pořád „jet“, při jízdě z kopce a brždění motorem teplota padá a padá. Táta jezdí Fabií a ta topí ani nestihneš oškrábat okna a ručička teploměru se zvedá na konci ulice. Při cestě Duchcov - Teplice, cca 8 km se ve Fabii můžeš svlíknout do trička, v Sharanu můžeš bouchat šampaňský, když se ti zvedne řučička :D Když rozběhám bufík, tak do 2 km budu mít teplo a aspoň trochu prohřatej i motor...

Takže pokud bys šel do nafty a pravidelně vstáváš resp. odjíždíš v určitej čas např. do práce, tak bych ti radil pořídit teplovodní bufík minimálně s časovačem, v lepším případě i s dálkovým ovládáním, buď klasicky dálkou pokud ti auto stojí „za oknem“, pokud jsi v paneláku a auto máš zaparkovaný kdesi kde zrovna bylo místo nebo tak něco, tak bych doporučil GSM modul - prozvoníš/pošleš SMS a buf se spustí na předurčenej čas (obvykle 20-3 min). A nebo pořídíš benzín, kterej bude mít sice o něco vyšší spotřebu, ale nebudeš muset řešit studený starty, zimu v autě, za studena zvýšenou spotřebu v podstatě na úroveň benzíňáku, jízdu lážo plážo s lehkou nohou a netočením nad 2500 otáček aspoň do doby než se zvedne ručička teploměru nebo případnou montáž bufíka ;) Předpokládám, že nejvyšší nájezd z 20t km/rok je právě dojíždění do práce ve vzdálenostech do 15 km. Řekl bych, že zrovna těch 15 km je takovejch hraničních, kdy jízda s teplym motorem začíná dominovat. Já osobně bych asi šel cestou 1.9TDI + vyřešit příhřev :idea: Ale výsledný rozhodnutí je na tobě, znám člověk, co jezdil jenom benzínem, pak koupil na „rady“ (chtěl vyzkoušet) nafťáka a ani ne po roce se ho zbavil a radši tase pořídil benzín, protože mu nafta neseděla. Rozhodně je to nutnost změnit oproti benzíňáku změnit určitý návyky. No ani ne změnit, ale je nutný si upřednostnit priority návyků, i když v podstatě tak „jak by ses měl chovat k naftě by ses měl chovat ke všem motorům“, ale benzíny na to nejsou tak moc háklivý.

Fuj to jsem se rozepsal :D Snad jsem ti trochu pomohl a nezamotal tě ještě víc :lol: :mrgreen:
Jo, díky, Takže jestli chápu dobře tak motor v dieslu než by se zahřál, tak bych jezdil pořád v zimě.
Ale zase pořizovací cena OII v 1.9 tdi je levnější než v benzínu.
Chci do toho investovat do 120 tisíc maximum.
Takže vidim že asi zkusim sehnat nějakej benzínovej motor. nějaký doporučení ? Aby to moc nežralo a jelo to? Zas stim nemusim trhat asfalt,ale aby to nejelo jak šnek.
Jinak díky za rady.
(Jinak bych měl možnost koupit Audi A4 Avant 1.6 75 kw, rok výroby 2003) <- Kdyby jste s tímhle typem vozů měl někdo zkušenosti, budu rád, Jinak se du poohlídnout po Oktávce za rozumnou cenu.

Uživatelský avatar
MATTESS
Příspěvky: 294
Registrován: 04.12.2009 11:09

Re: KOUPĚ: Jaký motor apod. dotazy

Příspěvek od MATTESS »

pajik155 píše: nastartuju, nechám chvilku běžet, a pojedu 10 km, motor vypnu.
Opravdu se tolik ničej tyto motory?
Nechat běžet motor na místě po nastartování není moc dobré. Obohacená směs smývá olejový film z válců a motor se stejně neohřeje. Nastartovat a jet. Důležité je, aby se hřály všechny agregáty, ne jen motor.
A ještě něco - prosím necituj zbytečně předchozí post a ještě tak dlouhý ;)

Rouballik
Příspěvky: 528
Registrován: 03.04.2010 16:51

Re: KOUPĚ: Jaký motor apod. dotazy

Příspěvek od Rouballik »

pajik155 píše: Docela se mi líběj motory 1.9 tdi, ale mám strach, abych je nezničil na krátkou vzdálenost, př: nastartuju, nechám chvilku běžet, a pojedu 10 km, motor vypnu.
Opravdu se tolik ničej tyto motory?
Díky za rady.
S jakýmkoliv novým motorem, který nastartuješ a hned nejedeš, tak to pro něj není dobré. Nastartovat a hned jet, to je ideální stav. Navíc ty nový TDI maj tak vysokou účinnost, že to na místě může chrochtat třeba půl hodiny a teplota se nijak moc nezvedá. Stará rotačka musela chrochtat 15 minut se zapnutými spotřebičemi, aby se v -5°C začlo něco teplého loudit z ofuku.

Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1758
Registrován: 27.04.2010 15:40
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Duchcov & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: KOUPĚ: Jaký motor apod. dotazy

Příspěvek od BigBang »

tak ono na tom PDčko a asi ani CR nebude o moc líp :lol: myslim s tim teplem z ofuku
Škoda Fabia 1.2TSI 66kW '15 Stylový šicí stroj + Sharan 1.9 TDI PD 85kW '01
Ex: Polo 86c 2f 1.3 40kW '92 !!!RIP!!! + Golf III variant 1.4 '95 + Škoda Fabia 1.2htp 40kW '03

Rozleštění světel
Detailing club - aby vaše auto bylo hezké :D

Rouballik
Příspěvky: 528
Registrován: 03.04.2010 16:51

Re: KOUPĚ: Jaký motor apod. dotazy

Příspěvek od Rouballik »

ty maj tu účinnost mnohem dál, takže tam podle mě nebude teplo skoro ani za půl hodiny

Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1758
Registrován: 27.04.2010 15:40
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Duchcov & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: KOUPĚ: Jaký motor apod. dotazy

Příspěvek od BigBang »

no právě... proto je ideální řešení zainvestovat do bufíka :)
Škoda Fabia 1.2TSI 66kW '15 Stylový šicí stroj + Sharan 1.9 TDI PD 85kW '01
Ex: Polo 86c 2f 1.3 40kW '92 !!!RIP!!! + Golf III variant 1.4 '95 + Škoda Fabia 1.2htp 40kW '03

Rozleštění světel
Detailing club - aby vaše auto bylo hezké :D

Rouballik
Příspěvky: 528
Registrován: 03.04.2010 16:51

Re: KOUPĚ: Jaký motor apod. dotazy

Příspěvek od Rouballik »

A nebo do teplé garáže.

Uživatelský avatar
MATTESS
Příspěvky: 294
Registrován: 04.12.2009 11:09

Re: KOUPĚ: Jaký motor apod. dotazy

Příspěvek od MATTESS »

Z toho bude auto nadšený, zvláště při denním provozu

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“