Ojete nebo nove?

Vtipy, zajímavosti, kuriozity...

Moderátoři: BigBang, Majk

Odpovědět
leonidas.76
Příspěvky: 1
Registrován: 10.07.2014 20:18
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0

Ojete nebo nove?

Příspěvek od leonidas.76 »

Ahoj, asi uz tu stejne nebo podobne tema bylo, presto se s dovolenim zeptam.

Jde mi o hamletovskou otazku nove auto nebo ojete auto?

Byl bych rad, kdybyste mi predlozili nejake argumenty a zkusenosti.

Muj stav. Mam Octavii I r.v. 1998, mam mesic do konce technicke. Rozvody, ktere jsem nechal delal pri koupi jsou u konce (tedy po 90tis km). Motor se vsak zda byt dobry a kombinovana spotreba okolo 5l/100km mi prijde stale OK. Ale pokud nekdo z vas ma starsi auto (tomu memu je tedy uz 16 let), tak jiste vi, ze naklady spojene s udrzbou a "lepenim" vsemoznych oprav jsou fakt silene. Ja uz jsem si pred rokem rekl, ze uz do toho nebudu investovat a ze to auto dojezdim. Jenze rok utekl jak voda a me ted ceka rozhodnuti, zda jeste zainvestovat do rozvodu (olej, filtry a zrejme jeste podstatnejsi veci jako usazeni motoru, protoze klepe, stejne tak cepy a rizeni) nebo poridit neco jineho. A to bud nove s pujckou nebo neco ojeteho treba okolo 200.000,-

Takze jsou to vlastne tri moznosti.

Nepotrebuju mit nutne nablejskany novy auto. Naopak jsem rad za tohle stary, protoze uz ani nepoznam, kde pribyl jaky skrabanec.
Jenze 16 let je fakt hodne a investice do oprav by se asi nerentovaly a jet s tim nejakou dalku uz je asi risk.
Jenze novy auto je 1. magnet pro zlodeje, 2. cena noveho je nad moje financni moznosti, musel bych resit uverem, 3. cena noveho ve chvili koupe klesa min. o 1/4.
Jenze ojety auto muze mit skryty vady a ja nejsem zrovna odbornik.

Tak jak? Diky za kazdy tip na rozreseni tyhle hadanky.

L.

Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1758
Registrován: 27.04.2010 15:40
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Duchcov & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ojete nebo nove?

Příspěvek od BigBang »

Nevím, proč je to v Club & Web místo diskuse, přesouvám.

Je to někde hnilý? Jestli jo, tak látání už je na nic... Čepy? Otázka „pár korun“, rozvody taky nestojí milion. Vyměníš tyčky stabilizátoru, čepy řízení, svisláky, silentbloky nápravy, případně horní uložení tlumičů a máš v podstatě nový auto :D Motor klepe? Nějak nechápu. Spíš budou tlouct silentbloky náprav než utržený silentbloky motoru. Olej a filtry? Zase pár peněz. Jet dálku se starším motorem? Pokud je mechanicky v cajku tak není rozdíl oproti novýmu.

Z druhý strany - koupíš ojetinu, nacpeš do ní hned po koupi minimálně 10t za rozvody, olej, filtry, dále možná brzdy, možná spojka a dvouhmota, možná komplet nápravy a budeš jezdit jakou dobu se špatným pocitem co když se někde objeví srytá závada. Ve finále nacpeš do nový ojetiny v podstatě ty samý prachy jako do starý O1. Předpokládám, že máš 1.9TDI, nic novějšího za stejnou spotřebu nepojede. Koupíš nový a za servisky vysolíš taky solidní prachy, nehledě na to, že se ti nikdy ty peníze za nový auto nevrátí. Do současnýho auta dáš desetinu a zase ti bude x let sloužit ;)
Škoda Fabia 1.2TSI 66kW '15 Stylový šicí stroj + Sharan 1.9 TDI PD 85kW '01
Ex: Polo 86c 2f 1.3 40kW '92 !!!RIP!!! + Golf III variant 1.4 '95 + Škoda Fabia 1.2htp 40kW '03

Rozleštění světel
Detailing club - aby vaše auto bylo hezké :D

Odpovědět

Zpět na „Pokec & Zábava“