Zdravím,
mám problém s motorem u Fabie 1.2MPI r.v. 2002. Svítí kontrolka motoru a při volnoběhu se auto dusí a klepe se, otáčky se drží na 900. Nevím jak lépe jako amatér problém popsat, tak to hodím do bodů, co jsem vypozoroval.
*Za jízdy se pod plynem auto chová normálně. Jede normálně, zrychluje normálně.
*Občas volnoběh zůstane viset na 1000 - 1100 otáčkách a pak je vše v pohodě, auto neklepe.
*Pokud pustím otáčky na neutrál z vyšší hodnoty (např. když dojíždím na křižovatku a padne červená, mám tam trojku a 3000 otáček a vyřadím a začnu brzdit), tak se volnoběh nezastaví na 900, ale propadne se někam na 400 - 500 otáček a auto chcípne. Ne vždy, někdy se udrží, ale dost často. Když naopak dojíždím červenou třeba na čtyřku, kdy brzdím motorem bez plynu až někam na 1300 otáček a pak teprve vyřadím, auto to ustojí a nechcípne.
*Auto startuje normálně a to i v zimě. Když nastartuju, motor klepe, ale nechcípne at je motor studený nebo zahřátý.
*Udělal jsem diagnostiku přes ten bazmek z ebay a přes OBD Doctor, výpis chyb přidávám, ale nějak jsem nenašel český popis chyb a v angličtině mi to moc bohužel neříká.
Jakékoliv dotazy rád zodpovím, děkuji za každou pomoc nebo radu, případně nasměrování, jakým směrem se mám vydat...
1.2MPI Dusí se ve volnoběhu, kontrolka motoru
- BigBang
- Příspěvky: 1758
- Registrován: 27.04.2010 15:40
- Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
- Bydliště: Duchcov & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.2MPI Dusí se ve volnoběhu, kontrolka motoru
první chyba: příliš chudá směs
druhá: otáčky na volnoběh vyšší než je očekáváno
třetí: atmo. tlak mimo toleranci
pravděpodobně špatná váha vzduchu - dává nesmyslný hodnoty a motor pak jede na předdefinovanou mapu => do motoru jde jiný množství vzduchu než se předpokládá = moc kyslíku ve výfuku atd. Odpovídalo by tomu i to, že se to děje relativně náhodně. Podíval bych se na klapku jestli není zanesená a případně jí vyčistil + udělal základní nastavení na diagnostice. To tě nebude stát v podstatě nic oproti váze vzduchu
druhá: otáčky na volnoběh vyšší než je očekáváno
třetí: atmo. tlak mimo toleranci
pravděpodobně špatná váha vzduchu - dává nesmyslný hodnoty a motor pak jede na předdefinovanou mapu => do motoru jde jiný množství vzduchu než se předpokládá = moc kyslíku ve výfuku atd. Odpovídalo by tomu i to, že se to děje relativně náhodně. Podíval bych se na klapku jestli není zanesená a případně jí vyčistil + udělal základní nastavení na diagnostice. To tě nebude stát v podstatě nic oproti váze vzduchu
Škoda Fabia 1.2TSI 66kW '15 Stylový šicí stroj + Sharan 1.9 TDI PD 85kW '01
Ex: Polo 86c 2f 1.3 40kW '92 !!!RIP!!! + Golf III variant 1.4 '95 + Škoda Fabia 1.2htp 40kW '03
Rozleštění světel
Detailing club - aby vaše auto bylo hezké
Ex: Polo 86c 2f 1.3 40kW '92 !!!RIP!!! + Golf III variant 1.4 '95 + Škoda Fabia 1.2htp 40kW '03
Rozleštění světel
Detailing club - aby vaše auto bylo hezké
Re: 1.2MPI Dusí se ve volnoběhu, kontrolka motoru
Dekuji moc. Jeste se zeptam... Muze na to mit nejaky vliv vzduchovy filtr? Protoze hadam, ze uz bude potrebovat vymenit, ale nejak se k tomu porad nemuzu dostat.