Častý problém s 1.6 GLX popř SR a řešení

Moderátoři: BigBang, Majk

Odpovědět
Uživatelský avatar
radekhor
Příspěvky: 58
Registrován: 28.11.2012 18:47
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Havířov

Častý problém s 1.6 GLX popř SR a řešení

Příspěvek od radekhor »

Nazdar všem 8-) ,

Nedávno jsem řešil na obou autech (Octavia - GLX 1.6 74kW >AEH<); (Bora - 1.6 SR 74kW>AKL<) problémy s motory, tak se chci podělit o vyřešení. Motory normálně šlapaly jak hodinky a po nějakém čase přestaly táhnout, přišlo kolísání otáček, samovolné zvyšování otáček tzn. motor chvilu běžel normálně a z ničeho nic otáčky samy vylítly až ku 4500 otáčkám, cukání při rozjezdech apod.

Klasické řešení:
1.) Vyčistit škrtící klapu do té se v jednom kuse dostává bordel
2.) Svíčky (BOSH, BRISK) a hlavně kabely ke svíčkám, někdy jsou kabely propálené-vadné, s každou výměnou svíček ( za pár set)
3.) Lambdasonda - snadné zjištění jak na tom zhruba je, otevřením kapoty, přidáním plynu táhlem udržení na nějakých vyšších otáčkách a jde perfektně slyšet, že motor samovolně padá na výkonu nejčastěji okolo 3000ot.

Nyní šlapou oba motory jak maj :mrgreen:
Škoda Octavia I. 1.6 74kW GLX

burn23
Příspěvky: 4
Registrován: 24.04.2013 07:30
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0

Re: Častý problém s 1.6 GLX popř SR a řešení

Příspěvek od burn23 »

Ahoj.
Mám takový problém s octavii 1,6 74kw rv:98.t:155000km.
Motor při akceleraci cuká a moc netahne a to jen v případě,že nemám plyn na podlaze.
A jakoby něco kolem 3tis.otáček začal teprve správně tahnout motor.
Vyměněny svíčky+kabely,lambdu,tep.čidlo vody,vzduchovej filtr, klapka vyčištěna,Diagnostika neukazuje žádný závady,uděláno základní nastavení.|Chystám se zítra vyměnit ještě palivový filtr a pak už nevím jak dál.
Neví někdo,co by to mohlo dělat?
Prosím o pomoc.
děkuji mockrát.

ogurka
Příspěvky: 1
Registrován: 11.08.2016 15:10
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0

Re: Častý problém s 1.6 GLX popř SR a řešení

Příspěvek od ogurka »

Chtěl bych se také podělit o zkušenosti. Nedávno jsem koupil 1.6,74kW, r.v. 99 a z ničeho nic se motor při akceleraci začal dusit, při vyšších otáčkách netáhl, a byly špatné starty. Byl jsem z toho dost špatný takže jsem začal výměnou svíček, kabelů ke svíčkám, vysokonapěťovou cívkou, vyčištění klapky, váhy vzduchu, kontrola hadic sání a paliva. Protože nenastali žádné změny k lepšímu, začal jsem dále. Vyměnil jsem: Vzduchový filtr, olejový filtr i s olejem a palivový filtr. Potíže pořád stejné. tady jsem byl v pasti, takže honem na VAG. Bylo mým automechanikem zjištěno že mám mrtvou Lambdu sondu a motor nedostává dostatek paliva, protože mimo jiné střílelo i z výfuku.

To mi hodně napovědělo. Myslím tím, že se mám soustředit na palivovou část. ( vstřikovače,regulátor tlaku paliva,čerpadlo.) Vyměnil jsem tedy spálenou Lambdu. Bez autogenu raději nezkoušet! Musel jsem hrdlo u svodů nahřát do červena. Také žádná změna. Motor pořád netáhl, špatné starty. Co dále .... začít výměnou regulátoru tlaku paliva, nebo vstřikovačema - dost masná záležitost, nebo čerpadlo - taky masné. Začal jsem regulátorem tlaku paliva zn. BOSCH v Auto Kelly po slevě 780,- s DPH. Vyměnil jsem ho a jejda :o :shock: motor táhne jako dříve. I starty jsou OK.

Důležité je... a to mi profíci potvrdí ... Zjistit jestli se závada nachází na: 1) sání vzduchu 2) elektrice 3) palivové části. A po té už patráte na jednotlivém místě a zkoušíte. VAG taky všechno neukáže.

Odpovědět

Zpět na „Motory“