Závada diferenciálu - nutná výměna za jiný ?

Moderátoři: BigBang, Majk

Odpovědět
Uživatelský avatar
Lukoo
Příspěvky: 2
Registrován: 12.01.2015 12:24
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0

Závada diferenciálu - nutná výměna za jiný ?

Příspěvek od Lukoo »

Ahoj,

rád bych se zeptal někoho z Vás, kdo má s podobným problémem zkušenost. Mám Octavia I 4x4 1.9TDi 66kw ( 11/2000, model 2001 ). Problém mám ten, že mi auto při jízdě hučí ( takový kovový zvuk ). Zvuk se projevuje již od malé rychlosti a se zvětšující se rychlostí, sílí i hluk. Nemění se v závislosti se zatáčením. Zvuk jde ze zadní strany vozu.

Měl jsem auto u technika, který ho měl zvednuté a poslouchal "naslouchátkem". Při rozjetí zjistil, že ten hukot je právě ze zadního diferáku. Vyčíslil mi opravu cca na 20 000 s tím, že bude nutné diferák vyměnit ( samozřejmě za starší kus, nový je drahý ), jelikož budou asi očesaný zuby.

Koukal sem, že starý diferák se dá sehnat od 5 - 7 000. Je tedy práce cca za 13 000 oprávněná ? Prý se bude muset vše sundat .. Časově to odhadoval na 2 - 3 týdny.

Říkám si, jak by se očesaly zuby ? Je to možné ? Případně projevovalo by se to právě hukotem, nikoliv třeba " praskáním ?? ". Nemohly by být jetý například ložiska, či olej ?? Upozorňuji, že jsem laik ... S autem se samozřejmě bojím jezdit a tolik peněz momentálně na opravu nemám..

Díky za Vaše poznatky ..

Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1758
Registrován: 27.04.2010 15:40
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Duchcov & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Závada diferenciálu - nutná výměna za jiný ?

Příspěvek od BigBang »

Je tam vůbec olej? Kdy byl naposledy měněnej?

Zuby bys ulámal kdyby jsi je přetížil, tzn. že by dostaly nějakým způsobem ráz, popř. by byla vada materiálu ;)
Škoda Fabia 1.2TSI 66kW '15 Stylový šicí stroj + Sharan 1.9 TDI PD 85kW '01
Ex: Polo 86c 2f 1.3 40kW '92 !!!RIP!!! + Golf III variant 1.4 '95 + Škoda Fabia 1.2htp 40kW '03

Rozleštění světel