2.0 TDI-PD, 103KW, BMM, nahodilé zvýšené volnoběh otáčky

Moderátoři: BigBang, Majk

Odpovědět
dewijant
Příspěvky: 4
Registrován: 16.09.2015 10:00
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0

2.0 TDI-PD, 103KW, BMM, nahodilé zvýšené volnoběh otáčky

Příspěvek od dewijant »

Zdravím všechny,

u Octavia II Combi 2.0 TDI-PD s DPF, 103KW, BMM, najeto 250tis, r.v. 2007 se mi nahodile zvedají volnoběžné otáčky u teplého motoru. Například zastavím na semaforu a po chvíli slyším jak se zvýší otáčky tak na 1100/min. Spotřeba stoupne z 0.5 na 0.7 litru. Jinak s autem jezdíme max 2x do týdne krátkou trasu, průměr 10km, minimálně co 14 dní se jede provětrat na dálnici minimálně 100 km tam 100 km zpět (točí cca 2500 na šestku). Takže filtr by měl být pasivně vypalován dostatečně, kontrolku na palubovce jsem svítit ještě neviděl. Turbo nechávám vychladnout. Olej + filtr měním každý rok, 60 000 za rok zatím nenajedu a prý je to pro motor lepší. Do nádrže přidávám VIF aditivum dle ročního období.

Divné na tom je, že to dělá jen někdy, není to pravidelné. Žádná kontrolka na palubovce nesvítí, jinak se auto chová normálně, motor pěkně táhne, nic neškube, turbo nepíská, výfuk nekouří.
V lednu jsem měnil baterii z původní, tuším měla 61Ah, za novou Exide Premium Carbon Boost 77Ah 760A EA770. Mohlo by to spolu nějak souviset?

Volal jsem do autorizáku, tam mi řekli, že pokud mi na palubovce nic nesvítí, tak mam ještě jezdit a pokud to nepřestane přijet ukázat.
Volal jsem do jiného servisu, jestli by mě neprovedli diagnostiku, tam mě týpek řekl, že by mu diagnostika stejně nic neukázala, že to nejspíše bude zanesený EGR ventil, který bude potřeba vyčistit, ale musel by to vidět, z koule věštit neumí.
Mám takové tušení, že kdybych s tím přijel na STK emise, které mě čekají v září, tak pokud by se mu tam zrovna (při mém štěstí určitě) zvýšili volnoběžné otáčky, tak mě pošle rovnou pryč s tím, že auto neprošlo emisemi. Nesetkali jste se někdo s tímto chováním?

Zjistil jsem, ze pokud zvednu otacky na volnobeh seslapnutim plynu na 2000/min tak na dve vteriny, tak se pak otacky vrati zpet na svych 800 nebo 900/min.

Děkjuji

dewijant
Příspěvky: 4
Registrován: 16.09.2015 10:00
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0

Re: 2.0 TDI-PD, 103KW, BMM, nahodilé zvýšené volnoběh otáčky

Příspěvek od dewijant »

Tak jsem byl na diagnostice, je tam chyba 063E - napětové napájení. Rikali mi, ze to je treba vadny kabel.
Cidlo teploty ukazovalo hodnoty normalni.
Pak se podival na zaneseni dpf. Bylo 70g a 10km od posledni regenerace, pry je to dost a auto se pry snazi regenerovat. Na volnobeh to tento motor neumi, tak proc zvysuje otacky? Nekdy se pritom zapne sahara oba vetraky. Ted cim to je DPF nebo tou chybou...

Odpovědět

Zpět na „Motory“