škoda roomster 1.2HTP načtené chyby prosím o radu

2006 - 2008

Moderátoři: BigBang, Majk

Odpovědět
pneu.blaha
Příspěvky: 30
Registrován: 28.02.2010 20:22
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 120
Rodné číslo: 840226/1505
SPZ: 1J3 9841
Bydliště: Černovice

škoda roomster 1.2HTP načtené chyby prosím o radu

Příspěvek od pneu.blaha »

zdravím potřeboval bych radu chybový kod 17523řada válců1-sonda1:obvod vyhřívání :zkrat na kostru, druhá chyba 17525 řsda válců 1 :sonda 2 obvod vyhřívání :zkrat na kostru a třetí chyba 16687 válec 3 zjištěno vynechávání zážehu.

zdenik
Příspěvky: 1
Registrován: 31.08.2017 21:11
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0

Re: škoda roomster 1.2HTP načtené chyby prosím o radu

Příspěvek od zdenik »

Zdravim vsetkych. Téma je sice stara, ale nikde som k nej nenasiel odpoved ani ziadne postrehy, tak som sa potrapil sam a ponukam teraz jednu z moznych pricin hlaseni DTC 17 523 a 17525.

V mojom pripade sa jednalo o Fabiu 2 s motorom 1,2 HTP 6V BBM 2009, stav tachometra 21 000 km. Rozsvietila sa kontrolka motora a diag vycitala vyssie uvedene kody zavad. Po vymazani a naslednom starte sa zavady objavili okamzite znova.

Kody zavad znamenaju ze obvod vyhrievania prvej aj druhej lambda sondy vykazuje skrat na kostru. Co v preklade znamena, ze ani jedna sonda nema v poriadku napajanie tvrdych 12 voltov. Zacal som samozrejme tym, ze som pozrel a zmeral ci je v poriadku poistka. Jedna sa o poistku č.31. Poistka bola v poriadku a tiez vykazovala napätie na oboch koncoch aj pri kontrole ziarovkovou skusackou. Tak som pokracoval uz na konektoroch priamo na sondach. Overil som si, ze minusovy signal z RJ motora je v poriadku, ale plusove napätie bolo pri merani voltmetrom v jednom konektore slabych 12V a v druhom len nejakych 11V. Ovsem po pripojeni ziarovkovej kontrolky spadlo napätie na nulu a bolo vybavene. Tak som si povedal, ze bude niekde seknuta izolacia( auto je po lahsej buracke na predok) a kablik posobenim vlhkosti zoxidoval. Vybral som teda baterku a vzduchovy filter, porozbaloval kabelaz a isiel po kablikoch centimeter po centimetri. Kazdy konektor ma vlastny kablik modrej farby s cervenym pruzkom a spojene su az v konektore do ktoreho sa zasuva poistka. Co ma dojalo, ze som nenasiel nikde ani naznak poskodenia.

Tak som si teda kabliky "prepiskol" multimetrom od konektoru zozadu poistkovej skrinky az po konektory na sondach a zistil, ze su v poriadku. Nakoniec sa ukazalo, ze je vypeceny kontakt v poistkovej skrinke do ktoreho sa poistka zasuva, konkretne ta strana, ktora privadza + na vsetky dalsie poistky v blizkosti smerom do lava č.30,29,28, atd. ale privadza + aj na volne pozicie smerom do prava, teda 32,33. Ked som meral poistku z prednej strany, tak som na nu vlastne zatlacil a v tej chvili sa javilo vsetko ok. Akonahle som odpojil skusacku, poistka sa uvolnila a stratilo sa z nej napätie.
Z pozicie poistky 32 som si teda " pozical" nahradne + a pripojil(pricinoval) ho na poistku č.31. Vsetko som poskladal spät ako patri, nastartoval, resetol zavady a chyba bola odstranena. Skontroloval som cinnost lambdasond v meranych hodnotach a vsetko bolo OK.

Ak sa niekomu podari vypichnut poistkovy konektor z pozicie č.31 a prehodit ho na volnu poziciu č.32 bude to čistejsie riesenie ako cinovanie kabliku na poistku. Mne sa to nepodarilo, a nechcel som tomu robit nejake nasilie a ani som uz nemal dusevne sily sa s tym kaslat. Tak som to trochu ofusoval tym nacinovanim kablika na poistku. Az sa mi podari niekde zistit ako sa tie piny vyberaju, nabuduce to dam na poriadok.

To je vsetko, snad niekomu do buducna usetrim cas, a nebude musiet zabijat cas rozoberanim pol auta, aby nakoniec narazil na problem, ktory by sa na aute s 21 000 km nemal vôbec vyskytnut a tazko ho predpokladat.

Zdeno

fb_ľuboslav
Příspěvky: 1
Registrován: 04.07.2020 22:07

Re: škoda roomster 1.2HTP načtené chyby prosím o radu

Příspěvek od fb_ľuboslav »

klobúk dole!

Odpovědět

Zpět na „Roomster“