Fabia 1.2HTP 40kW (2003) - Hned po nastartování ve volnoběhu zacuká, zabublá a motor tiše zhasne. Nedělá to pokaždé !

1999 - 2007

Moderátoři: BigBang, Majk

Odpovědět
Uživatelský avatar
adzi
Příspěvky: 2
Registrován: 26.02.2022 20:27

Fabia 1.2HTP 40kW (2003) - Hned po nastartování ve volnoběhu zacuká, zabublá a motor tiše zhasne. Nedělá to pokaždé !

Příspěvek od adzi »

Dobrý večer, je možné, že to tady už několikrát zaznělo ve formě dotazu, ale dle mého každý dotaz je něčím specifickým, a ne každý je tak jasný jako když někdo napíše "Vytéká mi na vozovku voda do ostřikovačů, nevíte kde je problém ?".
Můj problém se objevil před měsícem (Škoda Fabia 1.2 HTP 40kW (r.v. 2003). Nastartoval jsem, a po pár sekundách po nastartování místo aby se ustálili otáčky volnoběhu na oněch "standardních" cca. 1000 otáček (podotýkám že studený motor), tak motor jen zabublal, auto se lehce zatřáslo, a motor tiše zhasnul. Vypnul jsem tedy zapalování, po chvilce zase nastartoval a motor opět asi 3 sekundy šel, a zase to samé, jak se dostal na 1000 otáček, tak se s zastavil. Stalo se mi to za těch cca. 30 dní ještě asi 3x a jediné, kdy dokážu nastartovat a po chvilce normálně odjet a týden o tomto problému ani nevědět je to, když už před zapalováním lehounce šlápnu na plyn (jako by funkce sytiče u starého auta), nechám ho chvilku "vrnět" na cca. 2500otáčkách (řekněme... 30 sekund), a pak pustím pedál plynu, a motor jede a jak jsem již psal, klidně více jak týden to neudělá. A je jedno jestli s ním 4 dny nejezdím, mrzne, nemrzne a nebo s ním jezdím celý den (třeba 8 startů za den, a jeden z nich prostě "blbne"). Byl jsem na výměně svíček a všech tří cívek. Říkal jsem si "možná škrtící klapka" tak jsem si v servisu nechal poradit, že u těhle starých aut není radno měnit nebo jakkoliv klapku odpojovat a znovu adaptovat, jen jí prostě "prostříknout" něčím z věnší, aby osička na které se klapka pohybuje byla čistá. Při diagnostice to háže dvě chyby. Jedna je nejspíše vadná lambda sona (ta za výfukem, tedy kyslíková), a druhá je "příliš bohatá směs na 1. válci".
Standardně ve volnoběhu není slyšet žádných rušivých zvuků jako klapání, cvakání nebo cokoliv jiného ani při zcela studeném motoru, jen se motor trochu klepe (což u 19 let starého Škoda tříválce, není zase tak vzácný jev).

Setkal jste se s tím někdo že takto zlobí volnoběh, zhasíná při startu a pak třeba 10 dní uplně v pohodě a zase se to opakuje ?
Je možné že to je tou Lambda sondou, nebo je zanesený prostor pod škrtící klapkou ?

Ještě chci podotknout, že auto nemá EGR ventil který podobné chyby s volnoběhem a stabilitou nízkých otáček často způsobuje.

Děkuji moc za případné reakce, a pokud existuje totožný problém který tady již byl na fóru zodpovězen, tak se omlouvám, ale nenašel jsem jej, a nebo ne s tímto specifikem :)

Richard

omel105
Příspěvky: 2
Registrován: 15.10.2023 10:10

Re: Fabia 1.2HTP 40kW (2003) - Hned po nastartování ve volnoběhu zacuká, zabublá a motor tiše zhasne. Nedělá to pokaždé

Příspěvek od omel105 »

Hoj, no vidím, že ti nikdo neodepsal, tak já mám taky tento problém a větší spotřebu, takže to tipuji na nějakou podtlakovou hadičku, lambdu nebo špinavou škrtící klapku nebo snímač teploty chladící kapaliny. Chci se zeptat, jak to dopadlo a čím jsi dělal diagnostiku?

Odpovědět

Zpět na „Fabia I“