Prosím o radu ohledně motoru feli 1,3 MPI
Prosím o radu ohledně motoru feli 1,3 MPI
Zdravim chlapi,mam felinku 1,3 MPI,konec roku 1997.Po nastartování je vše v pohodě,poránu když jedu do práce naskočí na sytič a nic se neděje,ale po zahřátí na volnoběh skáčou otáčky přibližně plus mínus o 200otáček.Dvakrát mi při popojíždění chcípla(spadli otáčky až někam k 600otáčkám),ale hned naskočila a pokud svižněji zrychlím,tak je trošku cítit pocukávání,někde v rozmezí 1800-2800,ale cítím to jen já za volantem,ostatní jsi všimnou jen když se jich zeptám,jinak to neregistrují.Na diagnostice mi vylezlo 8chyb,všechny sporadické,byla tam lambda,potík na klapce a nějaká čidla(myslím,že čidlo nasávaného vzduchu).Bylo mi řečeno,že mám přijet za týden znovu a že pokud to bude lambda,tak je to za 2 a půl(vím,že se sežene i kolem litru),za klapku 6 a půl a o tom čidle asi vůbec neuvažovali.Moc tomu servisu nevěřím.Už jsem tam nechal 600 vlastně za nic.Moc se v autech ohledně motoru nevyznám,ale selský rozum mi říká,že by to mohla být sonda a dočetl jsem se i o tom čidle,ale všichni píší,jak se jim auto hrozně sralo a u mě to tak hrozné není,ale chtěl bych to mít než bude mrznout.Pokud někdo máte podobné zkušenosti,budu vděčný za každou radu. Petr
Re: Prosím o radu ohledně motoru feli 1,3 MPI
ulort píše:Zdravim chlapi,mam felinku 1,3 MPI,konec roku 1997.Po nastartování je vše v pohodě,poránu když jedu do práce naskočí na sytič a nic se neděje,ale po zahřátí na volnoběh skáčou otáčky přibližně plus mínus o 200otáček.Dvakrát mi při popojíždění chcípla(spadli otáčky až někam k 600otáčkám),ale hned naskočila a pokud svižněji zrychlím,tak je trošku cítit pocukávání,někde v rozmezí 1800-2800,ale cítím to jen já za volantem,ostatní jsi všimnou jen když se jich zeptám,jinak to neregistrují.Na diagnostice mi vylezlo 8chyb,všechny sporadické,byla tam lambda,potík na klapce a nějaká čidla(myslím,že čidlo nasávaného vzduchu).Bylo mi řečeno,že mám přijet za týden znovu a že pokud to bude lambda,tak je to za 2 a půl(vím,že se sežene i kolem litru),za klapku 6 a půl a o tom čidle asi vůbec neuvažovali.Moc tomu servisu nevěřím.Už jsem tam nechal 600 vlastně za nic.Moc se v autech ohledně motoru nevyznám,ale selský rozum mi říká,že by to mohla být sonda a dočetl jsem se i o tom čidle,ale všichni píší,jak se jim auto hrozně sralo a u mě to tak hrozné není,ale chtěl bych to mít než bude mrznout.Pokud někdo máte podobné zkušenosti,budu vděčný za každou radu. Petr
problem je že to je běžnej postup začne se lambdou a pak dál žádná závada tam neni jen tak, Ale houpání otáček může být jen zanesená klapka a nebo jestli to je MPI jak čtu tak vyfouklé těsnění mezi sacím potrubím a hlavou válců to byla u Felicií dost běžná závada. Těžko se radí na dálku a když se to nevidí je totiž víc příčin který to můžou dělat :-/
Octavia Combi r.v.04 1,9 TDI 81kW chip na 140hp Mimo xenon, kůže, orig navig. , zad loket. full výbava
Re: Prosím o radu ohledně motoru feli 1,3 MPI
Klapka je čištěná a nepomohlo to,někde jsem četl,že by to mohlo být čidlo nasávaného vzduchu nebo to těsnění,snad to nebude ta klapka.Díky moc
Re: Prosím o radu ohledně motoru feli 1,3 MPI
ulort píše:Klapka je čištěná a nepomohlo to,někde jsem četl,že by to mohlo být čidlo nasávaného vzduchu nebo to těsnění,snad to nebude ta klapka.Díky moc
Ono jen čištění nestačí musí s eudělat i zákl. nastavení. uvidíš ideální je další Feldu vedle a přehazovat díly. každopádně ta lambda co jí to psalo klidně muže být ten problem čato se to projevuje podobně :-/
Octavia Combi r.v.04 1,9 TDI 81kW chip na 140hp Mimo xenon, kůže, orig navig. , zad loket. full výbava
Re: Prosím o radu ohledně motoru feli 1,3 MPI
- pořádně tu klapku vičisti, musí být lesklá jak psí kulky, neboj se ju vymontovat a pořádně si s tím vyhrát
- udělej základní nastavení té klapky(nedělej to jen přes vag, zkus i ten program od motordiagu)
- vem si "benziňák" neboli čistič brzd, pokud máš, nastartuj motor, a zkus nastříkat trochu kolem toho sání co jde do hlavy, jestli se ti zhompne volnoběh, máš to fouklý
- tu lambdu zkus jednoduše odpojit jen ten konektor, ona by měla dát "nouzový režim" možná ti to bude víc žrát, bude cítit jak je ta směs bohatá, ale na vyzkoušení to stačí
vyzkoušej a uvidíme
- udělej základní nastavení té klapky(nedělej to jen přes vag, zkus i ten program od motordiagu)
- vem si "benziňák" neboli čistič brzd, pokud máš, nastartuj motor, a zkus nastříkat trochu kolem toho sání co jde do hlavy, jestli se ti zhompne volnoběh, máš to fouklý
- tu lambdu zkus jednoduše odpojit jen ten konektor, ona by měla dát "nouzový režim" možná ti to bude víc žrát, bude cítit jak je ta směs bohatá, ale na vyzkoušení to stačí
vyzkoušej a uvidíme
Student SoŠ a SoU Andrë Citroena Boskovice
obor autotronik
Student škola DieselPower.cz
Mám VAG 304 a KKL...kdo by potřeboval základní diagnostiku není problém...Protivanov(Boskovice)
obor autotronik
Student škola DieselPower.cz
Mám VAG 304 a KKL...kdo by potřeboval základní diagnostiku není problém...Protivanov(Boskovice)