Prosím o pomoc:Oktavia, zaseknutí otáček volnoběhu.

Moderátoři: BigBang, Majk

Zamčeno
bubas
Příspěvky: 3
Registrován: 14.01.2010 19:09

Prosím o pomoc:Oktavia, zaseknutí otáček volnoběhu.

Příspěvek od bubas »

Zdravím , mám problém s Octávkou 1.6,74kw benzin s motorem AEH.
Cirka před měsícem mi u auta začali kolísat otáčky při volnoběhu někdy auto zdechlo to vše při zahřátém motoru.Tak jsem usoudil že na svíčkách mám najeto cca 60 tisíc tak že je vyměním.Po výměně za Bosch pro daný motor ta stejná závada.Rozhodl jsem se že teda pročistím klapku, kamarád řekl že má jednu novou a že mě ji tam namontuje.Namontoval a auto po nastartování drželo na volnoběh cca 2 000 táček.Tudiž jsem tam namontoval důkladně vyčištěnou původní klapku.Opakovala se stejná závada jak na nové.Takže provedl jsem u doporučených machaniků nastavení Vagem a to u 2 opravářů a nic.Dále jsem někde četl že je potřeba odpojit baterii na 1 až 12 hodin(jednotka prý zapomene původní honoty)To jsem vše provedl ovšem bez výsledku.Kontola těsnosti hadic, vše o.k.Benzínový filtr také nový.
Situace je dnes taková že auto jede lépe jak s špinavou klapkou a starýma svíčkama,otáčky drží jak mají
ALE někdy se stáva to že mě při vyřazení zůstanou vyset na 2000tic. a neklesnou.Hlavně při zabrždění a nasledném rozjezdu, při dojezdu a podřazování třeba z 5ky na 2ku a následném zastavení otáčky jsou na 800.
Nikdo neví čím to je, do škodovky jít nechci protože by vyměnily, klapku,řídící jednotku a na závěr aji snad sedačky(mám obdobnou skušenost s Felicii).
Je zde nějaký odborník na případnou závadu?
Děkuji na rady.

Uživatelský avatar
notobi
Příspěvky: 541
Registrován: 30.09.2009 22:55
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0

Re: Prosím o pomoc:Oktavia, zaseknutí otáček volnoběhu.

Příspěvek od notobi »

zkus snímač otáček ale spíš to je ta klapka je divný že to dělá i po základním nastavení
Octavia Combi r.v.04 1,9 TDI 81kW chip na 140hp Mimo xenon, kůže, orig navig. , zad loket. full výbava

Uživatelský avatar
1pavel
Příspěvky: 495
Registrován: 08.10.2008 16:11
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Pardubice

Re: Prosím o pomoc:Oktavia, zaseknutí otáček volnoběhu.

Příspěvek od 1pavel »

někdy pomůže až přehrání softu
G4 TDI GTI kat off egr off chip Reesha turbo special turbopower ( 2, .... bar )
140 Kw 435Nm do práce ideál

bubas
Příspěvky: 3
Registrován: 14.01.2010 19:09

Re: Prosím o pomoc:Oktavia, zaseknutí otáček volnoběhu.

Příspěvek od bubas »

Dík za radu, ještě dodávám že benzin, najeto má 140tisíc.
Byla na 2 vagách, žádná závada.Dělaly základní nastavení a zase nic.
Někde jsem četl toto:
Mě to dělalo na 1.6 že mi po ujetí několika km třeba vyskočily otáčky na 2500 a drželo.
To je stejný jak u mě.
Odpověď:Závada prý byla na u a váha vzduchu, udělej vag a ten Ti řekne více.
Tak teda fakt nevím.

Uživatelský avatar
1pavel
Příspěvky: 495
Registrován: 08.10.2008 16:11
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Pardubice

Re: Prosím o pomoc:Oktavia, zaseknutí otáček volnoběhu.

Příspěvek od 1pavel »

tobě jen vyčetli vagem paměť závat , ale tam se neprojeví špatně fungující čidla které dávají zkreslené hodnoty ale jen ty co jsou KO , proto se s vagem udělá zkušební jízda a zbírají se data ( log ) pak se z tohoto logu pozná co je špatně
G4 TDI GTI kat off egr off chip Reesha turbo special turbopower ( 2, .... bar )
140 Kw 435Nm do práce ideál

bubas
Příspěvky: 3
Registrován: 14.01.2010 19:09

Re: Prosím o pomoc:Oktavia, zaseknutí otáček volnoběhu.

Příspěvek od bubas »

1pavel píše:tobě jen vyčetli vagem paměť závat , ale tam se neprojeví špatně fungující čidla které dávají zkreslené hodnoty ale jen ty co jsou KO , proto se s vagem udělá zkušební jízda a zbírají se data ( log ) pak se z tohoto logu pozná co je špatně
Jasně,jenže to jaksi někteří odborníci ani neví co je to log.
Mám posun vyměnil jsem čidlo teploty chladící kapaliny(někde jsem četl na nějakým fóru že to pomůže)
nepomohlo to.
Zajímavý je to že pokud je motor studený tak se závada neprojeví.Jakmile se motor zahřeje na provozní teplotu tak při zabrždění a rozjetí na 1čku a zase zabrždění otáčky motoru vysí na cca 2tisících a neslezou ani při protůrování,nebo na spátečku při couvání, jako kdyby jednotka pořát přidávala na ty cca 2tisíce.Při seřazování a dojezdu ktřeba ke křižovatce je vše o.k.
Skusím váhu vzduhcu,jestli to nepomůže chodím pěšky.
Nebo jestli je zde nějaký machr z Brna tak platím zlatem :D

Uživatelský avatar
1pavel
Příspěvky: 495
Registrován: 08.10.2008 16:11
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Pardubice

Re: Prosím o pomoc:Oktavia, zaseknutí otáček volnoběhu.

Příspěvek od 1pavel »

G4 TDI GTI kat off egr off chip Reesha turbo special turbopower ( 2, .... bar )
140 Kw 435Nm do práce ideál

kerow
Příspěvky: 2
Registrován: 01.02.2010 10:04

Re: Prosím o pomoc:Oktavia, zaseknutí otáček volnoběhu.

Příspěvek od kerow »

Jestli Vám můžu skočit do debaty, tak bych řekl pár vět.

Proveď tyto testy:

Níže uvedené komponenty změř multimetrem nebo a to je ta nejlepší varianta mít osciloskop.

Váha vzduchu:

pin 1 - volnoběh - 1,1V
- 3000ot/min - 1,7V
- max. ot. - 4V

pin2 - 0V zem

pin3 - 12V napájení

pin4 - 20°C nasávaný vzduch - 1,8V

potenciometr škrtící klapky (ŠK):

pin1 - napájení motoru ŠK

pin2 - napájení motoru ŠK

pin3 - volnoběh - 0V
- něco jiného než volnoběh - 12V

pin4 - napájení potenciometru - 5V

pin5 - klapka zavřena - 4,3V
- klapka plně otevřena - 0,6V

pin7 - 0V

pin8 - volnoběh - 3,8V

data jsou vytažena z TOLERANCE DATA

Z těchto hodnot budeš vědět přesně jestli máš špatnou váhu vzduchu, potenciometr ŠK, motorek ŠK nebo máš netěsnost nasávání.

Jinak takové věci měřím 8kanálovým osciloskopem a vagem současně, abych si ještě ověřil i vedení. Kdybys bydlel poblíž Třince, tak bych ti to proměřil.

Zamčeno

Zpět na „Motory“