Hřebenové řízení je číslo jedna na trhu současného vozového parku. U osobních a lehkých užitkových vozidel na současných silnicích jen těžko najdete jiný typ řízení. Obrovskou výhodou hřebenového řízení je extrémní jednoduchost s kompaktní rozměry.
Pojďme se věnovat tomu nejdůležitějším a to "Jak to funguje?".
Volant je prodloužen volantovou tyčí, která vede až k řízení. Volantovou tyč lépe řečeno hřídel zakončuje pastorek. Představte si jej jako ozubené kolo. Toto ozubené kole je nasazeno na ozubenou tyč připomínající hřeben. Tato ozubená tyč tedy hřeben je uvnitř těla řízení. Z každé strany je hřeben zakončen tyčkami řízení, které vedou ke kolům. Otočením pastorku dojde k posunu hřebenu, který vytlačuje a zároveň zatahuje ( na každé straně jinak ) tyče řízení. Tyče řízení buď vytáčí a nebo otáčí dovnitř kola. Takto jednoduše je přenášen pohyb volantu na kola.
Co se na tomto jednoduchém mechanizmu může rozbít?
Relativně nic, ale.. Opotřebení je "mrška", která číhá na každé mechanické zařízení. Přechod mezi hřebenem a tyčemi řízení je schován pod manžetami. Manžety se po čase unaví a mohou vpustit na tento náchylný spoj vodu a nečistoty. Voda vytvoří korozi a nečistoty vniknou ho řízení. Mix s olejem vytvoří drobnou brusnou pastu, která se postará o vznik vůlí. Vůle vytlačí olejovou náplň a polosuché řízení se opotřebí. Takto jednoduše dojde na úplnou destrukci hřebenového řízení.
Repase převodky řízení
Běžné autodíly se mění kus za kus. Řízení je jednoduše repasovatelná součástka. Díky tomu jsou vnitřky řízení vyráběny na míru a není nutné zakupovat nová řízení. Repase řízení uvede řízení do stavu nového za zlomek ceny.
Jak funguje hřebenové řízení
Co se děje kolem Škoda-Auto.
Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“
Přejít na
- SKODA FORUM
- ↳ Club & Web
- ↳ Pokec & Zábava
- ↳ Akce & Srazy
- ↳ Novinky & Tiskové zprávy
- Členská sekce
- ↳ Přehled partnerů a výhod
- Klubová poradna
- ↳ Povinné ručení & pojištění & úřady
- ↳ Povinná ručení - POV
- ↳ Havarijní pojištění - KASKO (HAV)
- Škoda Auto
- ↳ Servis & Pomoc & Tuning
- ↳ Elektromobilita + CNG a LPG
- ↳ Favorit / Forman
- ↳ Felicia
- ↳ Fabia I
- ↳ Motory
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + eletro
- ↳ Exteriér + styling
- ↳ Ostatní
- ↳ (NE)jen moje Fábia
- ↳ Fabia II
- ↳ Fabia III
- ↳ Octavia I
- ↳ Motory
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + eletro
- ↳ Exteriér + styling
- ↳ Ostatní
- ↳ (NE)jen moje Octavia I
- ↳ Octavia II
- ↳ Motory
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + eletro
- ↳ Exteriér + styling
- ↳ Ostatní
- ↳ (NE)jen moje Octavia II
- ↳ Octavia III
- ↳ Superb
- ↳ Rapid
- ↳ Scala
- ↳ Karoq
- ↳ KAMIQ
- ↳ KODIAQ
- ↳ Roomster
- ↳ Yeti
- ↳ Citigo
- ↳ 105, 120, 130
- ↳ 100, 1000
- Bazar
- ↳ Nabídka
- ↳ Náhradní díly a doplňky
- ↳ AutoBazar
- ↳ Kola & Pneu
- ↳ Auto-Hifi
- ↳ Ostatní díly a bazar
- ↳ Auto slevy
- ↳ Zdarma / Vyměním / Práce
- ↳ Služby
- ↳ Poptávka
- ↳ Ukradené
- Ostatní
- ↳ VW Club
- ↳ SEAT CLUB
- ↳ Do 18ti let nepřístupné!
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Obecné
- ↳ Zkratky & značky & označení
- ↳ Postupy & Úpravy & Technologie
- ↳ Pneumatiky & kola
- ↳ Maziva & oleje & kapaliny & náplně
- ↳ Pravidla
- ↳ Modely Škoda
- ↳ 1000 & 100 & 105 & 120
- ↳ Favorit
- ↳ Felicia
- ↳ Fabia
- ↳ Octavia
- ↳ Rapid
- ↳ Superb
- ↳ Roomster
- ↳ Yeti
- ↳ UP
- ↳ Citigo
- ↳ Koncepty