Automat nebo manuál? To je legendární otázka jako nafta nebo benzín. Když to hodně zjednodušíme, existují dva typy převodovek, jedním je automatická převodovka a druhým manuální převodovka. Pro rozhodnutí, které auto si koupit, je tedy důležité znát rozdíl mezi manuální a automatickou převodovkou.
Nejvýznamnější rozdíl mezi oběma převodovkami spočívá v tom, že u manuální převodovky řidič používá spojku. Jednotlivé stupně volí řidič manuálně za pomocí řadící páky, jejíž pohyby předurčuje kulisa řazení. U automobilu s automatickou převodovkou se rychlostní stupně nastavují automaticky v závislosti na otáčkách a zatížení motoru. To je hlavní důvod, proč se jedna převodovka nazývá automatická, zatímco druhá manuální.
Moderní vozy s automatem smazaly letitý problém, a to zvýšenou spotřebu paliva. To je důležité hledisko při rozhodování o tom, jaký typ automobilu si koupit. Automobil s automatickou převodovkou může mít z hlediska spotřeby dokonce navrch v městském provozu.
Pokud použijeme manuální převodovku, tak máme plnou a surovou kontrolu nad vozidlem. Automatická převodovka poskytuje určité odosobnění od techniky a tím slibuje komfort a pohodlí. Manuální převodovka vyžaduje koordinaci, schopnosti a um. Automatickou převodovku může řídit i laik, který s vozem, jak se říká, necítí.
Rozdíl je také mezi cenami obou vozů. Vůz s manuální převodovkou je levnější než stejný vůz s automatickou převodovkou. Kromě toho jsou u vozů s automatickou převodovkou vyšší také náklady na údržbu, protože oprava převodovky i dalších dílů souvisejících s převodovkou je dražší než u stejných dílů vozu s manuální převodovkou.
U manuální převodovky je převodovka umístěna v podlaze, zatímco u automatické převodovky je umístěna na volantu nebo v podlaze. Převodovka v manuálních automobilech má ven vyčnívající rukojeť, kterou lze řadit v 7 směrech: 1., 2., 3., 4., 5 a 6. a zpátečka. Převodovka v automatické převodovce zahrnuje i 10 rychlostních stupňů směrem dopředu -> "Drive" a dle "P" pro parkování, "R" pro zpátečku.
Automobily s manuální převodovkou jsou v průměru efektivnější. Automobily s automatickou převodovkou jsou však oblíbenější a kupují se více než u dražších modelů.
Když je manuální převodovka málo
Co se děje kolem Škoda-Auto.
Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“
Přejít na
- SKODA FORUM
- ↳ Club & Web
- ↳ Pokec & Zábava
- ↳ Akce & Srazy
- ↳ Novinky & Tiskové zprávy
- Členská sekce
- ↳ Přehled partnerů a výhod
- Klubová poradna
- ↳ Povinné ručení & pojištění & úřady
- ↳ Povinná ručení - POV
- ↳ Havarijní pojištění - KASKO (HAV)
- Škoda Auto
- ↳ Servis & Pomoc & Tuning
- ↳ Elektromobilita + CNG a LPG
- ↳ Favorit / Forman
- ↳ Felicia
- ↳ Fabia I
- ↳ Motory
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + eletro
- ↳ Exteriér + styling
- ↳ Ostatní
- ↳ (NE)jen moje Fábia
- ↳ Fabia II
- ↳ Fabia III
- ↳ Octavia I
- ↳ Motory
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + eletro
- ↳ Exteriér + styling
- ↳ Ostatní
- ↳ (NE)jen moje Octavia I
- ↳ Octavia II
- ↳ Motory
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + eletro
- ↳ Exteriér + styling
- ↳ Ostatní
- ↳ (NE)jen moje Octavia II
- ↳ Octavia III
- ↳ Superb
- ↳ Rapid
- ↳ Scala
- ↳ Karoq
- ↳ KAMIQ
- ↳ KODIAQ
- ↳ Roomster
- ↳ Yeti
- ↳ Citigo
- ↳ 105, 120, 130
- ↳ 100, 1000
- Bazar
- ↳ Nabídka
- ↳ Náhradní díly a doplňky
- ↳ AutoBazar
- ↳ Kola & Pneu
- ↳ Auto-Hifi
- ↳ Ostatní díly a bazar
- ↳ Auto slevy
- ↳ Zdarma / Vyměním / Práce
- ↳ Služby
- ↳ Poptávka
- ↳ Ukradené
- Ostatní
- ↳ VW Club
- ↳ SEAT CLUB
- ↳ Do 18ti let nepřístupné!
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Obecné
- ↳ Zkratky & značky & označení
- ↳ Postupy & Úpravy & Technologie
- ↳ Pneumatiky & kola
- ↳ Maziva & oleje & kapaliny & náplně
- ↳ Pravidla
- ↳ Modely Škoda
- ↳ 1000 & 100 & 105 & 120
- ↳ Favorit
- ↳ Felicia
- ↳ Fabia
- ↳ Octavia
- ↳ Rapid
- ↳ Superb
- ↳ Roomster
- ↳ Yeti
- ↳ UP
- ↳ Citigo
- ↳ Koncepty