Nejžádanější kombi do 150 000

Co se děje kolem Škoda-Auto.

Moderátoři: BigBang, Majk

Odpovědět
Uživatelský avatar
admin
Administrátor
Příspěvky: 105
Registrován: 06.10.2008 23:25
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Praha

Nejžádanější kombi do 150 000

Příspěvek od admin »

Jistě znáte tu situaci, kdy se rozhodnete vybrat ojetý voz do 120 000 Kč a pomalu skončíte u vozidla za 150 000 Kč. Zalíbí se Vám nějaký extrémně ojetý vůz, který je zpravidla jediný mezi staršími modely a vy už nic jiného nechcete. Bohužel se však za 120 000Kč jedná o totální vrak se špatným motorem a tak pomalu vystoupáte ke 150 000 Kč a lustrujete autobazary znovu. Tak pozor ať se Vám to nestane a začněme rovnou v nejvyšší hranici 150 000 Kč.

Základní otázka zní jakou Škodovku do 150 000 Kč vybrat?

Existuje několik pohledů a přístupů k výběru. V úvahu přichází:
- Škoda Octavia 1 Tour Kombi
- Škoda Octavia 2 Kombi
- Škoda Fabia 2 Kombi
- Škoda Superb 2 Kombi
- Škoda Rapid

Jistě Vás překvapilo, že jsme zařadili i škodu rapid, která není kombi. Nicméně každý kdo někdy otevřel Škodu Rapid za páté dveře musí uznat, že má pořádný kufr. Kufr, který je rozhodně větší jak kufr Fabie 2 kombi. Právě kvůli tomu jej v přehledu necháme.

A jaké přístupy existují?

i) Horší a starší vozidlo s malým nájezdem, luxusním motorem a výbavou, které opravím.
- Do této kategorie patří například Fabia 2 nebo Rapid. Do 150 000 Kč lze bez problému zakoupit vůz s motorem 1,2 TSI 63 nebo 77kW, který má najeto 100 – 150 000 km.

ii) Průměrný vůz s vysokým zastoupením v dané kategorii.
- Do této kategorie patří zejména Octavia 2, kterých je na výběr skutečně mnoho.

iii) Luxusní vozidlo, které se v rámci cenového rámce objevuje je z kraje a jsou to nejlevnější vozy z nabídky.
- Typickým příkladem je Superb 2 Kombi, který začíná na 145 000 Kč. Jedná se o velmi ojeté vozy zpravidla s problémy DPF atd.

Je víceméně jasné, že volba většiny padne na model Škoda Octavia II.

Dvojková octávka je pohodlné, skutečně praktické a velmi kvalitně konstruované auto. Jsou zde ale i bolístky typu koroze, která se týkala zejména vozů před faceliftem. Koroze se objevovala hlavně na podvozkových částech. U podvozku i zůstaňme, protože zádní víceprvek byl v době výroby nevídaným luxusem. Dnes je to spíše problém, který se skrývá zejména ve vadných silentblocích.

Oblíbenou jednotkou a skutečným hitem je motor 1.9 TDI-PD. U tohoto motoru však musíte počítat s extrémními nájezdy a to bez ohledu na stav tachometru radí Martin Hajna z autoservis Děčín. Kusy s vysokým nájezdem mohou trpět vadami na hydroštelech, vačkách a nebo vstřikovačích. Nejedná se o zrovna levné opravy, ale v porovnání s konkurenčními vozy nejsou tyto opravy drahé. Optimální benzínovou jednotkou je 1.2 TSI, kterou trápily vady skákajících řetězů. Tato vada je dávný přežitek. Moderní sady rozvodů již netrpí na žádné sady. Za zmínku stoji i 1.4 16V, který však nabízí velmi tristní dynamiku.
RSO2.jpg
RSO2.jpg (119.33 KiB) Zobrazeno 2049 x

Odpovědět

Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“