RALLY - Plně elektrická Fabia je konkurenceschopná

Co se děje kolem Škoda-Auto.

Moderátoři: BigBang, Majk

Odpovědět
Uživatelský avatar
admin
Administrátor
Příspěvky: 123
Registrován: 06.10.2008 23:25
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Praha

RALLY - Plně elektrická Fabia je konkurenceschopná

Příspěvek od admin »

Budoucnost přichází? Už je tu! Jistě máte za sebou mnoho článků o tom jak se elektrický vůz přehřívá, dlouho se nabijí a nebo nedokáže dávat plný výkon po celou dobu. Tak dlouho nás těmito problémy masírovali až je inženýři vyřešili a nepředstavují žádný problém. V polovině minulého roku ŠKODA RE-X1 tento milník předvedla přímo v rally. ŠKODA RE-X1 je plně elektrický vůz, který poprvé v historii absolvoval plnou délku závodu a to bez úlev. Čekáte nějakou levotu? Nikoliv, protože tento speciál skončil dokonce na třetím místě. Má to však své mouchy..

Elektromobil se řídí jinak.

Prvním problémem je absence spojky a převodovky, která mění zvyky závodníků. Závodník přirozeně z kvaltu a počtu otáček má představu o rychlosti vozidla. Díky tomu je zejména při nájezdech do zatáček velký problém odhadovat rychlost vozidla.
Druhým oříškem je stále nevyřešený problém s vyšší hmotností. Baterie i přes všechny úspory na pohonné jednotce vozidlu přidají 140kg. Při brždění setrvačnost nadbytečné hmotnosti tlačí vůz dopředu. V každé zatáčce takové vozidlo ztrácí cenné setinky vteřiny.
Třetím oříškem bylo chování vozidla. Spalovací vozidlo je jezdci zažité a tím i předpovidatelné. Díky tomu, že má RE-X1 dva elektromotory disponuje trvalou čtyřkolkou nicméně bez mechanického propojení. Každý z motorů měl svoji hlavu a nebral ohled na ten druhý. Obě nápravy bylo nutné naučit spolupracovat a to při absenci mechanického propojení. Tento klíčový výrobní mezikrok vyřešila soustava čidel a kompletní přeprogramování řídících jednotek. Výchozím stavem bylo naučení vozidla, aby se chovalo jako standardní spalovací speciál. Nicméně software nabízí neomezené možnosti a team aktivně testuje alternativní software daleko za možnostmi mechanického propojení známého ze spalovacích motorů. Máme se na co těšit.
DZ7_9138-scaled.jpg

Baterie, homologace a rekuperace.

ŠKODA RE-X1 Kreisel nevychází pouze z tovární závodní divize. jedná se experimentální prototypem postavený ve spolupráci týmu ŠKODA Motorsport a společnosti Kreisel Electric. Kreisel se specializuje se na technologie akumulátorů. Není potřeba říkat, že konstrukce spalovacích vozidel a elektrických se liší. Výchozí model FABIA Rally2 evo musel být modifikován a to zejména z hlediska podlahy a karoserie. 52,5kWh akumulátorový pack vyžaduje obrovské množství místa a nemalý zásah do konstrukce. Z technicko bezpečnostních důvodů si vyžádal úpravy také bezpečnostní rám a interiér vozidla. Klasickou řadící páku a prvky informující o teplotách nahradily prvky nutné k řízení elektromobilu. Pod volantem se usadila pádla sloužící k volbě úrovně rekuperace.

Budoucnost přichází. Vsadíte si na elektromobil ?
DZ7_9245-1920x1280.jpg

Uživatelský avatar
MATTESS
Příspěvky: 294
Registrován: 04.12.2009 11:09

RALLY - Plně elektrická Fabia je konkurenceschopná

Příspěvek od MATTESS »

Hrozná budoucnost :roll: Hrozný pazvuk, ze kterého mě bolí hlava, emoce 0...
Tohle fakt NE. Na takový motorsport fakt chodit nebudu. To si raději pustím nějaký záznam zlaté éry, kdy nám muceně necpali trolejbusy

pavellubar51
Příspěvky: 1
Registrován: 11.11.2022 14:19

RALLY - Plně elektrická Fabia je konkurenceschopná

Příspěvek od pavellubar51 »

řídit elektromobil není tak těžké, jak se může zdát. naopak jsou velmi pohodlné, jsou tiché ... prostředí interiéru v autě je relaxační. absence spojky a převodovky umožňuje snadné a pohodlné řízení. Stíhám hrát v https://bestczechcasinos.cz za jízdy, ale nedoporučuji to nikomu opakovat. lépe doma, tak bezpečněji)

Odpovědět

Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“