Elektromobil se řídí jinak.
Prvním problémem je absence spojky a převodovky, která mění zvyky závodníků. Závodník přirozeně z kvaltu a počtu otáček má představu o rychlosti vozidla. Díky tomu je zejména při nájezdech do zatáček velký problém odhadovat rychlost vozidla.Druhým oříškem je stále nevyřešený problém s vyšší hmotností. Baterie i přes všechny úspory na pohonné jednotce vozidlu přidají 140kg. Při brždění setrvačnost nadbytečné hmotnosti tlačí vůz dopředu. V každé zatáčce takové vozidlo ztrácí cenné setinky vteřiny.
Třetím oříškem bylo chování vozidla. Spalovací vozidlo je jezdci zažité a tím i předpovidatelné. Díky tomu, že má RE-X1 dva elektromotory disponuje trvalou čtyřkolkou nicméně bez mechanického propojení. Každý z motorů měl svoji hlavu a nebral ohled na ten druhý. Obě nápravy bylo nutné naučit spolupracovat a to při absenci mechanického propojení. Tento klíčový výrobní mezikrok vyřešila soustava čidel a kompletní přeprogramování řídících jednotek. Výchozím stavem bylo naučení vozidla, aby se chovalo jako standardní spalovací speciál. Nicméně software nabízí neomezené možnosti a team aktivně testuje alternativní software daleko za možnostmi mechanického propojení známého ze spalovacích motorů. Máme se na co těšit.
Baterie, homologace a rekuperace.
ŠKODA RE-X1 Kreisel nevychází pouze z tovární závodní divize. jedná se experimentální prototypem postavený ve spolupráci týmu ŠKODA Motorsport a společnosti Kreisel Electric. Kreisel se specializuje se na technologie akumulátorů. Není potřeba říkat, že konstrukce spalovacích vozidel a elektrických se liší. Výchozí model FABIA Rally2 evo musel být modifikován a to zejména z hlediska podlahy a karoserie. 52,5kWh akumulátorový pack vyžaduje obrovské množství místa a nemalý zásah do konstrukce. Z technicko bezpečnostních důvodů si vyžádal úpravy také bezpečnostní rám a interiér vozidla. Klasickou řadící páku a prvky informující o teplotách nahradily prvky nutné k řízení elektromobilu. Pod volantem se usadila pádla sloužící k volbě úrovně rekuperace.Budoucnost přichází. Vsadíte si na elektromobil ?