Testovali jsme Škodu Enyaq iV 80

Co se děje kolem Škoda-Auto.

Moderátoři: BigBang, Majk

Odpovědět
Uživatelský avatar
admin
Administrátor
Příspěvky: 117
Registrován: 06.10.2008 23:25
Počet měsíců bezeškodního průběhu: 0
Bydliště: Praha

Testovali jsme Škodu Enyaq iV 80

Příspěvek od admin »

Škoda Enyaq je pomyslným konkurentem Škody Karoq, ale v elektrickém provedení. V obou vozech je naproměrný prostor na hlavu pohybující se mezi 102 - 106cm a vzadu 98-100cm. Enyaq subjektivně působí jako nízký vůz. Nicméně je to plnohodnotné SUV. V podélném směru je vzadu místa víc než dost, přestože rozvor náprav má Kodiaq větší, a to asi o 4 centimetry. Při jízdě ve čtyřech má každý pasažér královský prostor. Všechny materiály vynikají kvalitním zpracováním a až luxusně působícími materiály. Oproti VW ID.4 nepůsobí Enyaq tak vzdušně. Značka Škoda se přizpůsobuje zkrouceným požadavkům Čechů, kteří rádi sami jední v kombíku. Na poměry je zavazadlový prostor malý a to 585/1710 l. V porovnání více nabídne Octavia i spalovací konkurent Kodiaq. Toto srovnání je zajímavé. Délkou ložné plochy Kodiaq předčí Enyaq o plných 10 cm. Maximální šířkou zavazadlového prostoru také o celých 6cm. Výšku kufru při měření pod roletku Enyaq nabízí o dva centimetry vyšší. 

Skoda-Enyaq-iV-19.jpg
Cena elektrického Enyaq iV80 startuje u 1 124 900 Kč. Pro běžného člověka nedosažitelná cena. Je čas změnit práci nebo zkusit casino bonus bez vkladu.
2-1080.2aec8fb0.jpg

A jak je na tom Enyaq s pohonnou jednotkou?S výkonem 150 kW a točivým momentem 310 Nm obstojí ve srovnání s výkonnější dieselovou jednotkou. Nicméně v kategorii SUV s cenou přes milión se jedná spíše o hodnoty podprůměrné.Z pohledu dynamiky se stále jedná o SUV s velkým odporem vzduchu a extrémní vahou přesahující 2 tuny. Zrychlení ani reakce na plynový pedál není tak drtivá jak jsme od elektromobilů zvyklí a ani v kategorii SUV není nadprůměrný. Běžné šestiválcové diesely montované do SUV nabízí mnohem víc. Oficiální hodnota zrychlení činí 8,6 s. Enyaq má velmi dobře vyřešenou správu akumulátoru a ani při opakovaném požadovaném plném výkonu není výkonově omezován.Tak jako jsou Češi posedlí cestováním v kombíku stejně tak milují tažná zařízení a vození různých nákladů.

Při běžném provozu Enyaq vykazuje spotřebu oscilující okolo 17kWh měřeno v letní den bez klimatizace. Při takovém způsobu jízdy by tedy dojezd vzhledem k využitelné kapacitě činil zhruba 440 kilometrů. Nicméně když jsou na vozidlo obuta kola 20" dojezd se sníží až na 370km. Při cestování po dálnici průměrnou rychlostí 115km se dojezd zkrátí na 320km. 307km je hodnota dojezdu pokud ve voze sedí 4 lidé.Ale co takový střešní box? Se střešním boxem se dojezd zkrátí na 283km. Nosič kol znamená dojezd 259 km, ale nosič na kola 270km.Hitem testu je jízda s karavanem vážícím 884kg. V takovém případě dojezd ukázal krásných 160km.

Jak se zdá elektrický kodiaq není ideálním vozem pro české kombíkáře s kárkou. 

Odpovědět

Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“